Peverell Marley: camera.
Er zijn 7 films gevonden.

The Sins of Rachel Cade

1961 | Drama

Verenigde Staten 1961. Drama van Gordon Douglas. Met o.a. Angie Dickinson, Peter Finch, Roger Moore, Woody Strode en Rafer Johnson.

Enigszins gezwollen melodrama, maar goed vertolkt en geregisseerd met Dickinson die als missiezuster in de Belgische Kongo betrokken raakt bij romantiek en lokale problemen. Scenario van Edward Anhalt. Camerawerk van Peverell Marley.

The Charge at Feather River

1953 | Western

Verenigde Staten 1953. Western van Gordon Douglas. Met o.a. Guy Madison, Vera Miles, Frank Lovejoy, Helen Westcott en Ron Haggerty.

Indianen zijn ontzet over de aanleg van een spoorweg dwars door hun gebied. Ze ontvoeren twee meisjes, waarvan er een verliefd wordt op het opperhoofd. Dat maakt de controverse tussen blanken en Indianen alleen nog maar ingewikkelder. Een van de vele wild-westfilms die letterlijk de actie naar de kijker smeten, daarbij gebruikmakend van de mogelijkheden van 3D, ontwikkeld door Polaroid, Natural Vision genaamd. Behalve dat element blijven ook nog fraaie landschapsplaatjes - met diepte - over. Het scenario is van James R. Webb. Het camerawerk is van Peverell Marley.

The Two Mrs. Carrolls

1947 | Thriller, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1947. Thriller van Peter Godfrey. Met o.a. Humphrey Bogart, Barbara Stanwyck, Alexis Smith, Nigel Bruce en Isobel Elsom.

Een schel moorddrama met Bogart als een psychopathische artiest die vrouwen schildert als Engelen des Doods om ze dan te vermoorden. Stanwyck trekt alle angstregisters open als het eerstvolgende slachtoffer. Scenario van Thomas Job naar het toneelstuk van Martin Vale. Camerawerk van Peverell Marley. Gedraaid in 1945, maar pas twee jaar later uitgekomen.

Of Human Bondage

1946 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1946. Romantiek van Edmund Goulding. Met o.a. Paul Henreid, Eleanor Parker, Alexis Smith, Edmund Gwenn en Patric Knowles.

Tweede verfilming van de roman van W. Somerset Maugham, ditmaal met Henreid als de geobsedeerde kunstenaar/dokter, die vernederd wordt door Parker als het verlopen barmeisje. Meer geforceerd dan de versie van 1934, is deze film ten onrechte in de vergeethoek geraakt, want alleen al de prestatie van Henreid loont de moeite van het kijken. Parker is veel te beschaafd om een geloofwaardige Mildred neer te zetten. Het scenario werd ditmaal geschreven door Catherine Turney, die het verhaal meer vanuit een vrouwelijk standpunt benadert. Achter de camera stond Peverell Marley en Erich Wolfgang Korngold componeerde een geniale score voor compleet orkest. Een derde versie volgde in 1964.

Night and Day

1946 | Muziek, Biografie

Verenigde Staten 1946. Muziek van Michael Curtiz. Met o.a. Cary Grant, Alexis Smith, Monty Woolley, Ginny Simms en Jane Wyman.

De muziek is eigenlijk het enige verdienstelijke aspect van deze weinig getrouwe biografie van componist Cole Porter, stijfjes neergezet door Grant die 'You're the Top' zingt. Martin brengt nog eens de song 'My Heart Belongs to Daddy', een hoogtepunt in deze film. Scenario van Charles Hoffman, Leo Townsend en William Bowers. Camerawerk van Peverell Marley en William V. Skall.

Winterset

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van Alfred Santell. Met o.a. Burgess Meredith, Margo, Eduardo Ciannelli, John Carradine en Edward Ellis.

In 1920 wordt Carradine geëxecuteerd voor een moord die hij niet pleegde. Zestien jaar later gaat zijn zoon Meredith op zoek naar de ware schuldige. Aan de havenkant ontmoet hij Margo die de zus blijkt te zijn van één van de helpers van de moordenaar. Zwaar op de hand liggend melodrama, dat nu verouderd is en zelfs lachwekkend overkomt. Het scenario van Anthony Veiller, gebaseerd op een toneelstuk van Maxwell Anderson, die zich op zijn beurt liet inspireren door de Sacco-Vanzettizaak. De film hangt aan elkaar van toevalligheden. Destijds door de pers bejubeld en beschouwd als een waardige opvolger van THE INFORMER van produktiemaatschappij RKO. De meeste acteurs creëerden zelf hun rol op Broadway. Indrukwekkende expressionistische decors, schitterend in beeld gebracht door Peverell Marley.

Bulldog Drummond Strikes Back

1934 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1934. Mysterie van Roy Del Ruth. Met o.a. Ronald Colman, Loretta Young, C. Aubrey Smith, Charles Butterworth en Una Merkel.

Laatste film uit de reeks met Colman als Captain Hugh Drummond van de in 1929 gestarte serie. Als Drummond op het punt staat te trouwen, komt hij tijdens een (legendarische) Londonse fog terecht in een verlaten huis waar hij een lijk aantreft [KA1]en de gekidnapte Lola Field (Young). Drummond steekt zijn neus in de zaken van de weinig doelmatig werkende Scotland Yard, verstoort regelmatig het huwelijksfeest van zijn vriend Algy Longworth (Butterworth) om tenslotte een bont-smokkelaarsbende uit het Oosten op te rollen. Meer dan zestig jaar dacht men dat deze film verloren was gegaan. De BULLDOG DRUMMOND reeks die graag vergeleken mag worden met MIKE HAMMER of JAMES BOND mist toch wel d[KA1]at vrouwelijke schoon of die gadgets. Voor de trouwe aanhangers interessant. Het scenario is van Nunnally Johnson en Henry Lehrman die het baseerden op de personages uit de roman van H.C. (Sapper) McNeile. Achter de camera stond Peverell Marley.