Bibi Johns: cast en muziek.
Er zijn 13 films gevonden.

Adieu, Lebewohl, Goodbye

1961 | Muziek, Komedie

Duitsland 1961. Muziek van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Senta Berger, Michael Cramer, Rudolf Platte en Georg Thomalla.

Een zoveelste Schlagerfilm, waarin de kwelende helden en heldinnen op weg zijn naar een optreden in Rome en onderweg verwikkeld raken in een pseudo-kidnappingszaak. Lopendeband werk, dat gedateerd is en slechts oude, trouwe fans van de sterren van weleer beroert.

La Paloma

1959 | Musical

Duitsland 1959. Musical van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Karlheinz Böhm, Werner Fütterer, Ruth Stephan en Rudolf Platte.

Twee theaterdirecteuren proberen elkaar de loef af te steken bij het opzetten van een revue. Hun gekibbel vormt in deze matige film de dunne draad die allerlei niet zo opzienbarende shownummers aan elkaar moet verbinden. Met gastoptredens van Alice en Ellen Kessler, Louis Armstrong en Bill Ramsey.

Wehe, wenn sie losgelassen

1958 | Komedie, Muziek

Duitsland 1958. Komedie van Géza von Cziffra. Met o.a. Peter Alexander, Ruth Stephan, Bibi Johns, Brigitte Mira en Josef Egger.

Ondanks het feit dat hij zich op een jazz-concours wil voorbereiden, moet Alexander ook zijn oom Egger op de boerderij helpen. Hij wil twee vliegen in één klap slaan en combineert beiden: hij speelt zijn geliefde jazz-oefeningen voor de ossen tot groot ongenoegen van de dorpsbewoners. Een Alexander-film voor de fans.

Kleine Leute mal ganz groß

1958 | Familiefilm, Komedie

Duitsland 1958. Familiefilm van Herbert B. Fredersdorf. Met o.a. Bibi Johns, Gustav Knuth, Dieter Eppler, Eddi Arent en Roland Kaiser.

De lotgevallen van een viertal Berlijnse kinderen op vakantie in Zuid-Duitsland, die opgenomen worden in uiteenlopende vakantie-pleeggezinnen. Ouderwets vermaak voor de jeugd.

Wenn Frauen schwindeln

1957 | Komedie, Muziek

Duitsland 1957. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Erik Schumann, Fita Benkhoff, Boy Gobert en Peer Schmidt.

Daisy Hellmann (Johns), de knappe dochter van een steenrijke fabrikant, is journaliste bij het damesblad Damenwelt. Ze schrijft snierende columns over het monster `man`. Om aan schrijfstof te komen haalt ze de dolste streken uit. Voor het artikel `Helpen Mannen alleen Knappe Meiden uit de Nood?` doet ze zich voor als juwelendievegge. Peter Kr[KA3]uger (Schuman) redt haar nog net uit de klauwen van het gerecht, maar is vast besloten om van haar net zoals in My Fair Lady een dame te maken en haar op het rechte pad te brengen. Daisy doet alsof ze in Peter gelooft, die bandleader is in de revue Montparnasse, maar ze bereidt in het geniep het artikel 'De Man als Vrouwentemmer' voor op haar luidruchtige schrijfmachine. Peter volgt haar op een avond. Als Daisy het merkt, is het bijna te laat. Ze zet snel een inbraak in scène, die haar haast fataal wordt. Wat Daisy echter werkelijk fataal wordt, is dat ze op Peter verliefd is geworden. Het scenario van J. von Vaszary en Tibor Yost eindigt heel voorspelbaar in de revue met een grote confrontatie en een goede afloop. Johns is in het midden van de jaren 1950 heel populair in eigen land. Zij probeert hier het publiek te verleiden met een muzikale film in navolging van de grote Amerikaanse musicals, die toen al over hun hoogtepunt heen waren. De rolprent heeft vooral curiositeitswaarde. Het camerawerk is van Karl Löb. Ook bekend als EUROPAS NEUE MUSIKPARADE 1958.

Unter Palmen am blauen Meer

1957 | Komedie, Muziek

Duitsland 1957. Komedie van Hans Deppe. Met o.a. Bibi Johns, Harald Juhnke, Helmut Zacharias, Lil Dagover en Giulia Rubini.

Het seizoen is voorbij voor het showorkest van Zacharias. Ze hebben een villa gehuurd aan de Italiaanse Rivièra, maar in het huurcontract blijkt te staan dat de vijf bandleden geen enkel deuntje mogen spelen wegens mogelijk burengerucht. Geen nood: ze kunnen in de Lido Bar spelen van Santa Leone, maar ze zijn platzak en kunnen de tocht erheen niet betalen. Kluchtigheid in een muziekfilm over het show-orkest van Zacharias en gekweel van Bibi Johns, die bij een enkeling nostalgische passies zal weten los te maken, maar bij velen grote ogen en oren zal doen opzetten. Ach, zo afschuwelijk is het ook weer niet.

Liebe, Jazz und Ÿbermut

1957 | Muziek

Duitsland 1957. Muziek van Erik Ode. Met o.a. Peter Alexander, Bibi Johns, Grethe Weiser, Rudolf Platte en June Richmond.

'Toekomstige' Schlagersterren zitten op een armlastig muziekinternaat, waar leraren uit bezuiniging worden ontslagen. De jonge leerlingen formeren een jazz-band en worden een eclatant succes. Een mager verhaaltje om gevestigde schlagersterren voor het witte doek te halen. Optreden van beroemde bands uit de periode 1950-1960: Kurt Edelhagen en Erwin Lehn. Songs van Erwin Lehn en Heinz Gietz. Verder nog optredens van Moonlights, Comedian-Quartett en Schöneberger Sängerknaben.

Liebe, Jazz und Übermut

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Erik Ode. Met o.a. Peter Alexander, Bibi Johns, Rudolf Platte en Grethe Weiser.

Dankzij de groothartige schenking van een rijke Amerikaan is kasteel Tiefenstein tot internaat voor muzikale weeskinderen omgedoopt. Wanneer zakenpartner dr. Parker een bezoek aankondigt, neemt directrice Himmelreich hals over kop een jazzband in de arm om het lerarentekort te compenseren.

Die Unschuld vom Lande

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Rudolf Schündler. Met o.a. Theo Lingen, Bibi Johns, Rudolf Platte, Ruth Stephan en Walter Groß.

Weinig geslaagde remake van de gelijknamige film van Carl Boese uit 1932/33 (die ook nog in het Italiaans gedraaid werd als LA PROVINCIALINE) over een schone plattelandsdochter die carri[KA2]ere wil maken op de planken van het toneel in de Duitse hoofdstad. Ze raakt verstrikt in allerhande huwelijksgekonkel. In deze dijenkletser zijn de boertige, dubbelzinnige grappen niet van de lucht. Een wegwerp sit-com uit het pre-tv-tijdperk. Het scenario werd geschreven naar het oorspronkelijke draaiboek van Walter Wasserman en Walter Schnee door een team van z.g. deskundigen: C.A. Barret, Per Schwenzen, Fritz B[KA3]ottger en Curth Flatow (die er niet voor uit wilde komen, want hij staat niet op de aftiteling). De Engelsen hebben zo'n fraaie definitie van een kameel: 'a horse designed by a committee'; dat was stellig van toepassing op het voornoemde equipe van auteurs. Werner M. Lenz verzorgde de nauwelijks opwindende fotografie.

Tausend Melodien

1956 | Muziek, Drama

Duitsland 1956. Muziek van Hans Deppe. Met o.a. Martin Benrath, Gardy Granass, Helmuth Schneider, Bibi Johns en Heli Finkenzeller.

Hooghartige jonge violist Martin Hoff (Benrath) met talent - net cum laude geslaagd aan het conservatorium in Heidelberg, slaat een verantwoord commercieel aanbod van schlagerzangeres Irina Servi (Johns) af om samen op tournee te gaan. Met de centjes die bedoeld zijn als ondersteuningskrediet van de houtzagerij van zijn broer organiseert hij zijn eerste concert dat faalt. Dit drijft hem letterlijk en figuurlijk in de armen van Irina. Combinatie van 'Heimat und Musik' dat een hedendaagse kijker nog weinig zegt. Het clichématige scenario is van Hanns H. Fischer en Rudolf Dortenwald. Fritz Arno Wagner bediende de camera met groot plichtsbesef. Willy Mattes was verantwoordelijk voor de muzikale omlijsting, maar voor nostalgiegangers zijn er nog de nodige klanken dansmuziek uit vervlogen tijden.

Musikparade

1956 | Musical

Duitsland 1956. Musical van Géza von Cziffra. Met o.a. Peter Alexander, Bibi Johns, Georg Thomalla, Ruth Stephan en Else Reval.

Strenge bandleader Greta Lund (Johns) wil geen liefdesaffaires in haar bigbandorkest. Zo ontslaat zij twee tortelduifjes vlak voordat zij moeten spelen op het filmfestival van Berlijn. Haar doortastende manager Trudchen Bandalow (Stephan) engageert gelukkig trompettist/zanger Peter (Alexander) en drummer Tommy (Thomalla) om het gat weer op te vullen. In het vliegtuig van Hamburg naar Berlijn ontmoet Greta Peter voor het eerst. De rest is dan geschiedenis... Vlotte film (voor zijn tijd) met optredens van oa Hazy Osterwald Sextett, Sunshines, Lucas Trio, terwijl Alexander en Johns heel wat nummers zingen.

Ich und meine Schwiegersöhne

1956 | Komedie

Duitsland 1956. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Grethe Weiser, Walter Giller, Rudolf Platte, Heinz Erhardt en Bibi Johns.

De weduwe (Weiser) van een speelgoedfabrikant probeert de niet zo goed lopende onderneming weer te laten floreren met de hulp van haar schoonzonen (Giller en Platte). Een gedateerde klucht met sterren van weleer, glitter en klatergoud van de toenmalige Schlager-scene, die hooguit curieus is voor de diepe invloed van het moderne Amerika op de na-oorlogse Duitse samenleving. Gustav Kampendonck bewerkte een idee van Hans Sturm. Het camerawerk deed Erich Claunigk.

Die Rosel vom Schwarzwald

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Rudolf Schündler. Met o.a. Susi Nicoletti, Willy Reichert, Bibi Johns, Herta Staal en Helmuth Schneider.

Een Beierse schone ziet haar verloofde (een stoere houtzager) er vandoor gaan met een vlotte autoverkoopster; om zich te troosten laat zij zich in met een Amerikaanse miljonair, die haar mee wil nemen naar de States. Dan komt de verloofde terug, herovert haar en alles is weer koek en ei. Onoriginele heimatfilm, waarvan onze oosterburen menen dat het leuk en onderhoudend is.