Mário Castanheira: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Arabian Nights (Vol 1, 2, 3)

2015 | Drama

Portugal​/​​Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Zwitserland 2015. Drama van Miguel Gomes. Met o.a. Crista Alfaiate, Luísa Cruz, Adriano Luz, Américo Silva en Miguel Gomes.

De Portugese cineast Miguel Gomes leent het raamwerk van 'Duizend-en-één-nacht' voor een virtuoze serie actuele fabels verdeeld over drie films. Over een haan op een verkiezingslijst, ministers met stijve piemels, opstandige politieagenten, illegale goudvinkenvangers, een rechter in tranen en nog veel meer. Puttend uit een keur aan stijlfiguren en vertelvormen, van documentaire tot burleske spot. Een buitengewoon ingenieus en ideeënrijk portret van zijn geliefde onder het soberheidsbeleid zuchtende land, dat bewijst dat maatschappijkritiek, kunst en vermaak prima samen gaan.

L'étrangère

2006 | Drama, Muziek

Frankrijk​/​​Portugal 2006. Drama van Florence Colombani. Met o.a. Sarah Pratt, Charlotte Hellekant en Clément Sibony.

Voor debuterend filmmaakster/co-scenariste Colombani zat er tien jaar tussen idee en realisering van dit impressionistische vrouwenportret. Na serieuze ontgoochelingen belandt Amerikaanse Sophie (de expressieve Pratt) in Parijs, waar ze bij de opera een baantje vindt als kleedster van een mezzo-sopraan. Werk, een theatercursus en de Strauss-klassieker Der Rosenkavalier halen het gewonde vogeltje langzaam maar zeker uit het emotioneel vacuüm. Behalve uit opera en theater putte Colombani inspiratie uit de romans van Henry James, chroniqueur van 19de-eeuwse vrouwenlevens. Voor minder fijnbesnaarden zal deze nogal geïntellectualiseerde zielezoektocht daarom wellicht te hermetisch zijn en zal dolende Sophie een vreemdelinge blijven.

Ganhar a Vida

2001 |

Frankrijk​/​​Portugal 2001. João Canijo. Met o.a. Olivier Leite, Alda Gomes, Teresa Madruga, Adriano Luz en Rita Blanco.

Voor debuterend filmmaakster/co-scenariste Colombani zat er tien jaar tussen idee en realisering van dit impressionistische vrouwenportret. Na serieuze ontgoochelingen belandt Amerikaanse Sophie (de expressieve Pratt) in Parijs, waar ze bij de opera een baantje vindt als kleedster van een mezzo-sopraan. Werk, een theatercursus en de Strauss-klassieker Der Rosenkavalier halen het gewonde vogeltje langzaam maar zeker uit het emotioneel vacuüm. Behalve uit opera en theater putte Colombani inspiratie uit de romans van Henry James, chroniqueur van 19de-eeuwse vrouwenlevens. Voor minder fijnbesnaarden zal deze nogal geïntellectualiseerde zielezoektocht daarom wellicht te hermetisch zijn en zal dolende Sophie een vreemdelinge blijven.