Bill Fellows: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Lady Macbeth

2016 | Drama

Verenigd Koninkrijk 2016. Drama van William Oldroyd. Met o.a. Florence Pugh, Cosmo Jarvis, Christopher Fairbank, Bill Fellows en Naomi Ackie.

In grauw en streng negentiende-eeuws Northumberland wordt de negentienjarige Katherine (een fantastische Pugh) uitgehuwelijkt aan veel oudere nietsnut, die nauwelijks naar haar omkijkt. Waarna Katherine zich wendt tot stoere stalknecht Sebastian (popzanger Jarvis). Maar verwacht geen kasteelromantiek, want al snel wordt deze donker-feministische film de Shakespeareaanse tragedie die de titel belooft. Strak speelfilmdebuut van toneelregisseur Oldroyd, die kleurenblind castte, waardoor Lady Macbeth veel diverser (en waarheidsgetrouwer) is dan het gros van de Engelse kostuumfilms.

In Our Name

2010 | Drama

Verenigd Koninkrijk 2010. Drama van Brian Welsh. Met o.a. Joanne Froggatt, Begum Coskun, Bill Fellows en Shah Amin.

Soldaat Suzy (Froggatt) heeft een tijdje dienst gedaan in Irak, maar is nu terug in Groot-Brittannië. Ze wordt warm ontvangen, is natuurlijk blij haar man, ook een soldaat, en dochtertje weer te zien, maar ook wat afstandelijk. Ze kan zich niet zo snel schikken in het gewone, dagelijkse leven. Ze krijgt nachtmerries over de oorlog. En ze begint zich steeds vreemder te gedragen. Interessant drama over PTSS, nu eens vanuit een vrouwelijk gezichtspunt beschreven. Prima speelfilmdebuut van schrijver/regisseur Welsh, met sterk spel, vooral van Froggatt. Aan het einde had het misschien een onsje minder gekund.

A Touch of Frost: Benefit of the doubt

2001 | Mysterie, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 2001. Mysterie van Roger Bamford. Met o.a. David Jason, Bruce Alexander, Robert Glenister, Joanne Froggatt en John Lyons.

Soldaat Suzy (Froggatt) heeft een tijdje dienst gedaan in Irak, maar is nu terug in Groot-Brittannië. Ze wordt warm ontvangen, is natuurlijk blij haar man, ook een soldaat, en dochtertje weer te zien, maar ook wat afstandelijk. Ze kan zich niet zo snel schikken in het gewone, dagelijkse leven. Ze krijgt nachtmerries over de oorlog. En ze begint zich steeds vreemder te gedragen. Interessant drama over PTSS, nu eens vanuit een vrouwelijk gezichtspunt beschreven. Prima speelfilmdebuut van schrijver/regisseur Welsh, met sterk spel, vooral van Froggatt. Aan het einde had het misschien een onsje minder gekund.

Catherine Cookson's Dinner of Herbs

2000 | Drama

Verenigd Koninkrijk 2000. Drama van Alan Grint. Met o.a. Billie Whitelaw, Jonathan Kerrigan, Tom Goodman-Hill, Melanie Clark Pullen en Ivan Kaye.

Soldaat Suzy (Froggatt) heeft een tijdje dienst gedaan in Irak, maar is nu terug in Groot-Brittannië. Ze wordt warm ontvangen, is natuurlijk blij haar man, ook een soldaat, en dochtertje weer te zien, maar ook wat afstandelijk. Ze kan zich niet zo snel schikken in het gewone, dagelijkse leven. Ze krijgt nachtmerries over de oorlog. En ze begint zich steeds vreemder te gedragen. Interessant drama over PTSS, nu eens vanuit een vrouwelijk gezichtspunt beschreven. Prima speelfilmdebuut van schrijver/regisseur Welsh, met sterk spel, vooral van Froggatt. Aan het einde had het misschien een onsje minder gekund.

Fighting For Gemma

1993 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1993. Drama van Julian Jarrold. Met o.a. Jennifer Kate Wilson, Gary Mavers, Lorraine Ashbourne, Ruth Lee en Laura Brattan.

Vader D`Arcy (Mavers) werkt voor een Colombiaans bedrijf, waar een Britse firma kernafval laat verwerken. In de buurt zijn reeds een groot aantal gevallen van leukemie vastgesteld, voornamelijk bij kinderen. Als zijn dochtertje Gemma (Wilson) ook het slachtoffer van de ongeneeslijke ziekte wordt, wil Mavers de onderneming een proces aandoen. Hij wendt zich tot advocaat Martyn Day (Threlfall). Die bijt zich vast in de zaak. Gevoelig uitgewerkte strijd van David tegen Goliath (de onaantastbare multi-national), die zelfs doorgezet moet worden wanneer bewezen is dat die dood en verderf zaait met zijn (afval)praktijken. Jarrold's scenario is gebaseerd op een waargebeurd voorval en verschillende onderzoeken, die hij samenbundelde tot een gedramatiseerd verhaal dat niets onverbloemd laat. Een film die geschikt is als inleiding voor een discussie. Knap gespeeld en doeltreffend gemonteerd. Uitstekende fotografie van Ilona Sekacz. Gedraaid in super 16 mm.