Danièle Gaubert: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Underground

1970 | Oorlogsfilm, Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1970. Oorlogsfilm van Arthur H. Nadel en Arthur Nadel. Met o.a. Robert Goulet, Lawrence Dobkin, Carl Düring, Joachim Hansen en Roger Delgado.

Een Amerikaanse officier tot geheim agent gemaakt, moet een verrader bij het Franse verzet liquideren. Als dat gelukt is, beraamt een aantal verzetsstrijders met hem een plan om een Duitse generaal te kidnappen. Verrassend sterke karakterschetsen in een goed gemaakt en spannend oorlogsavontuur. De ontvoeringsactie is indrukwekkend. Scenario van Ron Bishop en Andy Lewis. Achter de camera stond Kenneth Talbot.

Paris n'existe pas

1969 | Fantasy

Frankrijk 1969. Fantasy van Robert Benayoun. Met o.a. Richard Leduc, Danièle Gaubert, Serge Gainsbourg, Monique Lejeune en Henri Deus.

Een jongeman reist in gedachten door de tijd en wordt verliefd op een meisje in Parijs in de jaren 1930-40. Maar is het allemaal wel fantasie? Dit tamelijk ambitieuze speelfilmdebuut van de criticus en horrorliefhebber Benayoun is in artistiek opzicht zeer geslaagd, maar beslist niet geschikt voor een groot publiek.

Camille 2000

1969 | Drama, Erotiek

Verenigde Staten​/​​Italië 1969. Drama van Radley Metzger. Met o.a. Danièle Gaubert, Nino Castelnuovo, Massimo Serato, Eleonora Rossi-Drago en Philippe Forquet.

[KL]La dame aux cam[KA1]elias[KLE] van Alexandre Dumas fils verplaatst naar het [KLE]dolce vita[KLE] van Rome in de jaren zestig, waarbij Marguerite, na een leven in zonde, en een tragisch gedwarsboomde, oprechte liefde aan een voortijdig einde komen door een drugsverslaving. Deze zorgvuldig gemaakte [KLE](s)exploitation[KLE] met een cultureel alibi heeft voor dit genre redelijke acteerprestaties, maar de modieusheid van kleding en requisieten - veel erotische sc[KA2]enes door plastic waterbedden heen gefotografeerd - was ten tijde van de premi[KA2]ere al tamelijk zot, maar is inmiddels hopeloos gedateerd en zelfs ridicuul. (Overigens is die kleding vaker uit dan aan en leidt Metzgers zoeken naar ongewone invalshoeken ook tot een aantal suggestieve momenten.)

Come, quando, perchè?

1968 | Drama, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1968. Drama van Antonio Pietrangeli en Valerio Zurlini. Met o.a. Horst Buchholz, Danièle Gaubert, Philippe Leroy en Colette Descombes.

Vrouw is met haar jeugdliefde getrouwd, maar het huwelijk is een sleur geworden, zodat het bezoek van een vriend van de echtgenoot al spoedig resulteert in een verhouding. Ze kan echter geen keus doen tussen beide mannen en de minnaar vertrekt naar het buitenland. Simpel scenario zonder oorspronkelijkheid wordt nog wezenlozer doordat geen van de acteurs Italiaans is, maar de banale dialoog via nasynchronisatie uitspreken, en de kitscherige prentbriefkaartenaanpak van liefdesscènes tussen Gaubert en Buchholz in de natuur. Pietrangeli overleed tijdens de opnamen, Zurlini voltooide de film en beiden zorgden voor een dieptepunt in hun respectabele carrière.

Le Grand dadais

1967 | Drama, Erotiek

Duitsland​/​​Frankrijk 1967. Drama van Pierre Granier-Deferre. Met o.a. Jacques Perrin, Eva Renzi, Danièle Gaubert, Harald Leipnitz en Yves Rénier.

Een student wordt verliefd op een Duits fotomodel, maar tijdens een vakantie in Saint Tropez maken ontmoetingen met haar minnaar en zijn ex-verloofde hem besluiteloos. Zijn keuze voor een vlucht per auto resulteert in een verkeersongeluk, waarna hij de andere chauffeur molesteert en wordt gearresteerd. Het verhaal wordt verteld in flash backs tijdens het, proces wat het resultaat niet boeiender maakt, óók omdat Perrin de verdeeldheid van de hoofdpersoon geen enkel temperament meegeeft, waardoor zijn fatale uitbarsting ongeloofwaardig wordt. Renzi, Gaubert en 'St. Trop' zijn fotogeniek, maar dat wisten we al uit andere films.

La Louve solitaire

1967 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk​/​​Italië 1967. Misdaad van Edouard Logereau. Met o.a. Danièle Gaubert, Michel Duchaussoy, Julien Guiomar, François Maistre en Sacha Pitoëff.

Een ex-trapezewerkster gebruikt ook als inbreekster haar acrobatische talenten. Na haar arrestatie wordt ze door de politie ingezet tegen een heroïnesmokkelaar, samen met een doofstomme agent wiens vermogen tot lip-lezen heel praktisch blijkt. Het als een klucht opgebouwde scenario, waarbij niet op logica wordt gelet, is niet in de vereiste stijl. Toch is de film vlot gemaakt, zodat het resultaat zonder meer onderhoudend is. De acteurs hebben merkbaar veel plezier in hun bizarre rollen.

Flight from Ashiya

1964 | Drama, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Japan 1964. Drama van Michael Anderson. Met o.a. Suzy Parker, Shirley Knight, Danièle Gaubert, Eiko Taki en Joseph Di Reda.

Wanneer een Japans schip bij Japan in een storm terecht komt worden twee Amerikaanse reddingsvliegtuigen ingezet. Nadat één vliegtuig in zee is gestort wordt de reddingsopdracht beperkt tot het verlenen van eerste hulp door twee reddingswerkers, onder wie sergeant Takashima (Brynner). Ondanks een all-star cast, een succesvolle regisseur en het mooi op locatie filmen door Burnett Guffey, ontbreekt ware spanning.

Begegnung in Salzburg

1964 | Drama

Frankrijk​/​​Duitsland 1964. Drama van Max Driedmann. Met o.a. Curd Jürgens, Nadia Gray, Victor de Kowa, Walter Giller en Danièle Gaubert.

Een ambitieuze, zwaar op de hand zijnde verfilming van [KL]Elcerlyc[KLE], gesitueerd in het hedendaagse (1960!) Salzburg met van-dik-hout-zaagt-men-planken-spel van Jürgens en routineus, maar niet onvaardig werk van Dahlke. Het blijft ondanks alles een hele zit.

Das Grosse Liebesspiel

1963 | Komedie, Erotiek

Oostenrijk​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 1963. Komedie van Alfred Weidenmann. Met o.a. Peter van Eyck, Elizabeth Flickenschildt, Thomas Fritsch, Danièle Gaubert en Walter Giller.

Een call-girl ontgroent scholier, die de ervaring in verdere praktijk brengt, waarna de cirkel van erotische contacten zich voortzet en gesloten wordt als een diplomaat zich bij dezelfde call-girl vervoegt. Een eigentijdse en vrije bewerking van Schnitzlers Reigen door schrijver Herbert Reinecker, mist de elegantie en melancholie van het origineel en haalt er bovendien extra affaires en verhoudingen bij, waardoor de cirkelgang kinken en hiaten vertoont. Sterke en aantrekkelijke rolbezetting speelt episodes voor meer dan ze waard zijn, maar in de regie ontbreekt iedere sierlijkheid.

Der Zigeunerbaron

1962 | Muziek

Duitsland​/​​Frankrijk 1962. Muziek van Kurt Wilhelm. Met o.a. Carlos Thompson, Heidi Brühl, Willy Millowitsch en Danièle Gaubert.

Een niet al te beste verfilming van Johann Strauss' operette.

Vive Henri IV, vive l'amour!

1961 | Historische film, Romantiek, Erotiek

Frankrijk 1961. Historische film van Claude Autant-Lara. Met o.a. Francis Claude, Francis Blanche, Bernard Blier, Pierre Brasseur en Nicole Courcel.

De bejaarde koning Hendrik IV wordt verliefd op een vijftienjarige en om de jaloezie van koningin Maria de Medicis niet te wekken, huwt hij haar uit aan een jonge prins, die onvoorzien aanspraak maakt op zijn huwelijksrechten en zijn echtgenote van het hof ontvoert. Het ironisch scenario in de traditie van een pikante roddel over gekroonde hoofden waarin Sacha Guitry uitblonk, concentreert de actie in de diverse slaapvertrekken van het hof. De regisseur mist echter de lichtvoetige aanpak en de theaterkomiek Claude is niet tegen de hoofdrol opgewassen. Het weerzien met een reeks sterren is aangenaam, hoe weinig kansen de film hun ook biedt.

Napoleon II, l'aiglon

1961 | Komedie, Biografie, Romantiek

Duitsland​/​​Frankrijk 1961. Komedie van Claude Boissol. Met o.a. Bernard Verley, René Dary, Danièle Gaubert, Paul Hubschmidt en Marianne Koch.

Napoleons zoon wordt door zijn grootvader, de keizer van Oostenrijk, opgevoed, maar blijft tegen de invloed van zijn omgeving in zijn vader idealiseren. In 1830 slaagt een getrouwe van zijn vader er in hem te bereiken en haalt hem over naar Parijs te gaan, maar dan is het adelaarsjong al te zwaar ondermijnd door tuberculose. Luxueuze decors zijn de voornaamste bezienswaardigheid in deze als smartlap gebrachte biografie waarin alle personages zo schetsmatig zijn getekend dat de acteurs in hol pathos vervallen.

Le Pavé de Paris

1961 | Drama

Frankrijk 1961. Drama van Henri Decoin. Met o.a. Danièle Gaubert, Jacques Riberolles, Nadia Gray, Georges Descrières en Jacques Fabbri.

Een meisje ontvlucht haar strenge ouders en gaat naar Parijs, waar ze vrijwel meteen tot prostitutie vervalt. Toch weigert ze aanvankelijk haar verloofde - die haar tijdens zijn militaire verlof heeft opgespoord - te volgen, maar ze komt nog net op tijd tot inkeer. Deze banale zelfkant-smartlap van een regisseur die zijn onderwerpen ooit ambitieuzer koos, honoreert de pikante verwachtingen niet of nauwelijks en is door alle betrokkenen met overduidelijke onverschilligheid tot stand gebracht.

Terrain vague

1960 | Drama

Frankrijk 1960. Drama van Marcel Carné. Met o.a. Danièle Gaubert, Jean-Louis Bras, Maurice Caffarelli, Constantin Andreu en François Nocher.

Een jeugdbende onder aanvoering van een meisje komt bijeen op een fabrieksterrein, tot een jonge crimineel haar macht overneemt en ze met twee getrouwen uit de groep wordt gezet. Carnés poging om het commercieel succes van LES TRICHEURS te evenaren mislukt door potsierlijke sentimentaliteit en zijn acteursontdekkingen zijn ditmaal ook niet erg gelukkig.