Siqin Gaowa: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

25 Kids & 1 dad

2002 | Komedie, Familiefilm

China 2002. Komedie van Huang Hong. Met o.a. Zou Ye, Huang Hong, Li Lin, Lei Kesheng en Siqin Gaowa.

Succesvol kippenfokker en eierverkoper Zhao Guang, zelf een wees, maakt de vergissing van zijn leven wanneer hij op TV zegt dat hij de vader van alle weeskinderen zou willen zijn. Op de dag van zijn verloving staan vijfentwintig ouderloze en verwaarloosde kids op de stoep, en ze noemen hem allemaal papa. De Chinese kinderfilm 25 kids & 1 dad is een les in normen en waarden. Het debuut van Huang Hong, die ook de hoofdrol speelt, is even vrolijk als ouderwets.

Toen de zon koud werd

1994 | Thriller

Hongkong SAR van China 1994. Thriller van Otimo Yoshihide. Met o.a. Ma Jing Wu, Tuo Zhong Hua en Siqin Gaowa.

Succesvol kippenfokker en eierverkoper Zhao Guang, zelf een wees, maakt de vergissing van zijn leven wanneer hij op TV zegt dat hij de vader van alle weeskinderen zou willen zijn. Op de dag van zijn verloving staan vijfentwintig ouderloze en verwaarloosde kids op de stoep, en ze noemen hem allemaal papa. De Chinese kinderfilm 25 kids & 1 dad is een les in normen en waarden. Het debuut van Huang Hong, die ook de hoofdrol speelt, is even vrolijk als ouderwets.

Tianguo niezi

1994 | Drama, Mysterie

Hongkong SAR van China 1994. Drama van Ho Yim. Met o.a. Siqin Gaowa, Tao Chung-Hua, Ma Jingwu, Wei Zhi en Zhong Shu.

China 1900. Metaalarbeider Guan Jian (Tao Chung-Hua) doet aangifte bij de politie; hij beschuldigt zijn moeder (Siqin Gaowa) van de moord op zijn vader. Ze heeft het feit tien jaar geleden gepleegd. De kettingrokende commandant van de politiepost (Liu Hu) houdt Guan Jian voor een fantast of het slachtoffer van een overdosis aan goedkope misdaadverhalen, maar tenslotte gaat hij mee om het geval nader te onderzoeken. De film gaat dan via flash-back terug naar de jeugd van Guan Jian. Moeder blijkt een zwoegende huisvrouw te zijn en vader (Jingwu Ma) een strenge, humeurige frik. In die tijd werden de ongelukkige Guan Jian en zijn moeder van een sneeuwstorm gered door een vriendelijke houthakker (Wei Zhi), die de minnaar van moeder werd. Kort daarop overlijdt Guan Jians vader na een vreemde aandoening te hebben geleden. Moeder hertrouwt. Redenen uiteindelijk om moeder in staat van beschuldiging te stellen, maar Guan Jian is inmiddels nergens meer zeker van; haat hij of houdt hij van zijn moeder? De film is prachtig gemaakt, schitterend gefotografeerd en voortreffelijk gespeeld. Een uitstekende kennismaking met de Chinese film uit de jaren 1990, en het land van herkomst is eigenlijk niet Hong Kong, maar de Chinese Volksrepubliek. De muziek van Yoshihide Otomo is een streling voor het oor. Dubbel bekroond op het festival van Tokio. Het scenario is van Wong Hing-Dong en Ho Yim. Het camerawerk is van Hou Yong. De regisseur staat ook bekend als Hao Yan.

Xiang hun nü

1993 | Drama

China 1993. Drama van Xie Fei. Met o.a. Siqin Gaowa, Wu Yujuan, Lei Luosheng, Chen Baoguo en Jing Lei.

In prachtige beelden vertelt Fei het verhaal van een vrouw in het noorden van China, naar een novelle van Zhou Daxin. Gaowa runt een bedrijfje in sesamolie, en een Japanse firma komt met haar onderhandelen. In het nieuwe China lijkt zij het model van de kleine ondernemer, en haar enige zorg is het vinden van een vrouw voor haar achterlijke zoon. Haar man, Luosheng, is een dronken nietsnut, maar ze houdt er een minnaar op na. Onderhandelingen met een Japanse zakenvrouw onthullen Gaowa een totaal nieuwe wereld van vrouwelijke onafhankelijkheid. Het sociale drama bereikt zijn hoogtepunt wanneer de toekomstige schoondochter de waarheid achterhaalt over Gaowa`s geheime minnaar. Fei tracht aan te tonen dat zijn land, hier met Japanse hulp, enige industri[KA3]ele vooruitgang boekt, maar dat sociale wantoestanden, veroorzaakt door vastgeroeste tradities, nog steeds schering in inslag zijn. In 1993 op het filmfestival van Berlijn bekroond met een Gouden Beer. Drie jaar eerder won dezelfde Fei met zijn grimmige stadsdrama BEN MING NIAN (ZWARTE SNEEUW/BLACK SNOW) in Berlijn een Best Achievement Award.

Xiang Hun Nu

1992 | Drama

China 1992. Drama van Xie Fei. Met o.a. Lei Kesheng, Wu Fujuan, Siqin Gaowa en Chen Baoguo.

In prachtige beelden vertelt Fei het verhaal van een vrouw in het noorden van China, naar een novelle van Zhou Daxin. Gaowa runt een bedrijfje in sesamolie, en een Japanse firma komt met haar onderhandelen. In het nieuwe China lijkt zij het model van de kleine ondernemer, en haar enige zorg is het vinden van een vrouw voor haar achterlijke zoon. Haar man, Luosheng, is een dronken nietsnut, maar ze houdt er een minnaar op na. Onderhandelingen met een Japanse zakenvrouw onthullen Gaowa een totaal nieuwe wereld van vrouwelijke onafhankelijkheid. Het sociale drama bereikt zijn hoogtepunt wanneer de toekomstige schoondochter de waarheid achterhaalt over Gaowa`s geheime minnaar. Fei tracht aan te tonen dat zijn land, hier met Japanse hulp, enige industri[KA3]ele vooruitgang boekt, maar dat sociale wantoestanden, veroorzaakt door vastgeroeste tradities, nog steeds schering in inslag zijn. In 1993 op het filmfestival van Berlijn bekroond met een Gouden Beer. Drie jaar eerder won dezelfde Fei met zijn grimmige stadsdrama BEN MING NIAN (ZWARTE SNEEUW/BLACK SNOW) in Berlijn een Best Achievement Award.

Luo tou Xiangzi

1982 | Drama

Taiwan 1982. Drama van Ling Zifing. Met o.a. Zhang Fengyi, Siqin Gaowa, Yan Bide, Yin Xin en Li Tang.

Xiangzi droomt ervan een eigen riksja te bezitten. Alle pogingen er via hard werken een te verwerven stranden door zijn ongelukkige liefde voor twee vrouwen. Een vage middelmatige film, die geen twee uur boeit. De veelheid aan personen en het voorspelbare lot van de hoofdpersoon zijn hieraan mede debet.

Gui Xin Shi Jian

1979 | Oorlogsfilm, Romantiek

Taiwan 1979. Oorlogsfilm van Li Jun. Met o.a. Zhao Erkang, Siqin Gaowa, Ma Zhigang en Lu Yong.

Een Chinese verzetsstrijder ontsnapt uit een Japans gevangenenkamp. Hij komt voor de keuze te staan: bij de vrouw blijven die hem verpleegd heeft of zijn makkers weer opzoeken. Het verhaal en de karakters zijn zeer Chinees, dus recht toe recht aan. Het geheel is overgoten met een westers sausje.