Olivier Destrez: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Le temps d'une miss

1980 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1980. Komedie van Jean-Daniel Simon. Met o.a. Anne Parillaud, Evelyne Bouix, Olivier Destrez, Roger Dumas en Henri Marteau.

Als ponstypiste in het kleine stadje waar ze geboren is denkt de achttienjarige Veronique aan andere dingen, want de onbeduidende evenementen en afleidingen die ze er meemaakt stellen haar maar nauwelijks tevreden. Ze is echter bijzonder aardig om te zien en er is van tijd tot tijd een schoonheidswedstrijd op het zaterdagavondbal, waar de meisjes de kans krijgen 'Miss' te worden, jurken te showen en vooral bij de notabelen van de stad over de vloer te komen. Ze wint de wedstrijd, maar helaas de ene 'Miss' verjaagt de andere! Dat doet ons denken aan het liedje van Raymond Queneau: 'Wat vergis je je toch, meisje, wat vergis je je toch' Bitterzoet portret van het provincieleven, met op de achtergrond heel wat cynische ironie. Het geheel heeft een duidelijk oprechte ondertoon en terwijl Parillaud mooi is als Veronique, komen de notabelen er niet zo best van af.

Les moyens du bord

1978 | Drama

Frankrijk 1978. Drama van Bernard Toublanc-Michel. Met o.a. Gabriel Cattand, Catriona MacColl, Olivier Destrez, Diane Stoloian en Denise Grey.

We zijn eind jaren 1930 tijdens de zomervakantie. Historicus Guillaume Le Cormier (Cattand) verblijft met zijn gezin in een groot herenhuis ergens aan de kust van Bretagne. Hij hoopt dat zijn negentienjarige zoon Ronan (Destrez) zal trouwen met Martine (Stoloian), de dochter van de adellijke buurman. Ronan droomt van een heropstanding van het keizerrijk Europa en heeft zich aangesloten bij een rechts-nationalistische organisatie. Guillaume heeft het hier moeilijk mee en vermits hij zijn zoon van zijn ongelijk wil overtuigen drijft hij een wig tussen hen in. Ondertussen maakt hij kennis met Grace (MacColl), de Amerikaanse gaste van Martine's ouders. Tussen hen beiden groeit een idylle. Bijzonder traag melodrama over de leegheid van het bestaan van de aristocratie aan de vooravond van WOII. Er wordt verschrikkelijk veel gepraat en weinig gehandeld. De langdradigheid wordt op de duur haast ondragelijk, met tijd die opgevuld wordt door toeristische standjes als een bezoek aan het huis van Victor Hugo of het eindeloos zeilen op zeeën en meren. Michel Mohrt baseerde het scenario op zijn eigen roman. Voor de fotografie tekende Jean Orjollet. Oorspronkelijk uitgezonden in twee delen.