Jean Stewart: regie.
Er zijn 2 films gevonden.

Butterfly Collectors

1999 | Misdaad, Thriller, Mysterie

Verenigd Koninkrijk 1999. Misdaad van Jean Stewart. Met o.a. Pete Postlethwaite, Jamie Draven, Rachel Davies, Julie Graham en Alison Newman.

De plot van Butterfly collectors, draait om een politieman maar dit is geen standaard politiefilm. Rechercheur John McKeown (Postlethwaite) houdt niet echt van zijn vak. Daar wordt hij des te meer mee geconfronteerd als hij de tiener Dex Lister (Draven) moet arresteren voor inbraak en verdenking van moord tijdens die inbraak. McKeown raakt onder de indruk van de jongen omdat hij zonder ouders zijn kleine zusje en broertje en een mooie tuin onderhoudt. Maar zijn de ouders van Dex wel vermist? Wordt McKeown om Dex´ tuin geleid? En in hoeverre is McKeown in zijn beoordelingsvermogen beïnvloed door zijn persoonlijke situatie? Goed acteerwerk van vooral de debuterende Draven en de ervaren Postlethwaite, de vaak onderschatte acteur die `stiekeme´ rollen had in grote producties als Romeo + Juliet, The usual suspects en Alien 3. (IdH/VPRO Gids)

Nervous Energy

1995 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1995. Drama van Jean Stewart. Met o.a. Alfred Molina, Cal Macaninch, John McGlynn, Siobhan Redmond en Annette Crosbie.

Tom Kelso (Macaninch), een jonge Schot, woont in Londen samen met zijn vriend Ira Moss (Molina), een Amerikaanse journalist. Tom lijdt aan AIDS en daardoor voelt hij zich zeer opgefokt. Hij weet dat zijn dagen geteld zijn. Hij besluit zijn familie in Glasgow op te zoeken hoewel Ira hem dit afraadt. Tom logeert bij zijn broer Ian (McGlynn) en zijn schoonzus Joyce (Redmond). Tom is soms heel erg humeurig vanwege zijn onafwendbare noodlot en krijgt last van ongebreidelde woede-aanvallen. De situatie wordt onhoudbaar, waarop Ian besluit zijn trots te laten varen en Ira te vragen ook te komen. Raak getekend portret van een homostel, waarin de relatie wordt ontleed tussen Ira en Tom, die zijn (toen nog terminale) ziekte niet kan aanvaarden. Molina en Macaninch leveren schitterende spelprestaties. Tegenwoordig doet dit drama wat verouderd aan, omdat AIDS niet meer dodelijk hoeft te zijn. Het scenario van Howard Schuman is autobiografisch. Het camerawerk is van Nicholas D. Knowland.