Emilio Tuero: cast.
Er zijn 40 films gevonden.

Viva el amor

1956 | Komedie

Mexico 1956. Komedie van Mauricio de la Serna. Met o.a. Silvia Pinal, Christiane Martel, Emilio Tuero en Carlos Baena.

Een artieste staat op het punt om met een getrouwde man weg te lopen, als zijn vrouw en haar vriend in het spel komen. Met zijn vieren besluiten ze naar Acapulco te gaan. Moraliserend prutswerk, gebaseerd op het boek Cuando ella es la otra, van de Spaanse schrijver Víctor Ruíz Iriarte.

Historia de un amor

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Libertad Lamarque, Emilio Tuero, José Luis Jiménez en Julio Villarreal.

Een beroemde zangeres adopteert de dochter van haar voormalige dienstbode, maar de grootvader eist het kind op. Niet na te vertellen, zo slecht.

Secretaria particular

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Alma Delia Fuentes, Carlos Martínez Baena en Armando Velasco.

Door een reeks verwikkelingen ontdekt een meisje dat zij de erfgename van een beroemde miljonair is. Te zwak geschreven en geregisseerd.

Martes 13

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Alma Delia Fuentes, Jorge Reyes en Lily Aclemar.

Een schrijver besluit op vrijdag de dertiende zelfmoord te plegen omdat zijn geliefde met een ander gaat trouwen. Zijn vrienden houden hem tegen. Traag, langdradig en onbeholpen.

Amor qué malo eres!

1952 | Drama, Misdaad

Mexico 1952. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Emilia Guiú, José María Linares en Evangelina Elizondo.

Een man die wordt verdacht van handel in verdovende middelen, ontsnapt uit handen van de politie, geholpen door een bende gangsters die hem gebieden het land te verlaten. Uitermate slecht en belachelijk politie-melodrama met veel te veel dialogen.

Salón de belleza

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Rita Macedo, Elda Peralta en Andrea Palma.

Een jonge bediende van een schoonheidssalon is verliefd op een eenvoudige arbeider, maar die is verliefd op een collega van haar, die echter overlijdt bij een abortus. Geforceerd, pijnlijk en wreed.

Retorno a quinto patio

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Chula Prieto, Rodolfo Acosta en Dalia Iñiguez.

Als hij uit de gevangenis komt, komt een man tot de ontdekking dat zijn familie op straat is gezet en dat zijn meisje met een ander gaat trouwen. De film is het vervolg van QUINTO PATIO, routinematig en zonder enig enthousiasme gemaakt.

El Dinero no es la vida

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Chula Prieto, Liliana Durán en Rodolfo Acosta.

Omdat haar man gokt loopt zijn vrouw bij hem en zijn moeder weg. Ridicuul en daarbij nog vol tango's - goed gezongen, dat wel.

Quinto patio

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Emilio Tuero, Emilia Guiú, Carlos López Moctezuma en Chula Prieto.

Een zoon en een dochter laten hun moeder in de steek: hij om met gokken rijk te worden, zij om er vandoor te gaan met haar minnaar, die niemand anders is dan de moordenaar van haar vader. Deze film bevat alle ingrediënten van het melodrama en is daarbij perfect van constructie. Het was een enorm kassucces.

Sentencia

1949 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1949. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Emilio Tuero, Gloria Lozano, Carlos López Moctezuma en Carlos Navarro.

Een kapitein - ten tijde van Keizer Maximiliaan van Mexico - gaat op bezoek bij een Gouverneur en komt daar tot de ontdekking dat diens vrouw niemand anders is dan zijn ex-verloofde. Saai, streng en kil.

La Dama del alba

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Emilio Tuero, Marga López, María Douglas en Beatriz Aguirre.

Het huis waar ooit een meisje verdween en waar nu nog haar moeder en grootvader wonen, wordt op een nacht bezocht door een mysterieuze vrouw die onderdak vraagt: het blijkt de Dood te zijn. Hoewel gebaseerd op het voortreffelijke stuk van Alejandro Casona is de film koud en statisch, hetgeen te wijten is aan gebrek aan interesse van de regisseur.

El Miedo llegó a Jalisco

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Emilio Tuero, Olga Jiménez en Salvador Lozano.

Door een onverwachte situatie ontdekt een arme man dat hij moediger is dan wie dan ook. Duidelijk geïnspireerd op GRANDMA'S BOY, die in 1922 door Fred Newmeyer werd geregisseerd en waarin Harold Lloyd de hoofdrol speelde. Deze film is niet meer dan een grof plagiaat en daarbij oninteressant en volstrekt niet komisch.

Canas al aire

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Emilio Tuero, Rosario Granados en Olga Jiménez.

Als een vrouw er achter komt dat haar man haar bedriegt, besluit zij vreemd te gaan met de eerste de beste man die haar pad kruist. Volstrekt onwaarschijnlijk spel der vergissingen.

Tuya para siempre

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Emilio Tuero, Esther Fernández en Eduardo Noriega.

Een jonge vrouw moet trouwen met een militair, maar zij is verliefd op een rijke jonge man. De film is overdreven dramatisch en daardoor zeer vervelend.

Otoño primavera

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Adolfo Fernández Bustamante. Met o.a. Lina Montes, Emilio Tuero en Perla Aguiar.

De mis[KA2]ere en avontuurtjes van een jong stel mensen. De film is z[KA1]o onnozel en middelmatig, dat uit angst voor mislukking (en naar later bleek terecht) het twee jaar heeft geduurd voordat hij in première ging.

María de la O

1947 | Drama

Mexico​/​​Cuba 1947. Drama van Adolfo Fernández Bustamante. Met o.a. Emilio Tuero, Issa Morante en Rita Montaner.

Een vrouw wordt veracht door een rijke jonge man van wie zij houdt, omdat zij negerbloed heeft. Op zijn huwelijksdag probeert zij hem te vermoorden. De film is een zeer slechte bewerking van het beroemde gedicht van de Cubaan Ernesto Lecuona.

Yo fui una usurpadora

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Emilio Tuero, Carmen Montejo en Alicia Barrié.

De romance tussen een verpleegster en de getrouwde directeur van een ziekenhuis. Zowel de echtgenote als de minnares raken in verwachting. Een flauw en huilerig melodrama, zonder enig enthousiasme gemaakt.

Vértigo

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Antonio Momplet. Met o.a. María Félix, Emilio Tuero en Lilia Michel.

Een mooi meisje moet van haar vader trouwen met de rentmeester van diens landgoed om een dreigend faillissement te voorkomen. Een film geheel ondergeschikt gemaakt aan de schoonheid van Félix.

Tú eres la luz

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Emilio Tuero, Rosario Granados en Bernardo Sancristóbal.

Een door de Mexicaanse Academie onderscheiden filosoof eert de vrouw die hem in staat stelde zijn bekroonde werk te volbrengen. Buitengewoon zwak.

Las Casadas engañan de 4 a 6

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Emilio Tuero, Amanda Ledesma en Alfredo Varela jr..

Een man stuurt een bos bloemen aan de vrouw die hij wil veroveren, maar door een vergissing komen de bloemen in handen van zijn vrouw. Onderhoudend, en daarmee is alles gezegd.

El Deseo

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Emilio Tuero, Josefina Romagnoli en Rosita Fornés.

De onmogelijke liefde tussen een ten dode opgeschreven zieke en haar minnaar. Deze film naar een roman van Hermann Sudermann glijdt volstrekt roemloos van het doek.

Ave de paso

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Celestino Gorostiza. Met o.a. Emilio Tuero, Amanda Ledesma en Carlos López Moctezuma.

Een dichterlijke jongeman wordt verliefd op een cabaretière. Deze derde en laatste film van Gorostiza moest tweeëneenhalf jaar op zijn première wachten, zo slecht was hij.

El Recuerdo de aquella noche

1944 | Drama, Mysterie

Mexico 1944. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Emilio Tuero, Josefina Romagnoli en Natalia Ortíz.

Een blinde jongeman verdwaalt op weg naar huis en gaat een vreemd huis in waar hij een schot hoort vallen. Naar het boek Mysterie van Hugo Conway. Groteske mysteriefilm, volmaakt oninteressant.

Club Verde

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Rolando Aguilar. Met o.a. Emilio Tuero, Emilia Guiú en Celia Montalván.

Een revolutionair wordt verliefd op de dochter van een reactionair, tot op een dag haar vader hen versteld doet staan. Het enige vermeldenswaardige is de medewerking van de beroemde 'vedette' Celia Montalván, die reeds in 1935 op het witte doek was verschenen, in de beroemde film TONI van Jean Renoir. Ook bekend als EL RECUERDO DE UN VALS.

Resurrección

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Met o.a. Emilio Tuero, Lupita Tovar, Sara García en Eugenia Galindo.

Een ex-kapitein heeft zitting in een jury die een vrouw moet veroordelen op verdenking van gifmengerij; de vrouw blijkt een oude bekende van hem te zijn. Bewonderenswaardige enscenering en regie.

No matarás

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Sara García, Emilio Tuero en Carmen Montejo.

Een leraar wordt er van beschuldigd zijn vriend te hebben vermoord. Hoewel hij schuld bekent, onthult zijn advocaat de werkelijke toedracht van het gebeurde. Zó absurd en slordig dat aan het eind van de film het mes waarmee de moord werd gepleegd vier schoten blijkt te hebben gelost. Verbazingwekkend!

La Dama de las camelias

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Gabriel Soria. Met o.a. Emilio Tuero, Lina Montes en Miguel Arenas.

Verfilming van de beroemde roman van Alexandre Dumas jr. Wanhopig traag en vervelend.

Internado para señoritas

1943 | Komedie

Mexico 1943. Komedie van Met o.a. Mapy Cortés, Emilio Tuero en María Luisa Zea.

Een leraar literatuur geeft aanstoot aan de directrice van het internaat waar hij werkt door zijn leerlingen liefdesgedichten voor te lezen. Het enige vermeldenswaardige aan deze onverteerbare film is de aanwezigheid, in ondergeschikte rollen, van twee toekomstige sterren van de Mexicaanse film: Katy Jurado en Rita Macedo.

El Camino de los gatos

1943 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1943. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Emilio Tuero, Carmen Montejo en Tony Díaz.

In het 19e-eeuwse Mexico wordt een dorp geterroriseerd door een tiran. Overdreven precies en technisch geregisseerd.

Yo bailé con don Porfirio

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Met o.a. Mapy Cortés, Joaquín Pardavé, Emilio Tuero en Fernando Cortés.

Een stel zusters raakt verwikkeld in een aantal absurde avonturen vanwege de verwarring die ontstaat doordat ze sprekend op elkaar lijken. Een aardige komedie, met een zekere waardigheid geregisseerd.

El que tenga un amor

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Joaquín Pardavé, Manolita Saval en Emilio Tuero.

Een student moet na het beëindigen van zijn studie zijn verloofde, een zangeres, verlaten om naar zijn toekomstige echtgenote te gaan die in de provincie op hem wacht. Aan alle voorwaarden die nodig zijn om een zeer slechte film te maken, is voldaan.

El Baisano Jalil

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Joaquín Pardavé. Met o.a. Sara García, Emilio Tuero en Joaquín Pardavé.

Een aristocratische familie moet haar toevlucht nemen tot het aangaan van een lening bij een Libanese koopman om niet ten onder te gaan. Het debuut van de regisseur die op een ongelooflijk belachelijke manier een Argentijnse komedie heeft bewerkt.

El Angel Negro

1942 | Mysterie

Mexico 1942. Mysterie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Emilio Tuero, Marina Tamallo, Isabela Corona en Joaquín Pardavé.

Een jongeman vertelt het meisje op wie hij verliefd is, dat alle vrouwen die vroeger van hem hebben gehouden op een mysterieuze wijze zijn gestorven. Uitstekende fotografie en groots van opzet. In deze beruchte film zijn de invloeden van REBECCA van Hitchcock duidelijk merkbaar, zowel wat betreft de atmosfeer als het verhaal.

Dos mexicanos en Sevilla

1941 | Drama, Komedie

Mexico 1941. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García en Emilio Tuero.

Tijdens een stieregevecht wordt een toreador door een stier verwond. Zijn zaakgelastigde grijpt deze gelegenheid aan de stierenvechter uit te buiten en hem van zijn verloofde te vervreemden. Deze film roept de situaties die voorkomen in EN UN BURRO TRES BATURROS in herinnering. Een sympathieke film, speciaal bestemd voor het grote publiek.

Al son de la marimba

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Emilio Tuero, Marina Tamayo en Joaquín Pardavé.

Om uit de financiële problemen te geraken, besluit een adellijke familie haar dochter te laten trouwen met een rijke landeigenaar. Sympathieke, ontroerende komedie, maar wel een beetje lang.

Miente y serás feliz

1939 | Komedie

Mexico 1939. Komedie van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García en Emilio Tuero.

Een Spaanse weduwnaar die zich blijvend in Mexico heeft gevestigd, heeft de dwaze gewoonte om altijd de waarheid te zeggen. Hierdoor haalt hij zich een groot aantal problemen met de buren op zijn hals. Een té sentimentele, zeer domme komedie.

En tiempos de don Porfirio

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Marina Tamayo en Emilio Tuero.

Door een partijtje poker vergeet een jongeman zijn eigen bruiloft die de volgende dag plaats zal vinden. Het meest ambitieuze en succesvolle werk van Bustillo Oro, door het publiek met enthousiasme ontvangen.

Juan soldado

1938 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1938. Drama van Louis Gasnier. Met o.a. Emilio Tuero, María Luisa Zea en Julio Peña.

Een opeenvolging van verschillende avonturen aan de Mexicaanse grens. Deze film heeft zes verschillende producenten gehad, van wie geen één continuïteit aan het werk heeft kunnen geven. Het resultaat is een onsamenhangend geheel.

El Rosario de Amozoc

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van José Bohr. Met o.a. Lupita Tovar, Emilio Tuero, Carlos Orellana en Agustín Insunza.

Het leven in het dorp Amozoc dat beroemd is door zijn schoonheid. Bekwaam geregisseerd, perfect opgenomen en vol vernuft.

Tras la verja

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Jorge M. Dada. Met o.a. Antonio Liceaga, Carmen Hermosillo, Emilio Tuero en Manuel Buendía.

Hoe een gerechtelijke dwaling onschuldige wezens ellende kan bezorgen zien we in dit melodrama met sociale pretenties.