Wilma Kottusch: regie en scenario.
Er zijn 2 films gevonden.

Wir zusammen allein mit Dir

1995 | Drama

Duitsland 1995. Drama van Wilma Kottusch. Met o.a. Thomas Kretschmann, Dirk Martens, Teresa Harder, Julien-Pooya Weihs en Carla Hagen.

Tussen bijna-dertigers kapper Andr[KA1]e Soltau (Martens) en leider van een peuterspeelplaats van de kerk Wolf Jensen (Kretschmann) bloeit een mooie liefde op nadat ze elkaar in een Berlijnse homocinema hebben leren kennen. Wanneer blijkt dat de kleine Julien (Weihs) het zoontje van Wolf is, moet Andr[KA1]e dat eerst verwerken. Als klap op de vuurpijl duikt dan ook nog seropositieve Theresa (Harder) op, de moeder van het kind. Duitse homoproblematiek op een bijzonder laag pitje. Hagen speelt de boze moeder van Wolf en oma, die dreigt een schandaal te veroorzaken. Het scenario is van regisseuse Kottusch en het camerawerk is van Torsten Breuer, die ook de muziek componeerde.

Tatort - Heißer Schnee

1984 | Mysterie

Duitsland 1984. Mysterie van Wilma Kottusch. Met o.a. Helmut Fischer, Willy Harlander, Henner Quest, Rolf Castelli en Brigitte Obermeier.

In M[KA3]unchen wordt een hoertje door onbekenden in elkaar getimmerd. Een Amerikaan met een schotwond, een gedeserteerde GI, brengt zich in veiligheid in het huis van een weduwe. Deze twee acties lijken het werk te zijn van een zekere `generaal`. Commissaris Lenz (Fischer) kan in het ziekenhuis nog net een moordpoging op de Amerikaan verhinderen. Samenwerking met de Amerikaanse MP levert niets op. Hij krijgt wel de dader te pakken, althans dat meent hij: de aan de drugs verslaafde pooier Carlos (Knaup), die in zijn cel een zogenaamd gouden schot krijgt, zodat hij het niet meer kan navertellen. De lijst van verdachten wordt hierdoor flink ingekort. Beslist een TATORT- aflevering, die je niet goed onthoudt: ingewikkeld, onwaarschijnlijk en slaapverwekkend. Tot op zekere hoogte gedateerd, wat de curiositeitswaarde verhoogt: begin jaren 1980 was het Amerikaanse bezettingsleger nog duidelijk aanwezig in het toenmalige West-Duitsland en de Amerikanen hadden indirect het nodige in de melk te brokkelen in de binnenlandse politiek, via de veiligheid. Na 1990 was dit een achterhaalde situatie en AFN, de radio van het Amerikaanse leger, was nog maar nauwelijks van betekenis. Het scenario is van Plym Pahl. Het camerawerk is van Hermann Reichmann. Vierde zaak van Lenz. Aflevering 161.