Stephen Susco: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Beyond the Reach

2014 | Thriller

Verenigde Staten 2014. Thriller van Jean-Baptiste Léonetti. Met o.a. Jeremy Irvine, Hanna Mangan Lawrence, Ronny Cox en Patricia Bethune.

Grootindustrieel Madec neemt de jonge spoorzoeker Ben mee op jacht in de Mojavewoestijn. Als Madec per ongeluk iemand heeft doodgeschoten, vraagt hij Ben om hem te helpen bij het zoekmaken van het bewijs. Wanneer Ben weigert, komt de psychotische kant van Madec naar boven.

The Grudge 2

2006 | Horror, Fantasy

Verenigde Staten​/​​Japan 2006. Horror van Takashi Shimizu. Met o.a. Sarah Michelle Gellar, Amber Tamblyn, Arielle Kebbel, Edison Chen en Jennifer Beals.

Vermoorde Kayako en haar dito zoontje jagen opnieuw de levenden de stuipen op het lijf met hun blauwgrijze huid, lege blik en sluike zwarte haren. Overal duikt het tweetal op: in ziekenhuizen, meisjeskleedkamers, bij de psycholoog, in een telefooncel. En ze zijn pas tevreden als 'wij lijden zoals zij hebben geleden'. Filmmaker Shimizu verfilmde zijn eigen Japanse horror en tijdens de vertaalslag verloor de verfijnde materie alle finesse. Wat rest is een saaie film waarin iedere zoveel minuten een fletse idioot de kop opsteekt. Griezeleffect nul, cabaretgehalte tien.

The Grudge

2004 | Horror, Thriller

Japan​/​​Verenigde Staten​/​​Duitsland 2004. Horror van Takashi Shimizu. Met o.a. Sarah Michelle Gellar, Jason Behr, Bill Pullman, Clea DuVall en KaDee Strickland.

Tegen het einde van de vorige eeuw doemde een nieuw monster op in horrorfilms: kleine krijsende kinderen in grijze make-up, verscholen achter donker sluik haar. Sociaal werkster in den vreemde Karen (Gellar) loopt een dergelijke koter tegen het lijf in Tokio in een akelig (spook)huis waar ze zorgt voor een catatonische oude vrouw. Het kind wordt in naargeestigheid overtroffen door een inpandige vrouwelijke demon die dood en verderf zaait vanwege oud zeer. Regisseur Shimizu maakte eerder vier Japanse grudge-films over wraak van gene zijde. Deze Engelstalige versie werkt wonderwel vanwege een goede combinatie van culturele en existentiële vervreemding, allerhande schrikeffecten en een dorre vormgeving.