Igo Kantor: muziek en montage.
Er zijn 7 films gevonden.

Cherry, Harry and Raquel

1969 | Erotiek

Verenigde Staten 1969. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Larissa Ely, Linda Ashton, Charles Napier, Bert Santos en Franklin H. Bolger.

Drug-gangsters opereren langs de Mexikaanse grens en Meyer is onomwonden in zijn houding tegen drugs, maar dan wel na een uur erotiek en geweld. Hij benadert de banaliteit van het leven van de gemiddelde Amerikaan. Het is echter lachen geblazen wanneer Meyer enkele falende passages (problemen met het negatief van de film) overbrugt met ironiserende commentaar en opnamen van Uschi Digart, alias Astrid Lilimor. Ook bekend als RUSS MEYER'S MEGA VIXENS en MEGA VIXENS.

Vixen!

1968 | Erotiek

Verenigde Staten 1968. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Harrison Page, Erica Gavin en Garth Pillsbury.

Drug-gangsters opereren langs de Mexikaanse grens en Meyer is onomwonden in zijn houding tegen drugs, maar dan wel na een uur erotiek en geweld. Hij benadert de banaliteit van het leven van de gemiddelde Amerikaan. Het is echter lachen geblazen wanneer Meyer enkele falende passages (problemen met het negatief van de film) overbrugt met ironiserende commentaar en opnamen van Uschi Digart, alias Astrid Lilimor. Ook bekend als RUSS MEYER'S MEGA VIXENS en MEGA VIXENS.

Finders Keepers, Lovers Weepers

1968 | Erotiek, Misdaad

Verenigde Staten 1968. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Anne Chapman, Paul Lockwood, Gordon Wescourt, Duncan MacLeod en Robert Rudelson.

Kruimeldieven proberen hun slag te slaan en het effect wordt een soort vagevuur dat wordt gevoed door de verschillende manieren van ontrouw der protagonisten. Het scenario bevat enkele smakelijke details en de filmkunst is beperkt tot scènes waarin de held en een bordeeldame over klassieke muziek discussiëren terwijl ze neuken op de tonen van Beethoven, Hindesmith en Strauss, de climax bereikend op Sibelius 'Finlandia'.

Good Morning... and Goodbye!

1967 | Erotiek

Verenigde Staten 1967. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Alaine Capri, Stuart Lancaster, Pat Wright, Haji en Karen Ciral.

In principe een driehoeksgeval (zoals 'Lorna'), maar stilistisch helemaal anders, zoals trouwens alle hierop volgende kleurenfilms van Meyer. Het verhaal wordt minder samenhangend, barokker met ironiserend commentaar en de sekstaferelen nadrukkelijker. De dialogen vulgairder en de montage nerveuzer. Men is dit de 'Meyer Touch' gaan noemen: het verhaal is minder belangrijk; de sfeer daarentegen wel en de personages zijn eigenlijk karikaturen met oversensuele vrouwen en opdringerige mannen.

Faster, Pussycat! Kill! Kill!

1966 | Erotiek, Actiefilm

Verenigde Staten 1966. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Tura Satana, Lori Williams, Haji, Susan Bernard en Stuart Lancaster.

Drie goed-ogende dames, voorvechtsters van de seksuele emancipatie van de vrouw, bedrijven seks en vermoorden mannen. En passant levert Meyer een scherpe [KL]Bonanza[KLE]-parodie. Luisterrijke afsluiting van Meyer`s zwart-witte `Steinbeck- periode`. Door zijn geweldsc[KA2]enes ook bekend als cultfilm in de reeks van de `roughies` van Meyer (van Lorna tot Pussycat). Vitaal-vulgair werk waarmee Meyer zich warempel in de jaren zestig een zekere faam opbouwde bij Amerikaanse... intellectuelen.

Motorpsycho

1965 | Erotiek, Actiefilm

Verenigde Staten 1965. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Haji, Alex Rocco, Stephen Oliver, Holle K. Winters en Joseph Cellini.

Drie rockende motorfietsers trekken verkrachtend en moordend door het Amerikaanse hinterland. Tot zij op een man botsen die moedig genoeg is om zich te wreken op de dood van zijn vrouw. Wild, sadomasochistisch melodrama, bevolkt door halfgekke hillbillies. Meyer speelt zelf de rol van de sheriff. Gemaakt met een ultra-low budget en verheven tot de status van cultfilm die als het eerste protest gold tegen de impopulaire strijd in Vietnam.

Bride of the Monster

1955 | Horror, Sciencefiction

Verenigde Staten 1955. Horror van Edward D. Wood jr. Met o.a. Bela Lugosi, Tor Johnson, Loretta King, Tony McCoy en Harvey B. Dunne.

Op een stormachtige nacht zoeken twee mannen onderdak bij een wat vervallen landhuis in het moeras. Hadden ze dat maar niet gedaan, het huis wordt namelijk bewoond door de krankzinnige geleerde Dr. Vornoff (Lugosi), zijn oersterke, stomme assistent Lobo (Johnson) en zijn dodelijke inktvis. En er zijn al twaalf mysterieuze verdwijningen gerapporteerd... In de enige film van Edward D. Wood jr die uit de kosten kwam, wordt beroerd geacteerd, wordt slecht gekopieerd uit genregenoten, is de plot een rommeltje, maar de curieuze film blijft toch boeien.