Monica Nielsen: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Beck - Mannen pȧ balkongen

1993 | Mysterie

Duitsland​/​​Zweden 1993. Mysterie van Daniel Alfredson. Met o.a. Gösta Ekman, Kjell Bergqvist, Rolf Lassgȧrd, Niklas Hjulström en Magdalena Ritter.

Een klein meisje wordt op brute wijze vermoord. De enige mogelijke getuige is een onverlaat, die even later op enkele meters afstand een vrouw in een kiosk overvalt. Volgens rechercheur Martin Beck (Ekman) heeft deze alles gezien of is hij de moordenaar. Dan blijkt dat er al meer van dergelijke moorden werden gepleegd, zodat Beck en zijn mannen waarschijnlijk met een maniak te maken hebben. Knap in elkaar gestoken thriller, waarin heel wat idee[KA3]en gepikt zijn uit recente films rond seriemoordenaars. Toch blijft het spannend genoeg om te zien hoe scenaristen Alfredson en John Cornell de zaak oplossen. Naar [KL]De man op het balkon[KLE] van Maj Sj[KA3]owall (die te zien is in een kleine rol als lerares) en Per Wahlöö. Tony Forsberg stond in voor de fotografie. Gevolgd door POLIS POLIS POTATISMOS.

Prinsessan

1966 | Drama

Zweden 1966. Drama van Ȧke Falck. Met o.a. Grynet Molvig, Lars Passgȧrd, Monica Nielsen, Birgitta Valberg en Tore Lindwall.

Jaren voor LOVE STORY was er al een film over een idyllische liefde die wreed werd verstoord door een slopende ziekte. Misschien komt het door de afleiding van een autobiografische roman van (echtgenoot) Gunnar Mattson dat de heldin hier wel enige zichtbare ziektesymptomen heeft, maar voor het overige leed wordt onecht en onovertuigend geacteerd.

Kattorna

1964 | Drama

Zweden 1964. Drama van Henning Carlsen. Met o.a. Eva Dahlbeck, Gio Petré, Monica Nielsen, Lena Granhagen en Per Myrberg.

Een wasserij is een broeinest van rivaliteit, frustratie en conflicten van vrouwelijke arbeiders waar de mannelijke bezorger van de was egoïstisch misbruik van weet te maken. Als de cheffin haar lesbische geaardheid laat blijken wordt alle woede op haar gericht. Deze Zweedse verfilming door een Deen van een Fins toneelstuk - van Walentin Chooell - komt in de opbouw van confrontaties en onthullingen niet los van haar theateroorsprong, al weet de regisseur de enige locatie overtuigend benauwend te maken en voyeurisme te vermijden. Alle actrices zijn imponerend.