Frank Pettitt: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

The Kitchen

1961 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1961. Drama van James Hill. Met o.a. Carl Möhner, Mary Yeomans, Eric Pohlmann, Tom Bell en Martin Boddey.

In de keuken van een druk restaurant maakt een Duitse kok een crisis door als zijn liefde voor een dienstertje niet volledig beantwoord wordt. Loffelijke poging het toneelstuk van Arnold Wesker, waar het op de tekst aankomt, te verfilmen. Helaas ligt de geladen sfeer er zo dik bovenop dat het grenst aan het belachelijke.

Saturday Night and Sunday Morning

1960 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1960. Drama van Karel Reisz. Met o.a. Albert Finney, Shirley Anne Field, Rachel Roberts, Norman Rossington en Hylda Baker.

Speelfilmdebuut van Karel Reisz is gebaseerd op een autobiografisch verhaal van Alan Silitoe en gaat over de lotgevallen van working class hero Arthur (Albert Finney´s debuut) die een sport tot in de perfectie beheerst: vrouwen versieren en weer dumpen. Maar - schrijft Silitoe - het gras blijft niet zomer en winter groen. Arthurs relatie met de vrouw van zijn vriend loopt uit op een `verdiend´ fiasco, en een flirt met 'nice girl´ Shirley Ann Field eindigt onvermijdelijk voor het altaar. Engelse critici zagen in Saturday Night and Sunday Morning de beste Britse film aller tijden.

Face The Music

1954 | Mysterie, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1954. Mysterie van Terence Fisher. Met o.a. Alex Nicol, Eleanor Summerfield, John Salew, Paul Carpenter en Geoffrey Keen.

Nicol speelt James Bradley, een Amerikaanse jazz-trompettist, die veel succes heeft in London. Hij wordt verliefd op een charmant, getalenteerd nachtclubzangeresje. Na hun eerste ontmoeting (`s avonds) spreken ze af elkaar de volgende dag weer te zien, maar zij wordt vermoord en Nicol is degene, die haar voor het laatst in levende lijve heeft gezien. Ouderwets, maar in zijn tijd zeer trendy, typisch Brits moordmysterie dat in muzikale kringen (vol haat en nijd) van het jazz-wereldje speelt. Geregisseerd met vaardige hand door Fisher, die later grote naam zou maken. Ernest Bourneman schreef het scenario, Jimmy Harvey stond achter de camera en Michael Carreras produceerde voor Majestic Films. De fraaie trompetsolo's zijn van Kenny Baker, die ze niet alleen speelt maar ook arrangeerde.