Mario Camús: regie en scenario.
Er zijn 11 films gevonden.

La Vieja música

1985 | Drama

Spanje 1985. Drama van Mario Camús. Met o.a. Federico Luppi, Antonio Resines, Charo López, Eva Pearson en Assumpta Serna.

Een Uruguayaan reist naar Spanje op zoek naar een oude geliefde. Een domme, vervelende en anachronistische film, gemaakt door een regisseur die enkele van de belangrijkste kassuccessen uit de hedendaagse Spaanse cinema op zijn naam heeft staan, die overigens een goede kritiek kregen.

Los santos inocentes

1984 | Drama

Spanje 1984. Drama van Mario Camús. Met o.a. Alfredo Landa, Francisco Rabal, Agustín González, Juan Diego en Terele Pávez.

Rond 1965 strijdt een Spaanse boerenfamilie voor een beter bestaan. In dit rauwe sociale drama is vastgehouden aan de grondregels van de Spaanse cinema: de (bijzonder) esthetische verhalende formule. Op verschillende festivals, w.o. Cannes, zijn aan dit werk prijzen toegekend. Deze produktie kan worden beschouwd als de een der zeer succesvolle Spaanse films, die zowel in commercieel als artistiek opzicht zeer geslaagd is. De roman van Miguel Dellbes werd tot scenario bewerkt door Antonio Lerreta, Manuel Matji en regisseur Camus. Camerawerk van Hans Burmann.

Los Días del pasado

1977 | Romantiek, Drama

Spanje 1977. Romantiek van Mario Camús.

Een Andalusische onderwijzeres houdt er een relatie op na met een oudstrijder uit het republikeinse kamp. Een zwakke en vervelende film, zoals alle werken van de overschatte Mario Camús.

La Joven casada

1975 | Drama

Spanje 1975. Drama van Mario Camús. Met o.a. Ornella Muti, Pedro Díez del Corral, Mark Edwards en Mayrata O'Wisiedo.

Een jong echtpaar laat hun huwelijksleven de revue passeren. Weer een draak van een film van de ten onrechte befaamde Spaanse regisseur Mario Camús.

Esa mujer

1969 | Drama

Spanje 1969. Drama van Mario Camús. Met o.a. Sara Montiel, Ivan Rassimov, Cándida Losada, Hugo Blanco en William Layton.

Een non, die door verscheidene huurlingen verkracht is, wordt een beroemde zangeres, maar houdt er een ongelukkig liefdesleven aan over. Een verschrikkelijk knoeiwerk, waarvan het warrige maar toch geestige script verpest is door de slechte regie van Camús en het even slechte spel van Sara Montiel.

Digan lo que digan

1968 | Muziek, Romantiek

Spanje 1968. Muziek van Mario Camús.

Een zanger wordt verliefd op de verloofde van zijn broer. Een van de melodrama's die gerealiseerd werden om de onuitstaanbare zanger Raphael te lanceren als filmster.

Al ponerse el sol

1967 | Musical, Romantiek

Spanje 1967. Musical van Mario Camús. Met o.a. Raphael, Serena Vergano, Manuel Zarzo en Ana María Noé.

Een uitgerangeerd muziekidool knoopt betrekkingen aan met een jonge vrouw met een duister verleden. Door die romance wordt de terugkeer van de hoofdpersoon naar de populariteit bedreigd. Dit dwaze muzikale melodrama werd een succes door de aanwezigheid van de zanger Raphael.

La Visita que no tocó el timbre

1965 | Komedie

Spanje 1965. Komedie van Mario Camús. Met o.a. Alberto Closas, José Luis Lopéz Vázquez, Laura Valenzuela en Rafaela Aparicio.

Twee recalcitrante oude vrijers krijgen op een dag onverwacht bezoek: een pasgeboren kind voor wie de moeder niet kan zorgen.... Een scenario van Camús uit zijn meest vruchtbare en interessante periode, waarin hij hevig werd beroerd door de sociale problematiek.

Con el viento solano

1965 | Drama, Romantiek

Spanje 1965. Drama van Mario Camús. Met o.a. Antonio Gades, María José Alfonso, Vicente Escudero en Imperio Argentina.

Binnen een zigeunertroep ontluikt een hartstochtelijke liefde. Het is de vijfde film van de beroemd geworden Mario Camús. Een heel acceptabele film.

Muere una mujer

1964 | Misdaad

Spanje 1964. Misdaad van Mario Camús. Met o.a. Alberto Closas, Gisia Paradis, Tomás Blanco en Mabel Karr.

Een zakenman vindt op een dag het lijk van een vrouw in zijn auto. Een erg flauwe film, geschreven door de overschatte regisseur en Carlos Saura.

Los Farsantes

1963 | Drama

Spanje 1963. Drama van Mario Camús. Met o.a. Víctor Valverde, Margarita Lozano, Fernando León en José Montés.

De ontberingen en misères van een groep rondtrekkende toneelspelers. De eerste film van deze regisseur met een aanvaardbaar technisch-artistiek resultaat en een echte ethische en sociale belangstelling.