David A. Rosemont

Producer

David A. Rosemont is producer.
Er zijn 9 films gevonden.

Steel Magnolias

2012 | Drama

Verenigde Staten 2012. Drama van Kenny Leon. Met o.a. Queen Latifah, Alfre Woodard, Phylicia Rashad, Jill Scott en Condola Rashad.

Het off-Broadway stuk dat eerder een klassiek geworden verfilming kreeg met Dolly Parton en Julia Roberts, werd opnieuw bewerkt met een geheel gekleurde cast. In een haarsalon in het Amerikaanse Zuiden komt een groepje vrouwen regelmatig bij elkaar om van alles te bespreken. M'Lynn (Latifah), haar dochter Shelby (Rashad) en vriendinnen als Ouiser (Woodard) delen lief en leed. Trouwe remake die een ode brengt aan vrouwenvriendschappen is iets geactualiseerd en vanwege de uitstekende actrices een plezier om naar te kijken. Vooral Woodard werd alom geprezen.

The Seventh Stream

2001 | Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 2001. Familiefilm van John Gray. Met o.a. Scott Glenn, Saffron Burrows, Simon Delaney, Fiona Shaw en John Lynch.

De Ierse variant op de zeemeerminnenmythe gaat over 'selkies', zeehonden die veranderen in mensenvrouwen. De familiefilm The Secret of Roan Inish van John Sayles ging erover, en nu deze tv-productie van Hallmark, het bedrijf van de wenskaarten. Dat belooft weinig goeds, maar ondanks wat obligaat sentiment valt het erg mee - de toon is niet te weeïg en de personages en dialogen zijn geloofwaardig. Glenn speelt een weduwnaar in een Iers vissersdorp, begin twintigste eeuw, die opleeft door de komst van een mysterieuze vrouw die precies schijnt te weten waar de vissen willen bijten.

Race Against Time

2000 | Actiefilm, Thriller, Sciencefiction

Verenigde Staten/Canada 2000. Actiefilm van Geoff Murphy. Met o.a. Eric Roberts, Cary Elwes, Sarah Wynter, Chris Sarandon en Diane Venora.

In het jaar 2018 worden er nog steeds wolkenkrabbers gebouwd. Jim Gabriel (Roberts), die op zo`n gebouw in aanbouw werkt, is een alleenstaande vader met een doodzieke zoon, Bobby (Magder). De gezondheidszorg is in handen geraakt van een bedrijf dat Lifecorps heet. Het bedrijf maakt handig gebruik van de jurisprudentie, dat zelfmoord niet door de wet mag worden tegengehouden en Lifecorps biedt mensen driehonderdduizend dollar, als ze hun lichaam als donor beschikbaar stellen. Jim heeft een medicament (waarop Lifecorps het monopolie heeft) voor Bobby nodig, maar hij kan het niet betalen, omdat hij net is ontslagen. Uit wanhoop besluit hij een contract te tekenen als donor. Als de inkt nog niet eens droog is, krijgt hij te horen dat Bobby niet meer leeft. Wat Jim betreft kan Lifecorps zijn geld terugkrijgen en Jim wil het contract ongedaan maken. Lifecorps wil er niet van horen, want de vraag naar organen is veel te groot. Ze sturen Burke (Elwes) op hem af om hem op te halen en aan zijn plicht te herinneren, maar Jim laat zich niet zomaar pakken. Op zijn run ontmoet hij premiejager Alex (Wynter), een knappe meid die hij het leven redt. Alex besluit hem tegen Lifecorps te helpen en ze ontdekken dat Bobby helemaal niet dood is, maar gebruikt wordt als proefkonijn voor dubieuze medische experimenten. De afloop van het scenario van Cary Solomon en Chuck Konzelman kan men gemakkelijk raden. De film is puur formulewerk, maar het tempo is hoog, de regie gezwind en Roberts en Wynter doen hun werk goed. Hoewel Elwes (Burke) niet geheel kan overtuigen, heeft de kijker er weinig boodschap aan omdat zijn personage toch al zo negatief is. Wie de film overslaat mist uiteraard niets, maar hij is beslist niet onplezierig om naar te kijken, al is het allemaal heel erg onwaarschijnlijk. Het camerawerk is van Thomas Burstyn. Werktitel: GABRIEL'S RUN.

High Noon

2000 | Western

Verenigde Staten 2000. Western van Rod Hardy. Met o.a. Tom Skerritt, Susanna Thompson, Reed Diamond, Maria Conchita Alonso en Dennis Weaver.

Remake voor de tv van de klassieker van Fred Zinnemann uit 1952 met Cary Cooper en Grace Kelly, die later prinses van Monaco werd. De makers hebben niet de gebruikelijke fout begaan om hun eigen interpretatie aan de film te geven en de opzet drastisch te wijzigen. Ze hebben Zinnemann`s aanpak gevolgd. Het wordt nu ingevuld door een nieuwe rolbezetting van een andere generatie, waardoor bepaalde personages anders en moderner overkomen. Het verhaal betreft US Marshal Will Kane (Skerritt) uit Hadleyville, die met enige aarzeling afstand heeft gedaan van zijn badge als sheriff van het stadje nadat hij met lerares Amy (Thompson) getrouwd is. Amy wil dat zij elders een ander, rustiger en minder gevaarlijk leven beginnen. Wills ma[KA4]itresse Helen Ramirez (Alonso) is bedroefd bij de gedachte dat haar minnaar gaat vertrekken. Dan bereikt Hadleyville het nieuws dat gewetenloze revolvertrekker Frank Miller (Madsen) is vrijgelaten wegens goed gedrag. Hij werd door Will voor een onbepaalde tijd achter de tralies gebracht. Hij komt met de trein van twaalf uur `s middags om zich op Will te wreken. Niemand in het stadje durft Will te helpen en achter gesloten deuren worden weddenschappen geplaatst hoe de shoot-out zal eindigen. Will moet dan zijn sheriff-ster weer opdoen, want hij kan nauwelijks rekenen op zijn deputy (Diamond), zijn opvolger, die zijn handen niet aan koud water wil branden... Toch zijn er enkele minpunten: de film speelt in real time en regisseur Hardy heeft dat meer benadrukt dan Zinnemann. Wie de film op een zender ziet zonder reclame zal daar weinig van merken, maar bij een commerciële omroep werken de onderbrekingen voor reclame zeer hinderlijk. In het eindgevecht laat Hardy de hoofdrollen veel te wild tekeer gaan. Hier tegenover staan dan weer de goede tot zeer goede spelprestaties van de rolverdeling. Uit de kijkcijfers is gebleken dat de grote westernliefhebber de film hogelijk waardeert. Het feit, dat deze film in kleur is en een nieuwe rolverdeling heeft, is onvoldoende argument om Zinnemann's film van zijn voetstuk te stoten. Als deze film niet gemaakt zou zijn, zou het geen gemis zijn. Dit neemt evenwel niet weg dat het om een geslaagde herverfilming gaat. Het scenario is van Carl Foreman die indertijd het script schreef voor het oorspronkelijke meesterwerk en T.S. Cook naar het korte verhaal The Tin Star van John W. Cunningham dat in een tijdschrift verschenen was. Het camerawerk is van Robert McLachlan.

For All Time

2000 | Romantiek, Fantasy, Drama

Verenigde Staten 2000. Romantiek van Steven Schachter. Met o.a. Mark Harmon, Mary McDonnell, Catherine Hicks, Philip Casnoff en Brittany Tiplady.

Charles Lattimer (Harmon) is tekenaar op een reclamebureau. Het gestress begint hem danig de keel uit te hangen en hij zou zijn leven wel willen veranderen. Zijn veeleisende vrouw Kristen (Hicks) wil er niet van horen en ook hun huisvriend Philip Casnoff begrijpt niet waarom Charles zich zo druk maakt. Charles koopt een antiek zakhorloge en als hij met de trein door een tunnel gaat, blijkt het dat hij terug kan naar 1896. De conducteur (Cobbs) is degene, die hem het horloge heeft verkocht en moedigt Charles aan om uit te stappen, wat hij na veel geaarzel doet. Charles bevindt zich in een Victoriaans stadje, waar hij kennismaakt met Laura Brown (McDonnell), de hoofdredactrice van de plaatselijke krant. Het is liefde op het eerste gezicht en Charles weet nu wis en zeker, waar hij thuishoort. Maar hoe vertel je zoiets thuis en dan een eeuw later? In het suikerzoete scenario van Vivienne Radkoff uit de reeks The Twilight Zone: A Stop at Willoughby van Rod Serling, is de ene cliché op de andere gestapeld, maar Harmon en McDonnell spelen het klaar om charmant te zijn en niet af te gaan in zo'n ongeloofwaardig verhaaltje. Hicks en Casnoff zijn overtuigend als fantasieloze, saaie zielen. Het camerawerk van Edward J. Pei is eigenlijk veel te goed voor zoveel onbenulligs. De categorie voor wie deze film bedoeld is - vrouwen van 15 tot 75 - zijn er echter heel verrukt over.

What Love Sees

1996 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1996. Romantiek van Michael Switzer. Met o.a. Annabeth Gish, Edward Herrmann, Richard Thomas, Kathleen Noone en August Schellenebrg.

Jean Treadway (Annabeth Gish) komt uit een steenrijke familie uit New England. Gordon Holly (Richard Thomas) is een eenvoudige boerenjongen uit Californi'. Ze hebben twee dingen gemeen: ze houden van elkaar en ze zijn stekeblind. Deze televisiefilm vertelt het inspirerende verhaal van hun onwaarschijnlijke huwelijk in de jaren 40 en hun harde maar o zo energieke gezinsleven op het platteland. Verfilming van de gelijknamige biografie van Susan Vreeland die haar werk baseerde op de verhalen van vriendin Faith Holly, de dochter van het echtpaar.

Riders of the Purple Sage

1996 | Western, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1996. Western van Charles Haid. Met o.a. Ed Harris, Amy Madigan, Henry Thomas, Norbert Weisser en Robin Tunney.

Wanneer Jane Withersteen het landgoed van haar vader erft, verandert haar leven drastisch. Ze belandt in een harde eenzame wereld verlaten door vrienden en buren, waarin machtige mannen haar vruchtbare landerijen willen stelen. Dan ontmoet ze zwerver Lassiter, tot wie ze zich ondanks allerlei waarschuwingen voelt aangetrokken. Hun verledens lijken op een vreemde wijze met elkaar verbonden te zijn

From The Mixed-Up Files Of Mrs. Basil E. Frankweiler

1995 | Avonturenfilm, Komedie, Familiefilm

Verenigde Staten 1995. Avonturenfilm van Marcus Cole. Met o.a. Lauren Bacall, Jean-Marie Barnwell, Jesse Lee, Miriam Flynn en M. Emmet Walsh.

Een intelligent avontuurlijk meisje en haar broertje lopen van huis weg omdat zij vindt dat ze niet gewaardeerd worden door hun ouders. Ze verschuilen zich in het Metropolitan Museum (in New York), waar de volgende dag een beeld van een engel tentoongesteld wordt. Men denkt dat de sculptuur door Michelangelo is gemaakt. Het beeld werd verkocht door Mrs. Basil E. Frankweiler (Bacall). Onze jonge heldin raakt ervan in de ban en wil vaststellen of de grote Italiaanse beeldhouwer-schilder het inderdaad heeft gemaakt. Goede jeugdfilm met de bedoeling jongeren een idee over kunst mee te geven. Bacall is om te stelen als de excentrieke rijke dame, wiens rol echter veel te kort is. Walsh is eveneens leuk als de suppoost van het museum die niet door heeft dat de kinderen gezocht worden. Een voor jonge kijkers genietbaar scenario van Betty Goldberg, naar een boek van E.I. Koningsburg. Fotografie van Nederlander Kees van Oostrum.

The Birds II: Land's End

1994 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1994. Horror van Alan Smithee en Rick Rosenthal. Met o.a. Brad Johnson, Chelsea Field, James Naughton, Richard K. Olsen en Jan Rubes.

Dit voor kabel-tv gemaakte, uiterst rommelige vervolg op Alfred Hitchcock`s klassieke film haalt het zelfs niet bij JONATHAN LIVINGSTON SEAGULL. Vogels beginnen plotseling weer mensen aan te vallen, in dezelfde eilandgemeenschap als de vorige keer (vandaar de gastrol van Hedren als Helen Matthews), maar met veel meer nep-bloedvergieten en veel minder spanning dan in Hitchcock's versie, plus een uiterst saaie cast. Het scenario levert een motivatie voor de woede van de vogels: milieuvervuiling. Valt deze film daar ook onder? Regisseur Rick Rosenthal gebruikte het pseudoniem Alan Smythee, en dat zegt al genoeg. Johnson is Ted Hocken, Field is May Hocken en Naughton speelt Frank Irving. Het scenario is van Ken Wheat, Jim Wheat en Robert Eisele, met camerawerk van Bruce Surtees. Gefilmd in Panavision.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer David A. Rosemont op televisie komt.

Reageer