Massimo Franciosa: regie en scenario.
Er zijn 7 films gevonden.

La Venexiana

1986 | Historische film

Italië 1986. Historische film van Mauro Bolognini. Met o.a. Laura Antonelli, Monica Guerritore, Jason Connery, Claudio Amendola en Clelia Rondinella.

Angela (Antonelli), een aantrekkelijke, rijke en jonge weduwe, ziet tijdens een gondeltocht een knappe jongeman (Connery), die duidelijk een vreemdeling is. Ze zou hem graag nader leren kennen en hem de schoonheid van de stad, haar palazzo en slaapkamer willen laten zien. De schone jongeling laat echter zijn oog vallen op Val[KA1]eria (Guerritore), een getrouwde vrouw. Valéria's man is toevallig niet thuis, dus grijpt zij haar kans. Toch wanhoopt Angela niet; het blijk terecht, want ook haar kans komt. Stijlvolle film die niet alleen vrouwelijk schoon laat zien, maar ook de eeuwige pracht van Venetië. Het geheel is verluchtigd met chique, dromerige erotiek. Connery is de zoon van Sean. Gesitueerd in de zestiende eeuw. Het scenario is van Massimo Franciosa. Het camerawerk is van Giuseppe Lanci.

Per amore o per forza

1971 | Romantiek, Komedie

Italië 1971. Romantiek van Massimo Franciosa. Met o.a. Michèle Mercier en Carlo Giuffrè.

Man leeft gescheiden van zijn vrouw en beduvelt ook nog eens zijn vriendin. Die doet alles om hem terug te krijgen en ruïneert hem. Hij laat stiekem haar gangen nagaan. Soms best aardig, maar meestal alleen maar vervelend.

Quella chiara notte d'Ottobre

1970 | Romantiek, Misdaad

Italië 1970. Romantiek van Massimo Franciosa. Met o.a. Irina Demick, Don Backy, Silvano Tranquilli en Anita Ekberg.

Eén van de vele verschrikkelijke films die de Italianen blijven maken. Het verhaal gaat over een vrouw die zich in haar huwelijk gedeprimeerd en uitgeput voelt en denkt dat ze haar leven weer in evenwicht kan brengen door een oude liefde nieuw leven in te blazen. Helaas maakt een misdaad een einde aan haar hoop en worden de geliefden gescheiden. De film is van begin tot eind zwak en de onverschillige acteurs zorgen voor erg weinig boeiende of spannende momenten.

Pronto... c'è una certa Giuliana per te

1967 | Romantiek, Komedie

Italië 1967. Romantiek van Massimo Franciosa. Met o.a. Mita Medici en Marina Malfatti.

Tijdens een etentje van school bloeit een romance op tussen de zoon van een industrieel en één van zijn vriendinnen. Hun liefde wordt vervuld tijdens een vakantie. Zwak script en regie, er zijn enkele vriendelijke romantische scènes, maar onvoldoende om de film overeind te houden.

Le Voci Bianche

1964 | Komedie, Historische film, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Pasquale Festa Campanile en Massimo Franciosa. Met o.a. Paolo Ferrari, Anouk Aimée, Vittorio Caprioli, Claudio Gora en Graziella Granata.

Gecastreerde contratenors zijn risicoloos gezelschap voor getrouwde, adellijke dames, hetgeen een zanger die door een list aan de operatie is ontsnapt, ongekende mogelijkheden biedt. De sterbezetting en de fantasierijke pruikentijd-aankleding weten uitbundig te verhullen, dat de regie en het scenario de meeste kansen van het gegeven hebben laten liggen. Ferrari is te weinig schelms voor de hoofdrol.

Un Tentativo sentimentale

1963 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1963. Drama van Pasquale Festa Campanile en Massimo Franciosa. Met o.a. Françoise Prévost, Jean-Marc Bory, Letitia Roman, Gabriele Ferzetti en Barbara Steele.

Een getrouwde ingenieur begint een avontuurtje met een eveneens getrouwde vrouw. Het is niet zijn eerste avontuurtje, maar ditmaal weet hij de geliefde van haar man te vervreemden. Zelf blijft hij echter besluiteloos. Deze eerste film van het schrijversduo is een poging tot drama in de stijl van Antonioni, maar blijft steken in oever- en wezenloze dialogen.

Totò e Marcellino

1958 | Komedie

Italië 1958. Komedie van Antonio Musu. Met o.a. Totò, Pablito Calvo, Memmo Carotenuto, Luigi Fanfulla en Jone Salinas.

Wanneer hij tijdens de begrafenis van zijn moeder in de stoet meeloopt, wordt de jonge Marcellino (Calvo) benaderd door een man (Totò), die zich voordoet als zijn oom. De man is in werkelijkheid een dief, bijgenaamd 'De professor', die werd betrapt tijdens een inbraak, en tracht de politie van zich af te schudden. Nadat zij elkaar hebben ontmoet, groeit tussen de jongen en de dief, die een goede inborst heeft, een hechte vriendschap. Een hele goede en gevoelige komedie. Het scenario is van Massimo Franciosa, Pasquale Festa Campanile, Diego Fabbri en regisseur Musú.