Peter Scheibler: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Tatort - Verspekuliert

1992 | Mysterie

Duitsland 1992. Mysterie van Wolfgang Luderer. Met o.a. Karl-Heinz von Hassel, Sebastian Baur, Udo Vioff, Eleonore Weisgerber en Karin Eickelbaum.

Bankier Vioff wil zijn ex-vriendin Eickelbaum, die rood staat, helpen. De volgende dag is hij vermoord en de bank voor vier miljoen DM opgelicht! In hun tweede TATORT-misdaad-prent komt het politiecommissaris-duo Brinkmann en Wegener (resp. von Hassel en Baur) erachter dat het ex-bankiersvriendinnetje een groot gedeelte van haar schulden betaald heeft. Dat lijkt een duidelijk geval. Of niet soms? Scenario van Peter Scheibler. Camerawerk van Werner Hoffmann.

Tatort - Verdeckte Ermittlung

1984 | Mysterie

Duitsland 1984. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Pierre Franckh, Martin Schwab, Nate Seids en Karin Hardt.

De vijftien-jarige Silke Wilbrandt (Goosmann) is ontvoerd en de daders eisen een losgeld van driehonderdduizend mark. Haar rijke tante is bereid het geld te betalen. Haar ouders mogen de politie niet waarschuwen, maar de bankdirecteur haalt haar tante over om contact met de politie op te nemen. Zo komen Kommissar Lutz (Schumacher) en zijn assistent Nordenstedt (Frankh) terecht bij Ursula Wilbrandt (Seids), de moeder van het meisje. Ze laten de telefoon afluisteren en het vervolg laat zich raden. Het scenario is van Peter Scheibler en het camerawerk van Justus Pankau. De veertiende zaak van Lutz. Aflevering 155.

Tatort - Blinde Wut

1982 | Mysterie

Duitsland 1982. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Rüdiger Kirschstein, Grete Wurm en Volker Eckstein.

Na een heftige ruzie bij de familie D[KA3]aubler vallen er in huis schoten. De buren roepen de politie erbij. De sterke arm forceert de deur en de politie treft de vrouw dood aan, overleden door een kogel, terwijl man en kind zwaar gewond zijn. Er zou een figuur gezien zijn die zich uit de voeten maakte. Al snel stelt Kommissar Lutz (Schumacher) vast dat de heer des huizes, Bernhard D[KA3]aubler (Kirschstein), de trekker overhaalde. Alleen is niet duidelijk waarom. Dat moet dan blijken uit het scenario van Peter Scheibler, die de commissarisfiguur weer menselijk opvoert en naast het misdaadverhaal aandacht heeft voor menselijke verhoudingen, hier een situatie die kortsluiting betreft. Camerawerk van Justus Pankau.