Véronique Delbourg: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

La place du père

1994 | Drama

Frankrijk​/​​Zwitserland 1994. Drama van Laurent Heynemann. Met o.a. Richard Anconina, Lucile Boulanger, Marie Bunel, Justine Heynemann en Stéphane Jobert.

Tijdens een opnamesessie in een studio krijgt jazz-gitarist Anconina een telefoontje. Bunel, de ex-vriendin van wie hij al tien jaar gescheiden leeft, en hun zestien-jarige dochter Heynemann hebben een zwaar verkeersongeval gehad. Het meisje is er goed afgekomen, maar Bunel zweeft tussen leven en dood. In het ziekenhuis mijmert Anconina over de pijnlijke periode juist na hun scheiding en over de indertijd niet te beantwoorden vragen die hun dochtertje (nu gespeeld door Lucile Boulanger) stelde over de ruzie. Sentimentele story over een kind dat het slachtoffer is van scheiding van de ouders. We hebben het allemaal al vaker gezien, maar het spel van Anconina en vooral de kleine Boulanger maken de film nog redelijk aantrekkelijk. Voor het camerawerk stond Jacques Guérin in.

Julien Fontanes, magistrat : Le couteau sous la gorge

1990 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1990. Misdaad van Bernard Dumont. Met o.a. Jacques Morel, Bernard Le Coq, Jean-François Garreaud, André Falcon en Gilles Segal.

Een rechter regelt naar aanleiding van nogal dom politie- optreden een diepgaand onderzoek naar een commissaris, die in afwachting van de uitspraak aan onbeduidende administratieve taken wordt gezet. Dan ontsnapt een gevaarlijke gangster, en van hem hangt van alles af, onder meer verschillende ontdekkingen die een andere rechter zal doen. Het talent waarmee Jean Cosmos in hoog tempo scenario's aflevert, is niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig beschikt de regisseur over vakmanschap en ritmegevoel en lukt het hem zijn personages psychologische diepgang te geven. Tamelijk

Deux amies d'enfance

1990 | Romantiek

Frankrijk 1990. Romantiek van Nina Companéez. Met o.a. Ludmila Mikaël, Aurore Clément, Christoph Mosbrugger, Véronique Delbourg en Didier Sandre.

Moeizame en bangelijke min-serie zonder einde over twee jeugdvriendinnen waarvan er [KA1]e[KA1]en zich veertig jaar later over hun gemeenschappelijke verleden buigt. Companeez heeft vroeger enkele goede scenario`s geschreven en enkele slechte bioscoopfilms gemaakt (zoals FAUSTINE ET LE BEL [KA1]ET[KA1]E). Met deze tv-produktie speelt zij opnieuw in op de behoefte aan lekker nostalgische films. Het resultaat is echter een banaal niemendalletje met ondermaatse prestaties van de acteurs (die dan ook beter verdienen). Wellicht kan deze film nog enkele oude dametjes behagen.

L'esprit de famille

1989 | Komedie, Familiefilm

Frankrijk 1989. Komedie van Roland Bernard. Met o.a. Maurice Biraud, Monique Lejeune, Claire Dupray, Anne Teyssedre en Véronique Delbourg.

De familie Moreau bestaat uit de dokter, zijn vrouw en hun vier kinderen. Ze wonen op een landgoed en bereiden zich voor op het Kerstfeest. Dan komen er allerlei onvoorziene en helaas vaak voorspelbare gebeurtenissen tussen, die sterk aan opvulling doen denken. Het merendeel van deze series maakt gebruik van een uitgekiende timing in datgene wat ze de kijker voorzetten. Onevenwichtig spel maar Biraud is zeer geloofwaardig in de rol van dokter Moreau. Als basis dienen de verhalen van Janine Boissard. Met het hele gezin naar kijken ten tijde van Kerst en Oud en Nieuw, dat is het beste.

Peau d'ange

1985 | Drama

Frankrijk 1985. Drama van Jean-Louis Daniel. Met o.a. Robin Renucci, Alexandra Stewart en Véronique Delbourg.

Het werk van een nieuwkomer in de filmwereld met slechts twee spelers. Een nauwgezet, bijna geobsedeerd portret van de relatie tussen een rijke vrouw en haar secretaris. Een variatie op THE SERVANT van Joseph Losey, echter niet van hetzelfde kaliber. Overigens een intelligente, interessante en moedige maar moeizame poging, die de kijker niet kan boeien ondanks sommige zinsbegoochelende elementen.

Les fauves

1984 | Film noir, Thriller

Frankrijk 1984. Film noir van Jean-Louis Daniel. Met o.a. Daniel Auteuil, Philippe Léotard, Gabrielle Lazure, Véronique Delbourg en Jean-François Balmer.

Deze film is een somber en bloederig drama dat zich afspeelt in het wereldje van stuntmannen. Incestueuze liefde, wraak en een duel dat leidt tot de dood van de held tijdens een confrontatie op het eind zijn typisch de ingredi[KA3]enten van de film noir (hij zit echter ook vol met allerlei cliché's, te danken aan een serieuze maar overdreven nauwgezette productie). Scenario van Jean-Louis Daniel, Philippe Setbon en Catherine Cohen. Camerawerk van Richard Andry.

L'homme de la nuit

1984 | Drama

Frankrijk 1984. Drama van Juan Luis Buñuel. Met o.a. Georges Wilson, Véronique Delbourg, Claude Giraud en Bulle Ogier.

Bewerking van de fantastische roman van Gaston Leroux. In 1917 verlaat een trein St. Petersburg met aan boord prins Maxime (Wilson) en zijn jonge vrouw Maria (Delbourg), die hun eerste huwelijksnacht ingaan. Dan duikt plots de onbekende op die zijn naam aan de titel gegeven heeft en er met Maria vandoor gaat. Gedreven door een obsessionele drang besluit Maxime twintig jaar te wachten voordat hij zich via hun kinderen op hen wreekt. Wanneer die tijd verstreken is wonen Maria en haar 'schaker' in Parijs met hun twee kinderen van zeventien en achttien jaar. Maxime slaat inderdaad toe: er rest Frank niets dan te strijden tegen zijn verdriet. Als dit geen feuilleton is! Dat verklaart waarom de getalenteerde regisseur een zekere afstand bewaard heeft en het verhaal met een souvereine onverschilligheid behandeld heeft, zodat de film nogal koud en uiterst gestileerd overkomt, hoewel het camerawerk briljant is. Tamelijk

À nous les petites Anglaises!

1976 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1976. Komedie van Michel Lang. Met o.a. Stéphane Hillel, Rémi Laurent, Sophie Barjac, Véronique Delbourg en Julie Neubert.

Pech voor Parijse bourgeoisknapen Jean-Pierre (Hillel) en Alain (Laurent): op het lyceum zijn ze voor hun bac (eindexamen) Engels gezakt. Als represaille gaat de jaarlijkse augustusvakantie in mondain St. Tropez aan hun bleekneusjes voorbij en moeten ze in Ramsgate, Groot-Brittannië hun Engels bijspijkeren. Als troost biedt deze vederlichte en volledig onschuldige adolescentenkomedie het tweetal het vooruitzicht op Britse meisjes. Laten juist die nu net niet de meest toegeeflijke zijn. Samen met het Le cadeau (1982) de leukste bioscoopfilm van Lang, sinds eind jaren tachtig louter voor tv werkzaam.