Stuart Earl: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Lilting

2014 | Drama

Verenigd Koninkrijk 2014. Drama van Hong Khaou. Met o.a. Ben Whishaw, Cheng Pei-pei, Naomi Christie, Andrew Leung en Peter Bowles.

Ingetogen drama over de lastige band tussen de geïmmigreerde Chinees-Cambodjaanse Junn (Cheng) en de Engelse Richard (Wishaw), die elkaar leren kennen tijdens de rouw om Kai (Leung) - haar zoon en zijn geliefde. Regisseur Hong Khaou weeft flashbacks en fantasieën door het heden en creëert zo dromerige sequenties, waarbij de ontwikkelingen subtiel blijven en de nadruk ligt op de interactie tussen de personages. De hele film ademt een droeve melancholie en is een fraaie, zij het net wat te trage en monotone meditatie over communicatie, verlies en liefde. BAFTA-nominatie voor het beste debuut.

My Brother the Devil

2012 | Drama

Verenigd Koninkrijk 2012. Drama van Sally El Hosaini. Met o.a. James Krishna Floyd, Fady Elsayed, Saïd Taghmaoui en Elarica Gallacher.

De ouders van de Londense tieners Rashid (Floyd) en Mo (Elsayed) komen uit Egypte en hebben het niet breed. De oudste, Rashid, een aardige knul, handelt wat in drugs en droomt van een beter leven. Een van zijn klanten laat hem kennismaken met een heel ander milieu. Maar die is niet alleen in Rashids handelswaar geïnteresseerd. Sterk drama portretteert jongeren uit achterstandswijken als echte mensen, met echte gevoelens en echte problemen. Goed gespeeld, fraai geschoten, boeiend en meeslepend. Bedolven onder prijzen op allerlei filmfestivals.

In Our Name

2010 | Drama

Verenigd Koninkrijk 2010. Drama van Brian Welsh. Met o.a. Joanne Froggatt, Begum Coskun, Bill Fellows en Shah Amin.

Soldaat Suzy (Froggatt) heeft een tijdje dienst gedaan in Irak, maar is nu terug in Groot-Brittannië. Ze wordt warm ontvangen, is natuurlijk blij haar man, ook een soldaat, en dochtertje weer te zien, maar ook wat afstandelijk. Ze kan zich niet zo snel schikken in het gewone, dagelijkse leven. Ze krijgt nachtmerries over de oorlog. En ze begint zich steeds vreemder te gedragen. Interessant drama over PTSS, nu eens vanuit een vrouwelijk gezichtspunt beschreven. Prima speelfilmdebuut van schrijver/regisseur Welsh, met sterk spel, vooral van Froggatt. Aan het einde had het misschien een onsje minder gekund.