Marius-François Gaillard: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Les Hommes nouveaux

1936 | Historische film, Drama

Frankrijk 1936. Historische film van Marcel L'Herbier. Met o.a. Harry Baur, Nathalie Paley, Gabriel Signoret, Max Michel en René Bergeron.

Deze film roept gemengde gevoelens op. In het eerste deel wordt een verband gelegd tussen het voltooide werk van Lyautey en Marokko. In het tweede - fictieve - deel wordt getoond hoe diens opvolger zijn creaties opoffert aan zijn verlangen naar macht. Naar een roman van Claude Farrère. Rest het talent van Marcel Lherbier die nauwkeurig een verteerbare film regisseerde, waarvan het onderwerp totaal niet bij hem paste.

Club de femmes

1936 | Komedie

Frankrijk 1936. Komedie van Jacques Deval. Met o.a. Danielle Darrieux, Betty Stockfeld, Else Argal, Raymond Galle en Eve Francis.

Op een internaat voor jonge meisjes van goeden huize wordt met strenge discipline de buitenwereld en met name de mannen buiten de deur gehouden. Pogingen om regels te ontduiken, leiden tot intriges en geheimzinnige verwikkelingen en een jongeman slaagt er in travesti in, toch binnen te komen. Deval heeft een aantal geslaagde en repertoire houdende boulevardstukken geschreven, maar is als regisseur-scenarioschrijver aanzienlijk minder geïnspireerd. Wat rest is een document beeld van het 'moderne meisje anno 1936' en een reeks beroemde of toen nog net niet beroemde actrices die inmiddels weer allemaal vergeten zijn, op de negentienjarige Darrieux na.

El Dorado

1921 | Drama

Frankrijk 1921. Drama van Marcel L'Herbier. Met o.a. Eve Francis, Marcelle Pradot, Philippe Hériat, Jaque Catelain en Claire Prélia.

L'Herbier noemt dit verhaal over de danseres Sibilla die zich opoffert om haar kind te redden, een melodrama. De film moet het minder hebben van het onderwerp dan van de persoonlijke, ontroerende manier van vertellen. Bovendien zijn de beelden opvallend beweeglijk, zijn er vondsten die ons vandaag de dag nog doen opkijken en is in scènes gesneden met eenzelfde vrijheid in tijd en ruimte die we later bij Antonioni aantreffen. Scenario van de regisseur en Dimitri Dragomir. Camerawerk van Georges Lucas en Georges Specht. In 1995 restaureerde de archiefafdeling van het CNC te Parijs de film en in dat jaar werd de rolprent met de hulp het Musée d'Orsay voorzien van een soundtrack met de oorspronkelijke muziek van Marius- François Gaillard; verzekeringsmaatschappij GAN en de onderneming Sacem zorgden voor de financiering. De muziek werd uitgevoerd door het Orchestre national d'Île de France onderleiding van Pascal Rophé.