Rogelio A. González: regie.
Er zijn 39 films gevonden.

La mujer de a seis litros

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Kitty de Hoyos, Héctor Suáres, Chucho Salinas en Roberto Cañedo.

Een komische film die bestaat uit de episoden La mujer de a seis litros, Abismo en Sinesio Santo respectievelijk naar verhalen van Guy de Maupassant, Leonid Andrejev en Ricardo Garibay. De film werd de grond in geboord door de kritiek, maar was succesvol bij het publiek.

Chanoc

1966 | Avonturenfilm

Mexico 1966. Avonturenfilm van Rogelio A. González. Met o.a. Andrés García, Chano Urueta, Bárbara Mune en José Chávez.

De belevenissen van twee vrienden, de ene een atletisch gebouwde duiker en de ander iemand die snel verliefd is en nogal drankzuchtig. De film bestaat uit drie episoden, de ene nog flauwer dan de andere.

Adiós cuñado

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. César Costa, Maricruz Olivier, Alma Delia Fuentes en Rafael del Río.

Een populaire zanger ziet zich gedwongen voor vader te spelen voor zijn vier zusters, die hij moet uithuwelijken. Daarbij doet zich een probleem voor: hij moet zorgen dat ze allemaal maagd blijven tot ze getrouwd zijn. Belachelijk, zeer macho en vol liedjes.

Río Hondo

1965 | Western

Mexico 1965. Western van Rogelio A. González. Met o.a. Carlos Cortez, Elsa Cárdenas, Alfonso Mejía en Alfredo Leal.

Een voormalige revolverheld moet het opnemen tegen een vroegere kameraad uit het leger. Deze is namelijk van plan het dorp Río Hondo aan te vallen. Deze film was de eerste van een nieuw genre in de Mexicaanse film, waarin men probeert de typische 'cool' van de Amerikaanse westerns te imiteren. Het resultaat is een slechte en trage film.

Alias El Rata

1964 | Komedie

Mexico 1964. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. 'Piporro', Alma Delia Fuentes, Manuel Capetillo en Roberto Cañedo.

Een komedie waarin 'Piporro' zijn rol tot het uiterste overdrijft. Het script is volkomen onbelangrijk. Verward camerawerk en onbenullige acteerprestaties in de bijrollen.

Paloma brava

1960 | Avonturenfilm

Mexico 1960. Avonturenfilm van Rogelio A. González. Met o.a. Rosita Quintana, Miguel Aceves Mejía, Sara García en Alfredo Varela jr..

Een gemaskerde jongedame wil zich wreken op een jongeman, van wie zij denkt dat hij haar zuster verkracht heeft. Het geheel is een vrouwelijke belichaming van het macho-thema in een film die voor de zoveelste keer Quintana en Garc[KA1]ia op laat draven (waarschijnlijk kunnen zij hun teksten slapend nog opzeggen).

Los Fanfarrones

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Flor Silvestre, Julio Aldama en Mauricio Garcés.

Drie meisjes, die net het internaat verlaten hebben, gaan een gelegenheid onder hun hoede nemen, die hun klasseleraar hen heeft nagelaten. Het blijkt een caf[KA1]e te zijn dat door drie viriele mannen wordt gedreven. Een afgezaagde komedie, zelfs voor een Mexicaanse film (de typische, ietwat grove meisjes en de 'macho's', die aan het eind door hen onderworpen blijken te zijn). Nogal simpel van opzet en produktie.

El Conquistador de la Luna

1960 | Komedie, Fantasy

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Antonio 'Clavillazo' Espino, Ana Luisa Peluffo, Andrés Soler en Oscar Ortíz de Pinado.

Een echtpaar belandt per ongeluk op de maan, waar ze van de bewoners horen dat Mars de aarde wil aanvallen. Van een absolute armzaligheid, zowel van middelen als van verbeelding, met een boodschap aan het eind (laten wij allen van elkaar houden) als de aanval van Mars verijdeld is.

El Buena Suerte

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Sara García, Olivia Michel en Alfredo Sadel.

Twee jongemannen worden onafscheidelijke vrienden en ontmoeten elk een vriendin. Deze film gehoorzaamde simpelweg de wetten van het marktmechanisme, en daarom mocht Sadel meespelen, een Venezolaanse acteur. In ieder geval werd het niet het kassucces waarop men hoopte.

Dónde estás, corazón?

1960 | Drama

Mexico 1960. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Rosita Quintana, Lola Beltrán, Amalia 'La Tariáculi' Mendoza en Miguel Aceves Mejía.

Het leven, de liefdes en duizend en een lotgevallen van drie zangers. Het is stuitend om te zien hoe Quintana de titelsong van de film inzet, terwijl zij overvallen wordt door een eindeloos aantal snikken, net als in de films van Sara Montiel. Zelden was een film zo belachelijk, snotterig en melodramatisch.

Amorcito corazón

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Rosita Quintana, Fernando Casanova, Mauricio Garcés en Oscar Ortiz.

Om niet met haar man naar het platteland te hoeven gaan, wendt een vrouw voor zwanger te zijn. Opdat haar bedrog niet bij zijn terugkeer ontdekt wordt, besluit zij een kind te adopteren. Het is aangrijpend om te zien hoe de hoofdrolspelers aanhoudend schreeuwen om de onnatuurlijkheid te verhullen die inherent is aan de irritante personages die ze spelen.

La Nave de los monstruos

1959 | Komedie, Fantasy

Mexico 1959. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Eulalio 'Piporro' González, Ana Bertha Lepe, Lorena Velázquez en Consuelo Frank.

Een ruimteschip uit een ander melkwegstelsel maakt een reis langs verschillende planeten en neemt van alle planeten monsters mee. Uitermate goedkoop en slecht geregisseerd.

La Diligencia de la muerte

1959 | Western

Mexico 1959. Western van Rogelio A. González. Met o.a. Luis Aguilar, Luz María Aguilar, Armando Silvestre en Raúl Ramírez.

Na de overval op een postkoets, gaat een bandiet met het gestolen geld als een keurig mens op een ranch wonen. Dan komt de zus van zijn vrouw naar zijn rancho en wordt hij verliefd op haar. Daardoor wordt alles problematisch. Pure doorsnee.

El Hambre nuestro de cada día

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Rosita Quintana, Pedro Armendáriz, Ignacio López Tarso en Carlos Ancira.

Een jongen die in zijn jeugd grote armoede heeft gekend, wordt schatrijk en maakt zich dan schuldig aan machtsmisbruik. Zeer macho en melodramatisch, met een vleugje maatschappijkritiek.

El Esqueleto de la señora Morales

1959 | Komedie

Mexico 1959. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Arturo de Córdova, Amparo Rivelles, Elda Peralta en Guillermo Orea.

Een maniakale vrouw maakt haar man en de mensen die haar omringen het leven onmogelijk. Gebaseerd op een vrij onbekende roman van Arthur Machen, waar González een schitterende zwarte komedie van wist te maken, die nogal wat gelijkenissen vertoont met EL van Buñuel. Een zeer goede film, niet alleen vanwege de humor, maar ook om de satirische aspecten.

Nacida para amar

1958 | Drama, Musical

Mexico 1958. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Ana María Peluffo, Wolf Rubinski, Aldo Monti, Cuco Sánchez en Abel Salazar.

Een beroemde zangeres doet haar psychiater haar leven van liefde en bedrog uit de doeken, omdat ze, aan het eind van haar carrière, heel eenzaam is. Een goede situering in de verschillende tijden waarin de film zich afspeelt, en met een ondertoon van spot, die de film bijna maakt tot wat hij probeert te zijn: een parodie op EL ULTIMO CUPLE.

El Hombre del alazán

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Fernando Casanova, Martha Mijares, Flor Silvestre en José Alfredo Jiménez.

Twee schelmen doen mee aan alle paardenraces met hun eigen paard, dat ze hebben geleerd om tot aan de start kreupel te gaan, om vervolgens de race te winnen. Een goed gestructureerde film met een acceptabel script.

Dos fantasmas y una muchacha

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Germán 'Tin Tan' Valdés, Ana Luisa Peluffo, Manuel 'Loco' Valdés en Miguel Manzano.

In een oud theater waren twee spoken rond die elkaar haten, omdat beiden zelfmoord pleegden om dezelfde vrouw. En dan komt de kleindochter van hun geliefde naar het theater, die zij voor haar aanzien. Deze komedie stak met kop en schouders uit boven al het andere wat dat jaar werd gemaakt, zonder zelf heel bijzonder te zijn.

El que con niños se acuesta

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Tin Tan, Lilia Prado, Marcelo en Arturo 'Bigotón' Castro.

Een eenvoudige postbeambte trouwt met zijn vriendin, ondanks het protest van haar ouders, maar moeten vier kinderen in huis nemen als wederdienst voor een gunst. Deze komedie was bedoeld om 'Tin Tan' te redden van zijn vijf voorgaande mislukte films, maar de regisseur slaagde daar niet in, ondanks de spontaniteit van de komiek en van zijn tegenspeelster Lilia Prado.

Ando volando bajo

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Luis Aguilar, Pedro Armendáriz, Lilia Prado en Celia D'Alarcón.

De wisselende liefdes van een piloot. Innemende en vlotte komedie naar het voorbeeld van de Hollywood-films uit de jaren dertig van Chester Morris en Richard Arlen (hier Armendáriz en Aguilar)

Vainilla, bronze y morir

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Elsa Aguirre, José Gálvez, Ignacio López Tarso en Luz María Aguilar.

Een rijk meisje wordt verliefd op een arme beeldhouwer, maar moet trouwen met een rijke ingenieur. De regisseur had meer oog voor de camera dan voor het verhaal, met als gevolg een mislukte film met mislukte rollen.

Mujer en condominio

1956 | Komedie, Drama

Mexico 1956. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Mary Esquivel, Carlos López Moctezuma, Oscar Pulido en Agustín Lara.

Een hoertje wil weer op het rechte pad komen om de man van wie zij houdt waardig te zijn. Maar deze bedriegt haar. Het script is even beroerd als de dialoog.

Escuela de rateros

1956 | Misdaad

Mexico 1956. Misdaad van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Yolanda Varela, Rosa Arenas en Rosa Elena Durgel.

Een beruchte juwelendief probeert een ex-kameraad (die nu violist is) te strikken voor een grote slag. Wat zo aardig aan deze ridicule film is te zien hoe de Spanjaard Eduardo Fajardo de Argentijnse dief speelt: echt de moeite waard.

Una Movida chueca

1955 | Komedie

Mexico 1955. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Clavillazo, Yolanda Varela, Raúl Ramírez en Dolores Camarillo.

Een geleerde neemt een zwerver in dienst om een serum uit te proberen waarmee je de toekomst kunt voorspellen. Deze flauwe film vervalt steeds in herhalingen.

Mi influyente mujer

1955 | Komedie

Mexico 1955. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Gloria Lozano, Rodolfo Landa, Oscar Pulido en Panseco.

Het op handen zijnde bezoek van een Gouverneur aan een dorp brengt de dorpelingen in paniek. Slechte dialogen en een nog slechter ritme.

El Inocente

1955 | Komedie

Mexico 1955. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Silvia Pinal, Sara García en Oscar Ortíz de Pinedo.

Door een misverstand ziet een monteur zich gedwongen om met een rijk meisje te trouwen. Een uitstekend opgebouwde komedie, op meesterlijke wijze ondersteund door de bekoorlijkheid en de flair van Silvia Pinal.

Pueblo, canto y esperanza

1954 | Drama

Cuba​/​​Mexico​/​​Colombia 1954. Drama van Julián Soler, Alfredo B. Crevenna en Rogelio A. González. Met o.a. Joaquín Pardavé, Roberto Cañedo, Pedro Infante en Columba Domínguez.

Verfilming van drie korte verhalen over het dagelijks leven in Latijns-Amerika. Een goedkope en mislukte poging om de Latijnsamerikaanse ziel te doorgronden.

Pies de Gato

1954 | Avonturenfilm

Mexico 1954. Avonturenfilm van Rogelio A. González. Met o.a. Luis Aguilar, César del Campo, Dagoberto Rodríguez en Fernando Casanova.

Een bende schurken overvalt een villa, maar als zij geen geld aantreffen besluiten zij de dochter van de eigenaar te ontvoeren om zo losgeld te krijgen. Redelijke film.

Los Bandidos de Río Frío

1954 | Avonturenfilm

Mexico 1954. Avonturenfilm van Rogelio A. González. Met o.a. Luis Aguilar, César del Campo, Dagoberto Rodríguez en Fernando Casanova.

Een soldaat deserteert en wordt bandiet. Te leeg en zonder overtuigingskracht, maar acceptabel.

La Vida no vale nada

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Rosario Granados, Lilia Prados en Domingo Soler.

Een arme man vindt werk in een antiekwinkel, die hij tot grote bloei brengt. Een zeer acceptabele tragikomedie, die groot succes oogstte zowel bij publiek als bij critici.

Escuela de vagabundos

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Miroslava, Blanca de Castejón en Oscar Pulido.

Een beroemd componist geeft zich uit voor een zwerver om zo de gunsten van een rijk meisje te winnen. Vermakelijk maar schaamteloos plagiaat van MY MAN GODFREY van Gregory La Cava. Uitstekend ritme. Was destijds een groot kassucces.

Nuevo amanecer

1953 | Drama, Mysterie

Mexico 1953. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Luis Aguilar, Gloria Marín, René Cardona en José Elías Moreno.

De wraak van een misdadiger die de voltrekking van de doodstraf afwacht. Als alle Mexicaanse melodrama's staat ook deze film bol van de muziek, samen met de verplichte revue. En weinig suspense.

El Vagabundo

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Tin Tan, Leonor Llausás, Aurora Segura en Wolf Ruvinskis.

Een zwerver vlucht uit handen van de politie en verstopt zich in een circus waar hij een bende misdadigers ontdekt en oprolt. Dankzij allerlei toespelingen op andere films slaagt de regisseur er in een correcte film te maken, maar doet daarmee tevens de spontaniteit en de vindingrijkheid van de komiek 'Tin Tan' te niet.

Un Rincón cerca del cielo

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Marga López, Silvia Pinal en Andrés Soler.

Het ongelukkige leven van een arm echtpaar waarbij alles mislukt. Deze film kreeg een vervolg in de film AHORA SOY RICO. Simpel en zonder verbeeldingskracht.

Tal para cual

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Jorge Negrete, María Elena Marqués, Luis Aguilar en Rosa Castilla.

Een man leidt een dubbelleven: in zijn dorp is hij celibatair en braaf, maar in de stad ontpopt hij zich als een versierder en een gokker. De film gaat over de, enigszins dubbelzinnige, vriendschap tussen mannen (door dezelfde regisseur met meer succes behandeld in zijn eerste film GAVILAN POLLERO); niets vermeldenswaardigs.

Las Interesadas

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Amalia Aguilar, Lilia Prado, Lilia del Valle en Manuel Fábregas.

Drie meisjes besluiten een verbond aan te gaan om zoveel mogelijk van het leven te genieten, en, terloops, een musical te maken. De decors van deze film verdienen vermelding als de lelijkste uit de filmgeschiedenis.

Ahora soy rico

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Marga López, Tony Aguilar en Irma Dorantes.

Om zich uit de armoede omhoog te werken, sluit de vader van een gezin zich aan bij een bende misdadigers. Vervolg op UN RINCON CERCA DEL CIELO en net zo middelmatig als zijn voorganger.

El Gavilán pollero

1950 | Western

Mexico 1950. Western van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Antonio Badú, Lilia Prado en Armando Arriola.

Twee rondzwervende 'rancheros' worden dikke vrienden. Eerste film van deze regisseur, vol vrouwenhaat en met homoseksuele trekken.

Amar fue su pecado

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Elsa Aguirre, Jorge Mistral, Alma Rosa Aguirre en Andrés Soler.

Twee zusjes zijn verliefd op dezelfde man, zonder te weten dat hij een hersentumor heeft. Uitzonderlijk slecht melodrama, slordig geregisseerd.