Arthur H. Nadel: regie en montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Underground

1970 | Oorlogsfilm, Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1970. Oorlogsfilm van Arthur H. Nadel en Arthur Nadel. Met o.a. Robert Goulet, Lawrence Dobkin, Carl Düring, Joachim Hansen en Roger Delgado.

Een Amerikaanse officier tot geheim agent gemaakt, moet een verrader bij het Franse verzet liquideren. Als dat gelukt is, beraamt een aantal verzetsstrijders met hem een plan om een Duitse generaal te kidnappen. Verrassend sterke karakterschetsen in een goed gemaakt en spannend oorlogsavontuur. De ontvoeringsactie is indrukwekkend. Scenario van Ron Bishop en Andy Lewis. Achter de camera stond Kenneth Talbot.

My Dear Secretary

1949 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1949. Komedie van Charles Martin. Met o.a. Laraine Day, Kirk Douglas, Keenan Wynn, Helen Walker en Rudy Vallee.

Met sons of bitches verdien ik mijn brood, zei Kirk Douglas ooit. Zelfs in zijn eerste komedie My Dear Secretary is Douglas arrogant en snel verongelijkt. Hij speelt de playboy en schrijver Owen, die uit macht der gewoonte flirt met zijn secretaresse Stephanie (Day). Zij geeft zich niet gauw gewonnen en heeft eigen schrijfaspiraties. Zo begint een strijd tussen man en vrouw, een bekvechterij die ze in het Hollywood van de jaren veertig ongeëvenaard goed en geestig konden verbeelden. Douglas etaleert zijn miskende komisch talent, Day († nov. 2007) is eloquent pittig en geïnspireerde bijrollen als die van Wynn vullen achteloos de gaatjes.

Impact

1949 | Film noir, Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1949. Film noir van Arthur Lubin. Met o.a. Brian Donlevy, Ella Raines, Helen Walker, Tony Barrett en Charles Coburn.

Irene (Helen Walker) hoopt dat haar minnaar haar echtgenoot Walter (Brian Donlevy) vermoordt, maar het loopt anders. De minnaar komt te overlijden en Walter begint een verborgen nieuw leven. Impact is geen film noir-klassieker, maar het misdaaddrama had dat best kunnen zijn. Het scenario, door twee vrouwen en een man, is wendbaar, vaak levendig en vrouwen hebben belangrijke rollen; en het spel van de indertijd bekende acteurs is prima. Waar het misschien aan ligt is dat regisseur Lubin wat avontuurlijkheid mist, waardoor ook zijn cameraman Ernest Laszlo (Judgment at Nuremberg) zich inhoudt.