Ian Bleasdale: cast.
Er zijn 1 film en 1 serie gevonden.

Comeback

1987 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1987. Komedie van David Ambrose. Met o.a. Anton Rodgers, Stephen Dillon, Kate Buffery, Charles Lamb en Andrew Robertson.

Sinds zijn vrouw hem verlaten heeft is filmproducer John Charters (Rodgers) een verbitterde man geworden. Bovendien tast een ziekte zijn lichamelijke functies aan. In zijn wanhoop neemt hij een dodelijke dosis slaapmiddelen in, maar door de vlugge reactie van zijn dokter wordt hij op het nippertje gered. In het hospitaal komt hij terecht op een zaal met potenti[KA3]ele zelfmoordenaars. Mede door toedoen van zijn arts Dr. Marshall (Buffery) en zijn, ook in het leven ontgoochelde, maar veel jongere, buurman Alec (Dillon), leert hij opnieuw de waarden van het leven kennen. Een bijna-dood ervaring versterkt bovendien nog zijn wil om te leven. Aangrijpende, maar alles behalve sentimentele, benadering van het zelfmoordprobleem. Het leven, hoe uitzichtloos ook, is en blijft waard om geleefd te worden. Op bijna documentaire wijze volgen we het dagelijkse doen op deze zeer typische hospitaalafdeling. Een film die niemand onbewogen kan laten en die een blijvende indruk nalaat op de kijker. Ambrose baseerde het scenario op het autobiografische boek van John Charters. Peter Jackson stond achter de camera.

Casualty

1986 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1986. Drama van Jeremy Brock en Paul Unwin. Met o.a. Derek Thompson, Suzanne Packer, Ian Bleasdale, Jane Hazlegrove en Charles Dale.

Sinds zijn vrouw hem verlaten heeft is filmproducer John Charters (Rodgers) een verbitterde man geworden. Bovendien tast een ziekte zijn lichamelijke functies aan. In zijn wanhoop neemt hij een dodelijke dosis slaapmiddelen in, maar door de vlugge reactie van zijn dokter wordt hij op het nippertje gered. In het hospitaal komt hij terecht op een zaal met potenti[KA3]ele zelfmoordenaars. Mede door toedoen van zijn arts Dr. Marshall (Buffery) en zijn, ook in het leven ontgoochelde, maar veel jongere, buurman Alec (Dillon), leert hij opnieuw de waarden van het leven kennen. Een bijna-dood ervaring versterkt bovendien nog zijn wil om te leven. Aangrijpende, maar alles behalve sentimentele, benadering van het zelfmoordprobleem. Het leven, hoe uitzichtloos ook, is en blijft waard om geleefd te worden. Op bijna documentaire wijze volgen we het dagelijkse doen op deze zeer typische hospitaalafdeling. Een film die niemand onbewogen kan laten en die een blijvende indruk nalaat op de kijker. Ambrose baseerde het scenario op het autobiografische boek van John Charters. Peter Jackson stond achter de camera.