Tine Seebohm: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Geister & Gäste - In memoriam Grand Hôtel Brissago

1989 | Muziek

Zwitserland 1989. Muziek van Isa Hesse-Rabinovitch. Met o.a. Jo Mihaly, Angelo Conti Rossini, Mario Botta, La Lupa en Tine Seebohm.

Een in wezen lyrisch, muzikaal en poëtisch werk, dat zich afspeelt tegen de achtergrond van de ruïnes en het park van een voornaam hotel in Tessin. In regen en storm zien we de spookbeelden van Tucholsky, Kästner, Mehring, Ball, Ringelnatz, Leoncavallo, Caruso, Tauber, Briand en Stresemann en de dichters, koks, architecten, maëstro's, zigeunermuzikanten, koorknapen, acteurs, obers en kamermeisjes die er ooit gewerkt hebben of er te gast waren. Een onthutsende, verwarrende film met een schitterende, dromerige sfeer. Deze film is ver verheven boven LE MAÎTRE DE MUSIQUE, een overschatte contemporaine Belgische film, omdat hij niet tegen elke prijs het grote publiek wil behagen en omdat hij een veel originelere filmstijl uitdraagt.

Jerusalem, Jerusalem

1979 | Familiefilm

Duitsland 1979. Familiefilm van Berenger Pfahl. Met o.a. Hinnerk Jensen, Dagmar Kreutzfeld, Alexander Lutz, Eva Kramer en Franz-Josef Steffens.

Tijdens een vakantie in Griekenland leert de getrouwde Hubert (Jensen) uit Sleswig-Holstein Nira (Seebohm) kennen, een Isra[KA3]elische uit Frankfurt. Het klikt tussen beiden. Huberts in de liefde wat onbedreven vrouw Susanne (Kreutzfeld) drijft ze als het ware in elkaars armen, maar de vakantie zit er al gauw op en daarmee lijkt de zaak afgelopen. Nira brengt onverwacht een bezoek aan Hubert. Hij volgt haar naar de Main-metropool. Ze besluiten samen naar Isra[KA3]el te gaan; ze liften tot Griekenland, waar ze de boot nemen. In Isra[KA3]el is de familie van Nira niet erg blij dat ze met een mof omgaat en het blijkt dat Nira een vaste vriend, Jossi (Aloni), heeft. Jossi neemt Nira haar grillige gedrag erg kwalijk en krijgt een naar verkeersongeluk. Wederom een lange tv-film van Pfahl over jonge mensen en hun onervarenheid in de liefde met dezelfde boodschap: bezint, eer ge begint. Of hij willige oren vindt, staat te bezien, maar het is allemaal oprecht gedaan met een enthousiaste cast, waarvan men later nog maar weinig vernomen heeft. Hoewel het thema niet nieuw is, veroudert het nooit en kan men van tijd tot tijd de film opgraven en op de thuisbuis vertonen, al zal het de jeugd van tegenwoordig niet zo aanspreken. Het camerawerk is van Hans-Joachim Theuerkauf en regisseur Pfahl schreef als gebruikelijk zijn eigen scenario.