Luís Urbano: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Cartas da Guerra

2016 | Drama, Oorlogsfilm

Portugal 2016. Drama van Ivo Ferreira. Met o.a. Miguel Nunes, Margarida Vila-Nova, Ricardo Pereira, João Pedro Vaz en Simão Cayatte.

Fraaie zwart-witverfilming van de liefdesbrieven die de jonge Portugese arts António Lobo Antunes in 1971 en 1972 bijna dagelijks vanuit Angola schreef aan zijn zwangere vrouw. Lobo Antunes, nu een van Portugals belangrijkste schrijvers, was daar gestationeerd tijdens de oorlog die het Portugese leger voerde tegen de onafhankelijkheidsbewegingen in Afrika. De persoonlijke brieven van de jonge arts laten zich omschrijven als een politiek geladen protestlied uit oorlogsgebied: over heimwee, liefde, immoraliteit, de waanzin van de oorlog en de schoonheid van het Afrikaanse continent.

Arabian Nights (Vol 1, 2, 3)

2015 | Drama

Portugal​/​​Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Zwitserland 2015. Drama van Miguel Gomes. Met o.a. Crista Alfaiate, Luísa Cruz, Adriano Luz, Américo Silva en Miguel Gomes.

De Portugese cineast Miguel Gomes leent het raamwerk van 'Duizend-en-één-nacht' voor een virtuoze serie actuele fabels verdeeld over drie films. Over een haan op een verkiezingslijst, ministers met stijve piemels, opstandige politieagenten, illegale goudvinkenvangers, een rechter in tranen en nog veel meer. Puttend uit een keur aan stijlfiguren en vertelvormen, van documentaire tot burleske spot. Een buitengewoon ingenieus en ideeënrijk portret van zijn geliefde onder het soberheidsbeleid zuchtende land, dat bewijst dat maatschappijkritiek, kunst en vermaak prima samen gaan.

Tabu

2012 | Drama, Romantiek

Portugal​/​​Duitsland​/​​Brazilië​/​​Frankrijk 2012. Drama van Miguel Gomes. Met o.a. Teresa Madruga, Laura Soveral, Ana Moreira, Henrique Espirito Santo en Carloto Cotta.

Rijke, allegorische zwart-witfilm over het moderne Portugal en zijn koloniale verleden, vernoemd naar de gelijknamige zwijgende film van F.W. Murnau uit 1931. Over de onmogelijke liefde tussen de getrouwde Aurora en avonturier Ventura in het Mozambique van begin jaren zestig. Voorafgegaan door de laatste dagen van de oude Aurora in het tegenwoordige Lissabon. Problematisch is de stortvloed aan woorden, waardoor de kijker onvoldoende de kans krijgt het hoofd uit te schakelen. In Berlijn bekroond met de Alfred Bauer-prijs en de prijs van de internationale filmkritiek.