Victor de Kowa: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Begegnung in Salzburg

1964 | Drama

Frankrijk​/​​Duitsland 1964. Drama van Max Driedmann. Met o.a. Curd Jürgens, Nadia Gray, Victor de Kowa, Walter Giller en Danièle Gaubert.

Een ambitieuze, zwaar op de hand zijnde verfilming van [KL]Elcerlyc[KLE], gesitueerd in het hedendaagse (1960!) Salzburg met van-dik-hout-zaagt-men-planken-spel van Jürgens en routineus, maar niet onvaardig werk van Dahlke. Het blijft ondanks alles een hele zit.

Schlußakkord

1960 | Romantiek, Muziek

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1960. Romantiek van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Victor de Kowa, Christian Wolff, Marion Michael en Mario del Monaco.

Als hoogtepunt van de feesten in Salzburg staat dit jaar de première van de nieuwe opera van Frank Leroux op het programma. De dirigent had vroeger een relatie met de operazangeres die de hoofdrol voor haar rekening neemt. Dit creëert spanningen en de componist wordt daar zo nerveus van dat hij constant veranderingen aanbrengt, wat dan weer niet naar de zin is van de operazanger Michaelis en waardoor de opvoering in gevaar komt. Scenario van John Kafka. Camerawerk van Georg Bruckbauer. Ook bekend als ACCORD FINAL.

Scampolo

1958 | Drama, Komedie, Romantiek

Duitsland 1958. Drama van Alfred Weidenmann. Met o.a. Paul Hubschmid, Victor de Kowa, Georg Thomalla, Eva Maria Meineke en Franca Parisi.

Nazi-regisseur Weidenmann verfilmde een kwart eeuw later de nieuwe versie van het beroemde romantische verhaal over het zwerfstertje en de edelman. Al in 1928 maakte de Italiaan Augusto Genina een zwijgende film van Niccodemi's toneelstuk. Scenario van Ilse Lotz-Dupont. Camerawerk van Bruno Mondi.

Der veruntreute Himmel

1958 |

Duitsland 1958. Ernst Marischka. Met o.a. Anni Rosar, Hans Holt, Victor de Kowa, Vilma Degischer en Kai Fischer.

Teta Linek (Rosar) werkt als kokkin op het landgoed Grafenegg in Bohemen. Ze is goed voor haar werk, gelovig, tuk op geld en verschrikkelijk gierig. Ze wil een stoel in de hemel verdienen en besluit daarom haar neef Mojmir (Meisel) om te praten om theologie te gaan studeren en priester te worden. Als hij ja zegt, stuurt ze hem geld en ze heeft geen enkele behoefte om hem op te zoeken, want de gedachte aan haar eigen zaligheid schenkt haar meer dan voldoening. Na een groot aantal jaren vraagt Mojmir zijn tante om een som geld en ze besluit hem op te zoeken. Mojmir is weliswaar de pastoor van Hustopec, maar hij heeft er niet veel van terecht gebracht, en hij heeft voortdurend met van alles en nog wat gesjoemeld. Teta, die niet meer de jongste is, besluit een bedevaart naar Rome te maken en mag tijdens een massa-audiëntie bij Paus Pius XII (hij is het zelf!) op de eerste rij zitten. Ze valt in zwijm van de emotie en sterft daarop in vrome handen. Melodramatische bewerking van Marischka, die zelf het scenario schreef naar de gelijknamige roman van Franz Werfel, die hij kort voor zijn dood in 1945 had geschreven en naar de toneelbewerking van het boek door Leslie Bush-Fekete en Mar-Helen Fay. Werfel, die als de vertegenwoordiger van het religieuze expressionisme beschouwd mag worden, vluchtte in 1938 voor de nazi's naar Amerika, waar hij in 1945 op slechts 55-jarige leeftijd stierf - altijd nog beter in exil te gaan dan in een concentratiekamp afgeslacht te worden. Rosar's sterfscène is zeer dramatisch, maar nog altijd de moeite waard. Het camerawerk is van Bruno Mondi. In 1990 onder dezelfde titel bewerkt als tv-film door Ottokar Runze. Agfacolor en Perfectone.