Germaine Damar: cast.
Er zijn 20 films gevonden.

Carino mio

1962 | Romantiek, Drama

Spanje​/​​Duitsland 1962. Romantiek van Rafael Gil. Met o.a. Marianne Hold, Vicente Parra, Horst Frank, Carl Wery en Manolo Moran.

De koning van een denkbeeldig vorstendom ontmoet, incognito als muzikant, een jonge secretaresse die in werkelijkheid de dochter van een grootindustrieel is. De ontdekking van de ware identiteiten verstoort een beginnende liefde, maar een gratieverzoek voor de anarchistische broer van de heldin brengt de geliefden bij elkaar voor een gelukkig slot. Aangedikte romantiek in een simpel verhaaltje dat zo weinig wendingen in de intrige te bieden heeft, dat de film een reisdocumentaire over kastelen in Duitsland en Spanje lijkt. En dan blijft er nog tijd over voor zoete muzikale intermezzi.

Rivalen der Manege

1961 | Drama

Duitsland 1961. Drama van Harald Philipp. Met o.a. Elma Karlowa, Germaine Damar en Claus Holm.

De koning van een denkbeeldig vorstendom ontmoet, incognito als muzikant, een jonge secretaresse die in werkelijkheid de dochter van een grootindustrieel is. De ontdekking van de ware identiteiten verstoort een beginnende liefde, maar een gratieverzoek voor de anarchistische broer van de heldin brengt de geliefden bij elkaar voor een gelukkig slot. Aangedikte romantiek in een simpel verhaaltje dat zo weinig wendingen in de intrige te bieden heeft, dat de film een reisdocumentaire over kastelen in Duitsland en Spanje lijkt. En dan blijft er nog tijd over voor zoete muzikale intermezzi.

Tausend Sterne leuchten

1959 | Muziek, Komedie

Duitsland 1959. Muziek van Harald Philipp. Met o.a. Germaine Damar, Toni Sailer, Maria Sebalt, Harald Juhnke en Stanislav Ledinek.

Rondom de verwoede pogingen van het danseresje Damar om naar de top in de show-bizz te komen, en de even verwoede pogingen van erfgenaam Sailer om haar hand, passeren muzieknummers de revue in een komedie der misverstanden; te horen en te zien zijn o.a.: Line Renaud, Chris Howland, Ralph Bendix, Hans Blum en Kenneth Spencer. Uitsluitend voor nostalgiegangers. Het scenario is van Joachim Wedekind en regisseur Philipp. Het camerawerk is van Heinz Hölscher.

Peter schießt den Vogel ab

1959 | Muziek

Duitsland 1959. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Peter Alexander, Germaine Damar, Ruth Stephan, Maria Sebalt en Jo Herbst.

Een matige muzikale amusementsfilm over een hotelportier die zijn erfenis verbrast. Schlagerster Alexander teert dan op de zak van de telefoniste voor wie hij menig deuntje kweelt.

Glück und Liebe in Monaco

1959 | Drama

Liechtenstein​/​​Zwitserland 1959. Drama van Hermann Leitner. Met o.a. Germaine Damar, Claus Biederstaedt en Gilda Emanuelli.

Een kleine film verpakt een sentimenteel verhaaltje over een arm Londons weesmeisje dat haar poes wil weggeven aan de Monagaskische vorstenfamilie en niet meer is dan een wat gedateerde toeristische promotiefilm over Monaco, inclusief opnamen van het casino en de koninklijke familie.

Tabarin

1958 | Musical

Italië​/​​Frankrijk 1958. Musical van Richard Pottier. Met o.a. Sonja Ziemann, Michel Piccoli, Sylvia Lopez, Annie Cordy en Jean-Pierre Kérien.

De directeur van een music-hall wil zijn ex-geliefde als ster-attractie engageren en brengt daarmee zijn huwelijksgeluk in gevaar. Een toegewijde secretaresse brengt orde op zaken en wordt ondertussen zelf ontdekt als zangeres. Deze poging tot een musical heeft een uitermate flauw verhaaltje, dat eveneens weinig opmerkelijke zang- en dans-nummers aan elkaar moet rijgen. Cordy zet haar overbekende typetje neer, de aanwezigheid van de andere acteurs in een dergelijke film wekt voornamelijk verbazing.

Sérénade au Texas

1958 | Musical, Western

Duitsland​/​​Frankrijk 1958. Musical van Richard Pottier. Met o.a. Luis Mariano, Sonja Ziemann, Bourvil, Germaine Damar en Yves Deniaud.

Een Franse erfgenaam van oliebronnen in Texas helpt met zijn notaris en een groep rondreizende artiesten een western-stadje bevrijden van een misdadige bankier. Een komische operette zonder veel verrassingen, extra log gemaakt door het acteren van Mariano. Medewerking van de Vermaarde Blue Bell Girls.

So ein Millionèr hat's schwer

1958 | Komedie, Muziek

Oostenrijk 1958. Komedie van Géza von Cziffra. Met o.a. Germaine Damar, Heinz Erhardt en Peter Alexander.

Een Franse erfgenaam van oliebronnen in Texas helpt met zijn notaris en een groep rondreizende artiesten een western-stadje bevrijden van een misdadige bankier. Een komische operette zonder veel verrassingen, extra log gemaakt door het acteren van Mariano. Medewerking van de Vermaarde Blue Bell Girls.

So ein Millionär hat's schwer

1958 | Muziek, Komedie

Oostenrijk 1958. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Peter Alexander, Heinz Ehrhardt, Germaine Damar, Wolfgang Wahl en Elga Andersen.

De jonge miljonair Edward Collins (Alexander) woont aan de Rivièra. Hij heeft een verloofde (Andersen) die het op zijn geld voorzien heeft. Via vriend Marcel Magnol (Wahl) laat hij zijn oog vallen op de hupse Ninette (Damar) die op de hotelvakschool zit, en tijdens de vakantie als serveerster in zijn hotel een zakcentje verdient. Ze bezorgt Edward een baantje in het hotel, en zo gaat hij een dubbelleven leiden. Om niet ontdekt te worden betrekt hij daar zijn trouwe butler Alfons Rappert (Erhardt) in. In de finale wordt de nare verloofde de laan uitgestuurd, en mogen Edward en Ninette trouwen; zij ontdekt dat het erg fijn is om heel erg rijk te zijn - maar zij had tenminste edele motieven. Een Alexander-Erhardt vehikel, en deze laatste zet een fraaie karakterrol neer. Het scenario is van Peter Trenck. Het camerawerk is van Walter Tuch.

Rivalen der Manege

1958 | Drama, Actiefilm

Duitsland 1958. Drama van Harald Philipp. Met o.a. Claus Holm, Germaine Damar, Elma Karlowa, Marina Orschel en Helmut Schmid.

Bimbo Tagore (Holm) en zijn vrouw Marianne (Orschel) voeren een adembenemend trapezenummer uit in het circus Williams, dat het hoogtepunt van de voorstelling is. Bimbo en Marianne hebben een dochtertje dat Monika (Aberle) heet en zijn zowel in de ring als daarbuiten gelukkig. Voor de techniek is Bimbo`s halfbroer Kovacz (Schmid) verantwoordelijk. Kovacz is jaloers op hun geluk en op een kwade dag is er iets met de springplank niet in orde, waardoor Marianne neerstort en morsdood is. Omdat Bimbo aan de drank raakt en gedeprimeerd is, weet Monika`s tante (Prandhoff) de voogdij over haar nichtje verkrijgen. Met Bimbo valt daarop geen land meer te bezeilen hoewel de nieuwe, knappe op Bimbo verliefde dompteuse Yvonne (Karlowa) een poging doet met hem een nummer op te zetten. Van kwaad tot erger gekomen kan circusdirecteur Williams (Hartmann) Bimbo niet meer handhaven en ontslaat hem. Kovacz ziet nu zijn kans schoon om met Yvonne aan te pappen. Doch na een bezoekje van Bimbo`s agente (Heuser), ontwaakt Bimbo uit zijn roes en keert terug naar het circus. Het komt tot een gevecht met Kovacz, die het loodje legt en op zijn sterfbed een bekentenis doet, waardoor nog een ramp voorkomen kan worden. Een zwaar verouderd melodrama, niet in de traditie van de grote genrefilms, bovendien houterig gespeeld en zwakjes verfilmd. Het scenario is van Hans Raspotnik en Erich Kröhnke. Het camerawerk is van Willi Winterstein. Eastmancolor.

Weißer Holunder

1957 | Muziek, Komedie, Romantiek

Duitsland 1957. Muziek van Paul May. Met o.a. Carl Möhner, Carla Hagen, Germaine Damar en Michl Lang.

Hoteleigenaar Scherzinger en barman Draxltoni kunnen elkaar niet luchten of zien. Als Scherzingers zoon Gerhard en Draxltoni's nichtje verliefd op elkaar worden zijn de rapen gaar.

Siebenmal in der Woche

1957 | Musical, Komedie

Duitsland 1957. Musical van Harald Philipp. Met o.a. Vico Torriani, Germaine Damar, Josef Egger, Hubert von Meyerinck en Ethel Reschke.

Een luchtige muzikale komedie rondom tenor Torriani. Hij doet voor de buitenwereld voorkomen alsof hij getrouwd is met Damar en in de finale huwt hij haar omdat zij op elkaar verliefd zijn geworden. Interessant voor Torriani-liefhebbers, maar als film stelt het weinig voor.

Die Beine von Dolores

1957 | Muziek

Duitsland 1957. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Ruth Stephan, Germaine Damar, Theo Lingen en Claus Biederstaedt.

Een nachtclubdanseres vertelt haar ouders dat ze als nachtzuster in een ziekenhuis werkt. Wanneer haar vader een baan in de nachtclub krijgt, ontstaan er allerlei verwikkelingen. Matige revuefilm met pittige muziek van Michael Jary.

Der schräge Otto

1957 | Komedie, Musical

Duitsland 1957. Komedie van Géza von Cziffra. Met o.a. Germaine Damar, Grethe Weiser, Walter Giller, Paul Hörbiger en Gunther Philipp.

Flauwe komedie der verwisselingen over het hoofd van de persdienst Otto Schräge (Giller) van de vermaarde Korty- Revue, die verliefd wordt op Topsy Müller (Damar), een leuk jong ding dat heel aardig kan dansen. Ze heeft één vurige wens: carrière maken bij de revue. Ze vindt Otto een leuke vent, die ze voor Herr Korty houdt. Voordat Otto haar kan uitleggen wie hij nu wel werkelijk is, maakt Topsy's vader, die chefkok is van Hotel Esplanade, een einde aan hun verhouding en het eerste misverstand is aldus geboren. Kortom Topsy wordt toch een revue-ster en ze trouwt met Otto, maar dan is de kijker een dikke anderhalf uur verder en heeft zich onthutst afgevraagd wát er nou zo grappig aan deze film zou moeten zijn.

Der Graf von Luxemburg

1957 | Muziek

Duitsland 1957. Muziek van Werner Jacobs. Met o.a. Gerhard Riedmann, Renate Holm, Germaine Damar, Gustav Knuth en Gunther Philipp.

René, graaf van Luxemburg, vindt het geluk bij de zangeres Angèle, die aanvankelijk door een ander werd bemind. Jacobs heeft gemeend de filmversie van Franz Lehárs operette o.a. met revue-scènes te moeten opsieren. Minder was beter geweest.

Mädchen mit schwachem Gedächtnis

1956 | Komedie

Duitsland 1956. Komedie van Géza von Cziffra. Met o.a. Germaine Damar, Peter Weck, Rudolf Platte, Heinz Erhardt en Loni Heuser.

Vehikel voor toenmalige schlagerster Weck als Poldi Kohlegger en populaire komediant Erhardt als persfotograaf Albert in een verwisselingsklucht, waar nu toch wel de glans vanaf is. Anny Prechtl (Damar) is een wicht uit Beieren, wier jeugdvriend Weck revuester in München is. Ze droomt ook van zo'n carrière en neemt de trein naar de grote stad waar ze berooid aankomt omdat ze onderweg bestolen werd. Weck blijkt in werkelijkheid kelner te zijn en samen belanden ze in een erfeniszwendel, die door het echtpaar Turner uit Amerika (Buhlan-Leibelt) is opgezet.

Die Drei von der Tankstelle

1955 | Komedie, Muziek

Duitsland 1955. Komedie van Hans Wolff. Met o.a. Adrian Hoven, Walter Giller, Walter Müller, Willy Fritsch en Claude Farell.

Drie vrienden ontdekken na een vakantie dat ze geen van allen nog geld of bezittingen hebben. Ze verkopen hun auto en beginnen een tankstation. Daar leren ze de mooie Gaby (Damar) kennen en alledrie worden ze verliefd op haar. Herverfilming van de klassieker uit 1930. Germaine Damar is natuurlijk lang geen Lillian Harvey, al is een liedje als 'Ein Freund, ein guter Freund' nog niet vergeten. Maar ook Adrian Hoven is als Der Peter, die uiteindelijk rijke dochter Gaby's hartje wint, bepaald geen Willy Fritsch.

Südliche Nächte

1953 | Muziek, Komedie

Duitsland 1953. Muziek van Robert A. Stemmle. Met o.a. Walter Müller, Walter Giller, Germaine Damar, Waltraut Haas en Margit Saad.

Twee vrienden trekken naar het verre Italië om een zangeresje te zoeken. Hun reis geeft aanleiding tot veel prentbriefkaarten-zoetigheid en opgewekte liedjes. Amusement van de onderste plank.

Schlagerparade

1953 | Muziek

Duitsland 1953. Muziek van Erik Ode. Met o.a. Germaine Damar, Walter Giller, Bully Buhlan, Karl Schönböck en Lys Assia.

Een jonge, onbekende componist schrijft een aardig liedje, maar een ander dreigt met de eer te gaan strijken. Er wordt in deze film zoveel gezongen dat het verhaaltje naar de achtergrond verdwijnt, maar dat zal ook wel de bedoeling zijn geweest.

Tanzende Sterne

1952 | Muziek, Komedie

Duitsland 1952. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Fita Benkhoff, Germaine Damar, Axel von Ambesser, Georg Thomalla en Oskar Sima.

Moeder en dochter, die een verlopen nachtclub beheren, zetten het leven van een aristocratische Engelse familie op stelten. Na veel misverstanden en jaloerse scènes vormen zich toch de juiste paren. Alles hangt als los zand aan elkaar in deze revuefilm, die typerend voor de jaren 1950-60 is. Met veel muziek, maar zonder samenhang en zonder humor. Scenario van de regisseur. Camerawerk van Georg Bruckbauer.