Frank Fay: regie en cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Love Nest

1951 | Komedie

Verenigde Staten 1951. Komedie van Joseph M. Newman. Met o.a. June Haver, William Lundigan, Frank Fay, Marilyn Monroe en Jack Paar.

Een lauwe komedie, gebaseerd op het gegeven dat gekke gebeurtenissen in een appartementengebouw een film kunnen dragen.

They Knew What They Wanted

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van Garson Kanin. Met o.a. Carole Lombard, Charles Laughton, William Gargan, Harry Carey en Frank Fay.

Een Italiaanse wijnboer van middelbare leeftijd heeft een penvriendschap met een eenzame serveerster en vraagt haar ten huwelijk. Als ze hem ontmoet, blijkt de foto die hij haar stuurde, niet van hem te zijn maar van zijn jonge knappe voorman.

I Want a Divorce

1940 | Komedie

Verenigde Staten 1940. Komedie van Ralph Murphy. Met o.a. Joan Blondell, Dick Powell, Gloria Dickson, Frank Fay en Dorothy Burgess.

Powell en Blondell zijn zojuist getrouwd, maar ze beginnen er nu al aan te twijfelen.

Nothing Sacred

1937 | Komedie

Verenigde Staten 1937. Komedie van William A. Wellman. Met o.a. Carole Lombard, Fredric March, Walter Connolly, Charles Winninger en Sig Ruman.

Journalist Wally Cook (March) is bij de krant uit de gratie geraakt, maar hij weet zich te rehabiliteren met een hartverscheurende serie artikelen over de dodelijke ziekte van Hazel Flagg (Lombard). Wat hij aanvankelijk niet weet is dat Hazel, een aantrekkelijke blondine, kerngezond is. Opmerkelijke satire van Wellman, die voordien vooral als western-regisseur van zich deed spreken. Sterke punten zijn de strakke regie van Wellman, het uitstekende spel, vooral van Lombard, en vooral het bijtende script van Ben Hecht, de scenarist die ook meeschreef aan His Girl Friday en de Hitchcock-films Spellbound en Notorious.

The Stolen Jools

1931 | Mysterie, Komedie

Verenigde Staten 1931. Mysterie van William McGann. Met o.a. Wallace Beery, Buster Keaton, Jack Hill, Allen Jenkins en J. Farrell McDonald.

Tijdens het Screen Stars Annual Ball worden de juwelen gestolen van Norma Shearer. Dat is op zich niet zo erg, maar ze werden gestolen van de dieven (Robinson en Stone) die ze afhandig hadden gemaakt van Norma. De agent van dienst (Beery) roept de hulp in van inspecteur Eddie Kane. Deze loopt de studio`s af op zoek naar acteurs die het bal bijwoonden om uit te zoeken wie van hen de dief is. Het verhaal is natuurlijk ondergeschikt aan de vele gastrollen van bekende gezichten die meestal slechts enkele seconden in beeld zijn. Het verhaal is dan ook maar bijzaak (er werd trouwens geen scenario-credit gegeven). Het unieke is dat de verschillende studio's samenwerkten voor dit project dat opgezet werd door Chesterfield Cigarettes ten bate van het N.V.A. tuberculose sanatorium in Saranac Lake, New York, dat later het Will Rogers Memorial Hospital for Respiratory Diseases zou worden. Een zeldzaam juweeltje dat veel te weinig vertoond wordt. Hoskins staat op de credits als Farina, Beard als Stymie, Chaney als Chubby, DeBorba als Echo, Hutchins als Wheezer en Pete the Dog als Pete the Pup. Mono. In Engeland werd het uitgebracht als THE SLIPPERY PEARLS.

Under A Texas Moon

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Michael Curtiz. Met o.a. Frank Fay, Raquel Torres, Myrna Loy, Armida en Noah Beery sr.

Een westernkomedie, voor de liefhebbers een geslaagde. Fay is de Don Juan van het Wilde Westen die regelmatig in gezang uitbarst om zijn liefde te verklaren en heel wat mooie senorita's zijn aandacht schenkt. Daarnaast wordt er jacht gemaakt op een stel veedieven die een prijs op hun hoofd hebben staan. Gordon Rigby schreef het scenario naar het verhaal Two-gun Man van Edward Stewart White, dat eerder in 1926 onder deze titel was verfilmd, maar dan serieus, met Fred Thomson. William Rees deed het camerawerk.

The Show of Shows

1929 | Musical

Verenigde Staten 1929. Musical van Frank Fay. Met o.a. H.B. Warner, Sally O'Neal, Myrna Loy, Noah Beery sr en Chester Conklin.

Het vakblad Variety schreef: de kleuren zien eruit alsof een kind van zeven zich had uitgeleefd met een goedkoop verfdoosje. Maar ja, het was 1929. Deze showfilm is ondanks dat zeker de moeite waard. Alleen al om de grootse sterbezetting.