Gertrude Claire: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Out of the West

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Robert De Lacy. Met o.a. Tom Tyler, Bernice Welch, Frankie Darro, L.J. O'Connor en Ethan Laidlaw.

Wyndham Gittens bewerkte het zwakke verhaal van Frederick Arthur Mindlin over twee ranchers, die ieder een honkbalteam aanvoeren. Een van hen wint altijd door het goede spel van zijn voorman. Nu komt Tyler met zijn oma op de ranch van de andere partij wonen, en al spoedig blijkt dat Tyler een perfect speler is. De altijd winnende partij wil Tyler nu ontvoeren en onschadelijk maken, want hoge weddenschappen zijn afgesloten voor het volgende spel. Deze rolprent heeft met een western nauwelijks iets van doen. John Leezer moest de ongein opnemen.

Tumbleweeds

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van King Baggot. Met o.a. William S. Hart, Barbara Bedford, Lucien Littlefield, J. Gordon Russell en Richard R. Neill.

Een meesterwerk - zeker voor die tijd. Het is Harts indrukwekkende afscheid. Hij produceerde zelf de film, die geschreven werd door C. Gardner Sullivan naar een verhaal van Hal G. Evarts. Natuurlijk wilde Hart zijn vaste cameraman: Joseph August. In 1889 wordt de zogenaamde Cherokee Land Strip, tussen Kansas en Oklahoma, opengesteld voor de pioniers. Een ware vloedgolf van mensen volgt; ze willen een stuk land in bezit krijgen, in een indrukwekkende massascène die nimmer in een western herhaald is. Het is ook een ode aan Fritz, het wereldberoemde paard van Hart. Conflicten met United Artists, de filmmaatschappij, maakten Hart bitter, en hij trok zich definitief terug. In 1939 bracht Astor de film opnieuw uit als een eerbetoon aan Hart. Geluidseffecten en een 8 minuten durend interview werden eraan toegevoegd. In 1946 stierf Hart, zijn kapitaal liet hij na aan liefdadige doelen. Een westernlegende stierf, een man die wereldbefaamd was, vaak geïmiteerd zou worden maar nimmer geëvenaard. In Frankrijk kende men hem als Rio Jim. Hij was een waardig vertegenwoordiger van het oudste filmgenre dat de wereld kent.

Ladies To Board

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van J.G. Blystone. Met o.a. Tom Mix, Gertrude Olmstead, Philo McCullough, Pee Wee Holmes en Gertrude Claire.

Tom erft een rusthuis voor dames van een mevrouw, die sterft nadat hij haar een keer het leven heeft gered. Hij ontmoet daar Olmstead, wordt verliefd op haar en weet haar vriend er uit te werken. Je moet ervan houden. De fans zagen Tom liever als western-held. William Dudley Pelley schreef de nonsens bij elkaar en Donald Lee maakte er een scenario van. Daniel Clark bleef ook trouw de cameraman.

Double Dealing

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Henry Lehrman. Met o.a. Hoot Gibson, Helen Ferguson, Betty Francisco, Eddie Gribbon en Gertrude Claire.

Matige film, [KA1]onder het gebruikelijke niveau van `The Hooter` (zoals hij algemeen genoemd wordt). In deze film heeft hij geen goede neus voor zaken tót een clever meisje, Ferguson, hem uit de nood helpt. Hij weet dan met wie hij zijn leven moet slijten. George Hull bewerkte een verhaaltje van Lehrman zelf, de man die de eerste vier Charlie Chaplin-films regisseerde en die al sinds 1909 in het vak zat.

The Crusader

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Howard M. Mitchell. Met o.a. William Russell, Gertrude Claire, Helen Ferguson, Fritzi Brunette en George Webb.

Russell ontdekt een mijn. Die blijkt waardeloos te zijn, maar ondertussen is Webb druk bezig de mensen geld uit de zak te kloppen. Hij probeert Russell te laten vermoorden, maar die wordt nog op tijd gered en kan Webb dwingen de opgelichte burgers hun geld terug te geven. William Howard en Jack Strumwasser baseerden hun scenario op een verhaal van Alan Sullivan. David Abel deed het camerawerk.

Ridin' Wild

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Nat Ross. Met o.a. Hoot Gibson, Edna Murphy, Wade Boteler, Jack Walker en Otto Hoffman.

Gibson is door zijn moeder grootgebracht met deze levensfilosofie: geen geweld gebruiken en vriendelijk zijn voor iedereen. Voor een man als Boteler is dat al moeilijk op te brengen, maar Gibson laat zich nog uitlachen ook. Tót er een moord plaatsvindt waarvoor zijn broer de schuld krijgt. Dan laat hij zijn tanden zien. Roy Myers en Edward Lowe Jr schreven het script en Virgil Miller deed het camerawerk.

The Cradle of Courage

1920 | Misdaad

Verenigde Staten 1920. Misdaad van Lambert Hillyer. Met o.a. William S. Hart, Ann Little, Thomas Santschi, Gertrude Claire en Francis Thorwald.

Een gangsterboss, Hart, ging in dienst om gedurende WO I in Europa te vechten. Terug in Amerika is de ontvangst bedroevend. Hij neemt daarom het aanbod van een maat van het front aan: die is de zoon van de politie-kapitein en zo wordt Hart politieman. Hij krijgt nu te maken met zijn oude omgeving tegen wie hij nu moet optreden. Hillyer schreef het script naar een verhaal van Frederick Bradbury. Joe August nam deze goede film van Hart (nu eens géén western) op.

Blue Blazes Rawden

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Maude George, Gertrude Claire, Robert McKim en Robert Gordon.

Hart is een outlaw, zoals zo vaak in zijn westerns. Hij gaat een partijtje kaart spelen met een andere outlaw: hij wint en de ander trekt zijn revolver. Zo komt, door Hart, een meisje om. Haar moeder en broer komen in het stadje aan. Hart verbergt dat hij haar heeft doodgeschoten, ook al was het per ongeluk. Hij wordt getroffen door de emoties van de moeder (Claire). Haar zoon (Gordon) komt achter de waarheid en wil Hart om zeep helpen. Fijne, sobere western met schitterend camerawerk van Joe August en een goed scenario van J.G. Hawks.

The Silent Man

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Vola Vale, Robert McKim, Harold Goodwin en J.P. Lockney.

Een goudzoeker, Hart, slaat zowaar zijn grote slag. Dat laat hij in de stad registreren, en dan beginnen zijn problemen. Anderen willen graag zijn ontdekking in hun zak steken, dus moet hij opgeruimd worden. Charles Kenyon schreef het script. Joe August was met Hart meegegaan naar Paramount als cameraman omdat Hart dat graag wilde. Lambert Hillyer functioneerde als assistent-regisseur.