Anneliese Schönnenbeck: montage.
Er zijn 6 films gevonden.

Raumpatrouille Orion - Rücksturz ins Kino

2003 | Sciencefiction, Actiefilm

Duitsland 2003. Sciencefiction van Michael Braun en Theo Mezger. Met o.a. Dietmar Schönherr, Wolfgang Völz en Eva Pflug.

De bemanning van een Duits ruimteschip neemt het op tegen Exoterristen en Ausserirdischen. In 1966, nog voordat Neil Armstrong als eerste mens op de maan stond, ging niet alleen Captain Kirk met zijn bemanning de ruimte in, maar ook Kommandant Major Cliff Allister McLane (Schönherr) en zijn Mannschaft. De Duitse sf-serie Raumpatrouille Orion was duur voor zijn tijd vanwege de overdadige sets, en werd wellicht daarom na zeven afleveringen stopgezet. Uit de oude afleveringen en enkele nieuwe scènes werd in 2003 een 'producers cut' gedestilleerd. Beetje rommelig, maar wel amusant.

Ein Stück vom Himmel

1958 | Romantisch drama

Duitsland 1958. Romantisch drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Ingrid Andree, Toni Sailer, Georg Thomalla, Margit Saad en Gustav Knuth.

Christine (Andree) is de aantrekkelijke dochter van een grootgrondbezitter uit Beieren. Ze wordt verliefd op een arme, maar ijverige student Peter (Sailer). Het standsverschil staat een huwelijk aanvankelijk in de weg, maar na de nodige verwikkelingen (en bijna verwijderingen) komt alles goed. Bioscoop-fondant-van-toen, dat niet meer opgewassen is tegen de ritsen en reeksen films, die de thuisbuis de grote schare liefhebsters bieden kan. Oprecht gemaakt en gespeeld. Scenario van Paul Helwig en Juliane Kay. Camerawerk van Günther Senftleben.

Monpti

1957 | Romantisch drama

Duitsland 1957. Romantisch drama van Helmut Käutner. Met o.a. Romy Schneider, Horst Buchholz, Boy Gobert, Mara Lane en Olive Moorefield.

'Haben Sie einen Augenblick Zeit?' vraagt de regisseur zelve, in de openingsscène op een Parijs' pleintje tegen een boom leunend, aan de kijker. 'Dann möchte ich Ihnen eine kleine Geschichte erzählen.' Aldus geschiedt: het verhaal van de ontmoeting, in de Jardin du Luxembourg, tussen een armlastige Hongaarse kunstenaar en een Franse naaister die tot een romance leidt. Dankzij Käutners preferentie voor het poëtisch realisme van Carné en Prévert werd de debuutroman uit 1934 van Gábor von Vaszary tot kwaliteitsverstrooiing in spetterende Agfacolor. Cameraman Heinz Pehlke wisselt levendige locatieopnamen af met sfeerrijk uitgelichte studiointerieurs en Horst en Romy tortelen er op los.

Wenn wir alle Engel wären

1956 | Komedie

Duitsland 1956. Komedie van Günther Lüders. Met o.a. Dieter Borsche, Marianne Koch, Hans Söhnker, Carla Hagen en Fita Benkhoff.

Na een wilde nacht in het Düsseldorfse nachtleven wordt bibliothecaris Christian Kempenich wakker naast een vreemde vrouw. Met een kater gaat hij ervandoor. De pijnlijke situatie komt echter aan het licht en zijn vrouw Elisabeth maakt hem bittere verwijten. Zij blijkt echter zelf ook niet zo zuiver op de graat te zijn.

Ludwig II: Glanz und Ende eines Königs

1955 | Biografie, Drama, Historische film

Duitsland 1955. Biografie van Helmut Käutner. Met o.a. O.W. Fischer, Ruth Leuwerik, Friedrich Domin, Paul Bildt en Marianne Koch.

Alles in deze biopic van de Beierse koning ziet er pico bello uit, maar een beetje saai is het wel. Vooral in het begin als de vorst lange gesprekken voert tijdens wandelingen in de paleistuin. Maar in de jaren '50 was die statische manier van filmen kennelijk geen bezwaar. Het publiek genoot van de technicolor-kleuren, de kostuums, en de toenmalige filmsterren. Naast titelrolvertolker O.W. Fischer zien we toppers als Ruth Leuwerik als Sissi, Friedrich Domin in de rol van Bismarck en Paul Bildt als componist Wagner. De film werd deels opgenomen op de sprookjeskastelen die Ludwig tijdens zijn leven uit de grond liet stampen.

Große Freiheit Nr. 7

1944 | Drama, Musical, Romantiek

Duitsland 1944. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Hans Albers, Ilse Werner, Hilde Hildebrand, Hans Söhnker en Gustav Knuth.

De matrozen L[KA3]uders, Knuth en K[KA3]autner lopen met hun klipper Hamburg binnen, en proberen een oude makker over te halen weer met hen op een boot aan te monsteren, maar de `jongen` (Hans Albers natuurlijk) is betrokken in allerlei liefdesgeschiedenissen. Er zit een prachtig liedje in: `Beim erstenmal da tut`s noch Weh`, maar ook voor de rest heeft `der Otto-Otto` (zoals zijn bijnaam bij het publiek luidde) een schitterende rol. Goebbels verbood deze film echter, die oorspronkelijk 'La Paloma' zou gaan heten. Hij mocht wel in het door de nazi's bezette buitenland vertoond worden. In 1945 ging hij na enige coupures in 'première' in het vrije Duitsland. Scenario van de regisseur en Richard Nicolas. Camerawerk van Werner Krien.