Johannes Rexin: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Qissa: The Tale of a Lonely Ghost

2013 | Drama

India​/​​Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Nederland 2013. Drama van Anup Singh. Met o.a. Irrfan Khan, Tillotama Shome, Rasika Dugal en Tisca Chopra.

Door de opsplitsing van India en Pakistan wordt de Punjaabse Sikh Umber Singh gedwongen om te verhuizen. Hij moet in India een nieuw leven opbouwen, maar lijdt er vreselijk onder dat hij alleen dochters heeft, terwijl hij zo vreselijk graag een zoon zou hebben. Als hij dan nogmaals een dochter krijgt, besluit hij haar op te voeden als zijn zoon. Indiaas drama, terughoudend verfilmd. Openingsfilm van het IFFR 2014.

Hannah Arendt

2012 | Biografie, Drama

Duitsland​/​​Luxemburg​/​​Frankrijk 2012. Biografie van Margarethe von Trotta. Met o.a. Barbara Sukowa, Axel Milberg, Janet McTeer, Julia Jentsch en Ulrich Noethen.

Het kwaad presenteert zich vaak niet groots en overweldigend, maar eerder banaal. Dat concludeert filosofe Hannah Arendt wanneer zij voor The New Yorker verslag doet van het proces tegen Adolf Eichmann. Haar typering van de nazi als nietszeggend mannetje, in plaats van gruwelijk monster, schiet veel lezers in het verkeerde keelgat. Rustige, tikje afstandelijke biopic richt zich vooral op de ontwikkeling van Arendts bekendste theorie. Regisseur en coscenarist Von Trotta laat haar personages ampel oreren en discussiëren, met een intelligente grotemensenfilm als gevolg.

WWW: What a Wonderful World

2006 | Drama, Komedie

Frankrijk​/​​Marokko​/​​Duitsland 2006. Drama van Faouzi Bensaïdi. Met o.a. Faouzi Bensaïdi, Nezha Rahile en Fatima Attif.

Huurmoordenaar Kamel (gespeeld door regisseur Bensaïdi) maakt afspraakjes met een prostituee via het mobieltje van haar vriendin, verkeersagente Kenza (Rahile). Dan bloeit er iets moois op tussen misdadiger en agente. In WWW: What a Wonderful World wordt het Marokkaaanse Casablanca getoond als een grote marktplaats, iedereen heeft iets van iemand anders nodig. In zijn film legt Bensaïdi de nadruk sterk op het beeld waardoor de verhaallijnen op de achtergrond verdwijnen. Hij had zich beter op het verhaal kunnen concentreren: door de alomtegenwoordige ironie worden juist die beelden ontkracht.