Barry Kelley: cast.
Er zijn 15 films gevonden.

Buchanan Rides Alone

1958 | Western

Verenigde Staten 1958. Western van Budd Boetticher. Met o.a. Randolph Scott, Craig Stevens, Barry Kelley, Tol Avery en Peter Whitney.

Perfecte western van regisseur Boetticher en zijn producenten Harry Joe Brown & Randolph Scott, die ook de hoofdrol speelt. De film heeft inmiddels een zekere cultstatus en wordt door velen gezien als het beste wat dit team heeft afgeleverd. Buchanan Rides Alone speelt in een grensstadje dat door corrupte broers - onder wie de sheriff en de rechter van het stadje - wordt beheerst. Als Buchanan (Scott) arriveert willen de broers hem graag van zijn geld afhelpen. Charles Lang schreef het scenario naar het boek The Name's Buchanan van Jonas Ward.

The Tall Stranger

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Thomas Carr. Met o.a. Joel McCrea, Virginia Mayo, Barry Kelley, Michael Ansara en Whit Bissell.

McCrea, een officier van de Noordelijken, sluit zich aan, na neergeschoten te zijn, bij een karavaan pioniers uit het Zuiden die zich in het Westen willen vestigen. Uitgerekend op het land van zijn halfbroer, Kelley, wordt de karavaan door scout Neise geleid. Die behoort tot de bende van Ansara die er profijt van wil trekken als de rancher en de pioniers elkaar in de haren vliegen. Dat is de plot van Christopher Knopfs bewerking van de roman van Louis l'Amour. Door McCrea zit de film iets boven het gemiddelde, maar het camerawerk van Wilfred Cline is matig.

Monkey on My Back

1957 | Drama, Sportfilm, Biografie

Verenigde Staten 1957. Drama van André De Toth. Met o.a. Cameron Mitchell, Paul Richards, Dianne Foster, Jack Albertson en Kathy Garver.

Mitchell schittert als Barney Ross, oorlogsheld van Guadalcanal die na een malaria-aanval met morfine behandeld wordt. Hij komt terug als verslaafde en zijn zegenrijke bokscarri[KA1]ere dreigt spaak te lopen. Sterk scenario van Crane Wilbur (Anthony Veiller en Paul Dudley) houdt zich aan de juiste feiten en de strijd van de bokser tegen de drugs wordt door regisseur De Toth aangrijpend geportretteerd. Een felle aanklacht tegen het achteloze gebruik van verslavende pijnstillers door het leger, waarna de patiënt zonder verdere begeleiding weer de burgermaatschappij wordt ingeslingerd. Het camerawerk is van Maury Gertsman.

Gunfire at Indian Gap

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Joseph Kane. Met o.a. Vera Ralston, Anthony George, George Macready, Barry Kelley en John Doucette.

Barry Shipman, schrijver van talloze serie-westerns, schreef dit middelmatige verhaaltje over een Mexicaan die onschuldig is, maar dat pas kan bewijzen nadat hij bij een postkoetsoverval in handen van bandieten is gevallen en de bende kan opruimen. Daarna gaat hij er met het meisje vandoor. Zeer matig gedaan, ook de actiescènes zijn niet boeiend. Jack Marta was de cameraman en Rudy Ralston de producent. Gefilmd in Naturama.

The Shanghai Story

1954 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1954. Oorlogsfilm van Frank Lloyd. Met o.a. Ruth Roman, Edmond O'Brien, Richard Jaeckel, Barry Kelley en Whit Bissell.

Een goedkoop, maar spannend verhaal over Amerikanen die in de val gelokt zijn door Chinese communisten.

Remains to be Seen

1953 | Komedie, Muziek, Misdaad

Verenigde Staten 1953. Komedie van Don Weis. Met o.a. Van Johnson, June Allyson, Angela Lansbury, Louis Calhern en Dorothy Dandridge.

Een ontwapenende komedie naar een toneelstuk van Howard Lindsay en Russel Crouse met Allyson als zangeres Jody Revere, en Johnson als huismeester Waldo Williams van een flatgebouw die betrokken raakt bij een moord in de sjieke New Yorkse Eastside-buurt. Scenario van Sidney Sheldon. Camerawerk van Robert Planck.

The Well

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Leo Popkin, Russell Rouse en Leo C. Popkin. Met o.a. Richard Rober, Harry Morgan, Barry Kelley, Christine Larson en Maidie Norman.

Een treffend gefilmd portret over de psychologische reacties van de massa, als een zwart kind beklemd raakt in een diepe bron.

Francis Goes to the Races

1951 | Komedie

Verenigde Staten 1951. Komedie van Arthur Lubin. Met o.a. Donald O'Connor, Piper Laurie, Cecil Kellaway, Jesse White en Barry Kelley.

O`Connor wordt verliefd op het nichtje (Laurie) van een paardenfokker (Kellaway) en houdt ook nog een stel boeven tegen, wanneer Francis een afgeschreven renpaard traint om de wedstrijd van het seizoen te winnen. Zie ook: 'Francis'-serie.

The Capture

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van John Sturges. Met o.a. Lew Ayres, Teresa Wright, Victor Jory, Jacqueline White en Jimmy Hunt.

Ayres is de baas van een kleine oliemaatschappij. Op een dag worden de lonen gestolen. De verdachte wordt door Ayres - per ongeluk - doodgeschoten. Zijn schuld komt vervolgens in twijfel en Ayres trouwt met de weduwe van het slachtoffer, Wright. Ondertussen wil hij de ware dader vinden, en dan komt er - alweer per ongeluk - weer iemand om door zijn doen. Nu wordt Ayres de vluchteling. Dit weinig boeiende verhaal werd door Niven Busch geschreven. Die produceerde ook. Wright was op dat moment Busch' echtgenote. Het beste aan de film is het camerawerk van Edward Cronjager.

Southside 1-1000

1950 | Misdaad

Verenigde Staten 1950. Misdaad van Boris Ingster. Met o.a. Don DeFore, Andrea King, George Tobias en Barry Kelley.

Een recht-toe-recht-aan-verhaal over een rechercheur die vervalsers achternazit.

Singing Guns

1950 | Western

Verenigde Staten 1950. Western van R.G. Springsteen. Met o.a. Vaughn Monroe, Ella Raines, Walter Brennan, Ward Bond en Jeff Corey.

Dit was de eerste van een paar westerns met bandleider Monroe als een zingende cowboy. Hier is hij een Robin Hood-type dat een mijn berooft en anderen helpt. Naar zijn mening komt de mijn hem toe. Brennan, Raines en Bond willen de man op het rechte pad zien te krijgen. Het verhaaltje is geschreven door Dorrell en Stuart McGowan en gebaseerd op een roman van Max Brand. Reggie Lanning stond achter de camera.

Right Cross

1950 | Biografie, Sportfilm, Drama

Verenigde Staten 1950. Biografie van John Sturges. Met o.a. June Allyson, Dick Powell, Lionel Barrymore, Ricardo Montalban en Marilyn Monroe.

Johnny Monterez, een bokskampioen op leeftijd, blesseert tijdens een training zijn hand en eigenlijk zou hij zijn bokscarrière moeten beëindigen. Dat is Johnny echter niet van plan en hij besluit het zijn promotor Sean O'Malley en diens dochter, zijn vriendin Pat, niet te vertellen. In plaats daarvan sluit hij een contract met een andere promotor en wanneer Sean korte tijd daarna overlijdt, geeft Pat Johnny daarvan de schuld. Johnny is echter niet te stoppen en stapt de ring weer in

Black Hand

1950 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1950. Misdaad van Richard Thorpe. Met o.a. Gene Kelly, J. Carrol Naish, Teresa Celli, Marc Lawrence en Mario Siletti.

Johnny Columbo arriveert in New York, waar hij de dood van zijn vader wil wreken die is vermoord door de maffiabende Black Hand. Samen met de Italiaanse politieagent Louis Lorelli zet hij een burgerwacht op touw om weerstand te kunnen bieden tegen de steeds hardere acties van de bende, maar al bij de eerste bijeenkomst wordt Johnny gevangengenomen en half doodgeslagen. Hij geeft echter niet op en wanneer Louis na een bomaanslag een mogelijkheid ziet om bendelid George Alani voor de rechter te slepen, begint het erop te lijken dat zijn wraak zoet zal zijn.

Knock on Any Door

1949 | Drama, Film noir

Verenigde Staten 1949. Drama van Nicholas Ray. Met o.a. Humphrey Bogart, John Derek, George Macready, Allene Roberts en Susan Perry.

Meer een opvoering van de jonge Derek - als slachtoffer van de maatschappij - die misdadiger wordt, dan een film voor Bogart als de gewetensvolle advocaat die hem verdedigt. Een serieus, maar verouderd drama.

Johnny Stool Pigeon

1949 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1949. Misdaad van William Castle. Met o.a. Howard Duff, Shelley Winters, Dan Duryea, Anthony Curtis en John McIntire.

Een rauw drama over een veroordeelde die geholpen wordt uit de gevangenis te ontsnappen, zodat hij de federale agenten naar zijn voormalige bendeleden kan voeren. Het scenario werd geschreven door Robert L. Richards naar een verhaal van Henry Jordan. Het camerawerk is van Maury Gertsman.