Clifford S. Smith: regie.
Er zijn 26 films gevonden.

Spurs and Saddles

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Fay Wray, Bill Dyer, J. Gordon Russell en C.E. Anderson.

Een western-drama rond Wray, die door Acord beschermd wordt in diverse nare situaties; achteraf blijkt dat de boevenbaas in werkelijkheid haar vader is. Harrison Jacobs was de scenarist en Eddie Linden de cameraman. Universal zette hiermee een punt achter de westerns met Acord: er waren er 16 gemaakt. Het was het begin van het einde: Acord was niet langer alleen alcoholist maar had ook marihuana nodig. Meer dan een jaar lang filmde hij niet; aan zijn laatste westernserie begon hij in 1928.

Open Range

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Betty Bronson, Lane Chandler, Fred Kohler, Bernard Siegel en Guy Oliver.

Robert Clinton Oakes, geboren in 1901, maakte als Lane Chandler zijn filmdebuut bij Paramount, een concurrent van Gary Cooper. De studio liet hem na een half dozijn films vallen maar Chandler zou nog in talloze westerns spelen. In 1965 eindigde zijn carrière en hij stierf in 1972. Hier is hij een cowboy op Bronsons ranch. Zij gelooft in zijn onschuld en biedt hem een schuilplaats tot Kohler en Siegel ontmaskerd kunnen worden. John Stone en J. Walter Ruben bewerkten het Zane Grey-verhaal. Hal Rosson was de cameraman.

Loco Luck

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Fay Wray, Aggie Herring, William A. Steele en Al Jennings.

Jennings wil als schuldeiser de ranch van Herring in bezit nemen. Maar Art, verliefd op dochter Wray, wil meedoen aan een paardenrace teneinde de schuld te kunnen voldoen. Dat is echter niet naar de zin van Jennings, die Art wil laten ontvoeren. Doris Malloy bewerkte het verhaal The Eyes Win van Alvin J. Neitz, later beter bekend als regisseur Alan James. Eddie Linden was cameraman.

The Terror

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Velma Connor, Dudley Hendricks, C.E. Anderson en Edmund Cobb.

Acord is een Texas Ranger, maar niemand weet dat. Men ziet hem aan voor een misdadiger, maar de waarheid is dat Anderson probeert Connor te strikken die door veedieven ontvoerd en door Acord, die zijn ware identiteit blootgeeft, weer bevrijd wordt. E. Richard Schayer was de scenario-schrijver en Eddie Linden de cameraman.

The Set-Up

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Alta Allen, Albert Schaeffer, Thomas G. Lingham en Jack Quinn.

Een corrupte bankier gaat over tot moord als een klant hem gaat verdenken. Zijn ranch wordt bij opbod verkocht en de bankier krijgt de ranch in handen, in de hoop dat zijn zoon met de dochter van de vermoorde man zal trouwen. Gelukkig is sherrif Acord er ook nog en die maakt een einde aan de praktijken van de schurk. Harrison Jacobs was de scenario-schrijver, die het verhaal Horse Sense van L.V. Jefferson bewerkte. Het camerawerk lag in handen van Eddie Linden.

The Scrappin' Kid

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Velma Connor, Jimsy Boudwin, C.E. Anderson en Jess Deffenbach.

Connor en haar broertje Boudwin worden door Acord gered uit een bosbrand. Cobb maakt Connor al spoedig het hof, maar die is meer in Acord geinteresseerd. Cobb stuurt een paar mannetjes op Acord af om hem te dwingen te vertrekken, maar uiteindelijk weet Acord Cobb en zijn bende outlaws te ontmaskeren en met behulp van de sherrif en de zijnen onschadelijk te maken. E. Richard Schayer schreef deze western en William Nobles nam hem op.

The Ridin' Rascal

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck en Al Jennings.

Acord wordt van veediefstal beschuldigd, met als gevolg dat de echte veedieven geen rustig moment meer hebben, want hij is vastbesloten de bende op te ruimen en duidelijk te maken wie de ware schuldigen zijn. Harrison Jacobs bewerkte de roman Mavericks van William MacLeod Raine en Eddie Linden deed het camerawerk. Jennings was een echte western-outlaw: in 1907 kreeg hij van president Roosevelt gratie na in 1902 tot levenslang te zijn veroordeeld voor treinovervallen, veediefstal en wapenbezit. Hij speelde vele bijrollen in westerns tussen 1908 en het begin van de jaren dertig. Hij leefde van 1864 en 1962. Dan Duryea speelde de outlaw in Al Jennings of Oklahoma

The Phantom Bullet

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Eileen Percy, Allan Forrest, Pat Harmon en Nelson McDowell.

Op zijn ranch in Texas wordt Hoots vader vermoord. Hoot keert terug naar huis om de moord op te helderen en de dader te ontmaskeren. Curtis Benton bewerkte het boek Click of the Triangle van Oscar J.Friend. Hoot lost de moord op door een foto te nemen waardoor de dader te zien is - de voorman van de ranch. Harry Neumann stond achter de camera.

The Man In the Saddle

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Charles Mailes, Clark Comstock, Fay Wray en Sally Long.

Er worden kampeerders overvallen op het grondgebied van een ranch. De rancher schrijft zijn oude vriend en vraagt hem om hulp. Hij krijgt diens zoon, Hoot, die de daders weet te ontmaskeren. Karloff speelde een bandiet. Eddie Linden deed het camerawerk en Charles Logue schreef het scenario.

The Fighting Peacemaker

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Lola Todd, Ted Oliver, William A. Steele en Robert McKenzie.

Het verhaal van W.C. Tuttle Peace Medicine werd hierdoor Alvin Neitz en Harrison Jacobs bewerkt. Jack Hoxie is voorman op een ranch en verliefd op de dochter van de rancher, Lola Todd. Door een valse beschuldiging gaat hij de gevangenis in. Ted Oliver en William Steele denken nu ongehinderd de ranch te kunnen inpikken, maar Jack komt vrij door goed gedrag. William Nobles was er voor het camerawerk.

The Arizona Sweepstakes

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Helen Lynch, Philo McCullough, George Ovey en Emmett King.

Cowboy Hoot verlaat Arizona om eens een kijkje te nemen in San Francisco. Prompt wordt hij van moord beschuldigd, maar hij weet veilig naar Arizona terug te keren. Hij heeft dan gezelschap van de drie kinderen van Ovey, die wel door de politie werd opgepakt. Daarnaast zijn er nog wat problemen rond de ranch van het meisje dat Hoot liefheeft. Een onderhoudende western met humor is het resultaat. Isadore Bernstein bewerkte het verhaal van Charles Logue. Harry Neumann deed nog steeds het camerawerk voor Gibsons westernreeks.

Sky High Corral

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Marguerite Clayton, Duke R. Lee, Jack Mower en Tom Lingham.

Lee is in deze western een schurk en een veedief, maar hij probeert de diefstal in de schoenen te schuiven van Acord. Ralph Cummings leverde het verhaal, dat door Smith zelf bewerkt werd. Eddie Linden was cameraman.

Rustlers' Ranch

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Duke R. Lee, George Chesebro en Edith Yorke.

Acord komt op de ranch van de weduwe Hasbrouck te werken en wordt verliefd op haar dochter Yorke. Ondertussen komt hij achter de louche praktijken van cowboy Kemp, die probeert de weduwe op te lichten. Hij maakt er een eind aan en de hand van de dochter wordt de zijne. Harrison Jacobs en E. Richard Schayer baseerden hun scenario op een verhaal van W.C. Tuttle. Eddie Linden deed het camerawerk.

A Six Shootin' Romance

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Olive Hasbrouck, William A. Steele, Carmen Phillips en Bob McKenzie.

Hoxie en Hasbrouck erven samen een ranch. Zij ziet niets in hem, maar gaat een relatie aan met rancher-buurman Steele. Die blijkt getrouwd te zijn en dus wil ze niets meer van hem weten. Dat neemt hij niet en hij ontvoert haar. Dan kan Hoxie zijn liefde laten blijken en haar hart winnen door haar te bevrijden. Een routine-western naar een scenario van Alvin J. Neitz, gebaseerd op Dashing van Ruth Comfort Mitchell. Het camerawerk deed William Nobles.

The Sign of the Cactus

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Helen Holmes, J. Gordon Russell, Francis Ford en Josef Swickard.

Russell en zijn watermaatschappij hebben de ranchers op oneerlijke wijze van hun waterrechten weten af te helpen. Daarbij is de vader van Hoxie om het leven gekomen. Jack Hoxie bevecht de schurk op alle mogelijke manieren; als de man wordt neergeschoten, krijgt Hoxie de schuld. Norman Wilde leverde het verhaal en Isadore Bernstein bewerkte het. Harry Neumann stond achter de camera.

The Red Rider

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Mary McAllister, Jack Pratt, Natalie Warfield en Marin Sais.

Isadore Bernstein verzon dit onmogelijke scenario over Indianenopperhoofd Hoxie, die achteraf een blanke blijkt te zijn. Hij moet het opnemen tegen opperhoofd Pratt en wordt verliefd op McAllister, die door Pratt gevangen wordt genomen maar door Hoxie gered. De logica is moeilijk te vinden, maar actie is er wel en daar kwamen Hoxie's fans in de eerste plaats voor. Harry Neumann was de cameraman.

The Call of Courage

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Duke Lee, Frank Rice en John T. Prince.

Acord wordt vals beschuldigd van een moord die in werkelijkheid door zijn broer is begaan. Maar zoals dat in een goede western behoort, krijgt broerlief zijn trekken thuis en wordt de held in ere hersteld. Harold Shumate was zowel de scenarist als de cameraman. Overigens was Art zelf een oorlogsheld: hij had gediend in Frankrijk en daar het Croix de Guerre gekregen voor zijn heldenmoed bij Verdun. Hij was de oorlog ingegaan nadat zijn eerste huwelijk met Edythe Sterling in 1916 strandde; vol bitterheid keerde hij Hollywood de rug toe, waar hij sinds 1912 in dozijnen korte films en westerns had gespeeld.

Roaring Adventure

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Mary McAllister, Marin Sais, J. Gordon Russell en Jack Pratt.

Hoxie keert terug uit het oosten, waar hij de universiteit heeft afgelopen. Hij merkt dat op zijn vaders ranch vee gestolen wordt en gaat op onderzoek uit. Hij doet dat door er te gaan werken en zijn identiteit te verbergen. Isadore Bernstein baseerde haar scenario op The Tenderfoot van Jack Rollens. Camerawerk van Harry Neumann.

Ridin' Thunder

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Katherine Grant, Jack Pratt, Francis Ford en George Connors.

Het was de gouden tijd van de western: één op de drie films die in Amerika werden geproduceerd, was een western. Hoxie was een van haar populairste vertegenwoordigers door de vele goede actie-westerns zoals deze, waarin hij de zoon is van Ford, die ervan beschuldigd wordt Grants vader, Connors, doodgeschoten te hebben. Het scenario van Carl Krusada en Isadore Bernstein was gebaseerd op Jean Of The Lazy A van B.M. Bower. Het gaf zelfs ruimte aan Jacks trouwe viervoeter Scout om te bewijzen wat hij kon. Harry Neumann deed het camerawerk.

Don Dare Devil

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Cathleen Calhoun, Duke Lee, William Welch en Thomas G. Lingham.

Jack Hoxie keert met een aantal cowboys uit Wyoming naar zijn huis in Zuid-Amerika terug, waar een vriend vervolgens wordt vermoord en de sheriff de zaak dekt. Maar Jack pikt het niet en met zijn boys gaat hij achter de moordenaar aan. Wyndham Gittens was de scenarist en Harry Neumann de cameraman.

Bustin' Thru

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Helen Lynch, William Norton Bailey, Alfred Allen en Georgie Grandee.

De advocaat van een miljonair weet Jack Hoxie van zijn ranch te krijgen, maar die krijgt de ranch terug door gewoon met de dochter van de miljonair te trouwen. Een en ander gaat natuurlijk niet zo soepel, en dat maakt deze westernkomedie onderhoudend. Buckleigh F. Oxford was de scenarist, William Nobles de cameraman.

Singer Jim McKee

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. William S. Hart, Phyllis Haver, Gordon Russell, Edward Coxen en William Dyer.

Deze matige western was de laatste die Hart voor Paramount zou maken; de studio wilde wat beters dan dit. Tom Mix was inmiddels cowboy nr. 1 en Harts stijl van spelen werd ook al overspeeld door Buck Jones. Hart zou hierna nog één film opnemen: TUMBLEWEEDS in 1925. Hij zoekt met partner Russell tevergeefs naar goud. Om zijn dochtertje te onderhouden overvalt Russell een postkoets; hij wordt daarna door de sheriff doodgeschoten. Hart ontfermt zich over het kind, dat eenmaal groot niet dat heeft dat anderen wel hebben. Ook Hart wil nu een postkoets overvallen. J.G. Hawks bewerkte het verhaal dat Hart zelf had geschreven en Dwight Warren en Arthur Reeves vervingen cameraman Joe August. Een triest afscheid van Paramount: Hart produceerde er zoveel goede westerns.

Ridgeway of Montana

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Olive Hasbrouck, Herbert Fortier, Lew Meehan en Charles Thurston.

Rancher Hoxie weet een bende veedieven op te rollen, maar de leider ontsnapt. Als hij met buurmeisje Hasbrouck met vee onderweg gaat, hoopt hij haar hart in te palmen. Dat lukt niet zo maar. Als hij haar echter weet te redden uit handen van schurk Meehan, de ontsnapte baas, wordt zij de zijne. Het scenario was gebaseerd op A Sacrifice To Mammon van William MacLeod Raine. Harry Neumann deed het camerawerk.

Fighting Fury

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Helen Holmes, Fred Kohler, Duke Lee en Bert De Marc.

Drie man hebben de ouders van Jack Hoxie vermoord, drie man moeten dus sterven. Jack op wraaktocht! Triple Cross For Danger van Walter Coburn werd tot scenario verwerkt door Isadore Bernstein. Harry Neumann was de cameraman.

Daring Chances

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Alta Allen, Claude Payton, Jack Pratt en Catherine Wallace.

Claude Payton en Jack Pratt proberen Jack Hoxie de gevangenis in te draaien. Lukt aanvankelijk wel, maar daarna weet Jack een aantal zaken recht te zetten en de schurken krijgen hun verdiende loon. Wyndham Gittens bewerkte het matige scenario van Isadore Bernstein, dat gelukkig door Smith met vaart werd geregisseerd. Achter de camera: Harry Neumann.

Wild Bill Hickok

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. William S. Hart, Ethel Grey Terry, Kathleen O'Connor, James Farley en Jack Gardner.

Een magere verfilming van Hickoks leven: de actie is te langzaam en de historische feiten worden door Hart met een korreltje zout genomen omdat hij te veel romantiek in de film wilde brengen. Terry is Calamity Jane en Gardner is Bat Masterson. Hart had ook zijn oude ploeg niet om zich heen: Smith regisseerde in plaats van Lambert Hillyer. Hij maakte bij Hart zijn debuut, enkele jaren eerder, als assistent-regisseur. Hij werd geboren in 1894 en zou jong sterven, in 1937. De western- serial WILD WEST DAYS was zijn laatste werkstuk. In plaats van cameraman Joe August waren Dwight Warren en Arthur Reeves aangetrokken. J.G. Hawks -die in het verleden veel scenario's deed voor Hart - bewerkte Harts eigen verhaal.