Steven M. Rales: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

The Grand Budapest Hotel

2014 | Komedie, Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 2014. Komedie van Wes Anderson. Met o.a. Ralph Fiennes, Tony Revolori, Adrien Brody, Willem Dafoe en F. Murray Abraham.

Monsieur Gustave, de flamboyante conciërge van vijfsterrenhotel Grand Budapest (energiek en met perfecte timing gespeeld door Ralph Fiennes) probeert in 1932 samen met piccolo Zero (Revolori) uit handen van de fascisten te blijven. Voor het eerst schemert er in Andersons jongensboekwereld iets van de boze buitenwereld door. Wat nog niet wil zeggen dat The Grand Budapest Hotel niet meer herkenbaar is als een Wes Anderson-film. De malle personages, bonte kleuren en hyperrealistische omgeving zijn gebleven. Net als de droogkomische humor, de tomeloze energie en de bijzondere aandacht voor vorm en aankleding.

Seeking a Friend for the End of the World

2012 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Singapore​/​​Maleisië​/​​Indonesië 2012. Komedie van Lorene Scafaria. Met o.a. Keira Knightley, Steve Carell, Connie Britton, Martin Sheen en Mark Moses.

Wat te doen met drie weken tijd, voordat de wereld vergaat vanwege een aanstormende asteroïde? Hollywoodsterren Keira Knightley en Steve Carell gaan ermee aan de slag als respectievelijk dolende en droge ziel in deze prettig zwarte, licht absurdistische komedie. In essentie een romcom, waarbij de pret hem vooral zit in de talloze bezigheden die de hoofdpersonen en de vele typetjes in de marge bedenken en uitleven om de laatste paar weken naar persoonlijk behoren door te komen. Met voor de toeschouwer de Wat-zou-ik-doen?-vraag als ijle verstrooiing tijdens en na het kijken.

Moonrise Kingdom

2012 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 2012. Drama van Wes Anderson. Met o.a. Lucas Hedges, Jared Gilman, Kara Hayward, Bruce Willis en Edward Norton.

Pubers Sam en Suzy zijn outsiders in een kleine Amerikaanse eilandgemeenschap anno 1965. Wanneer ze samen op de vlucht slaan, raken de volwassenen op het eiland in paniek. Regisseur Anderson (The Royal Tenenbaums) wilde in zijn zevende speelfilm de teder- en heftigheid van een eerste verliefdheid vangen. Dat doet hij op zijn unieke wijze, met droogkomisch gebrachte spitsvondige dialogen, absurdistische wendingen en een tot in de puntjes verzorgde vormgeving. Charmant, geestig en hartverwarmend, ook al kent de Anderson-formule inmiddels weinig verrassingen meer.