Adélaïde Leroux: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Des morceaux de moi

2012 | Komedie, Drama

Frankrijk 2012. Komedie van Nolwenn Lemesle. Met o.a. Adèle Exarchopoulos, Zabou Breitman, Tchéky Karyo, Adélaïde Leroux en Martin Pautard.

In het dorp 'waar nooit iets gebeurt' filmt de zeventienjarige Erell haar familie, vriendengroep en zichzelf. Vader is een conflictontwijkende mafkees, moeder een chronisch zieke aandachtsverslaafde, zus keert na vier jaar spoorloze absentie zwanger naar huis terug, en, o ja, ergens liggen nog wat skeletten in een kast. In dit gezinsportret annex opgroeidrama is de puzzelstructuur even lukraak als de berg notitiesnippers waarop debuterend regisseur Lemesle haar scenario baseerde. Als acteursfilm is 'Stukjes van mij' niettemin zeer sterk. Exarchopoulos brak een jaar later door met La vie d'Adèle.

Cigarettes et bas nylon

2010 | Drama

Frankrijk 2010. Drama van Fabrice Cazeneuve. Met o.a. Adélaïde Leroux, Salomé Stévenin en Melodie Richard.

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog installeert het Amerikaanse leger in Normandië ´sigarettenkampen´ voor de Franse echtgenotes van Amerikaanse soldaten, om ze voor te bereiden op het leven in de Verenigde Staten.

Home

2008 | Drama

Zwitserland​/​​Frankrijk​/​​België 2008. Drama van Ursula Meier. Met o.a. Isabelle Huppert, Olivier Gourmet, Adélaïde Leroux, Madeleine Budd en Kacey Mottet Klein.

Een familie die langs een ongebruikte snelweg leeft. Alleen vader (Olivier Gourmet) en de twee jongste kinderen gaan dagelijks de deur uit; moeder (Isabelle Huppert) doet het huishouden, en haar oudste dochter ligt van ‘s ochtends tot ‘s avonds te zonnebaden in de tuin. Een dagelijkse routine die voor iedereen werkt – tot de weg na tien jaar alsnog open gaat.

Flandres

2006 | Drama, Oorlogsfilm

Frankrijk 2006. Drama van Bruno Dumont. Met o.a. Samuel Boidin, Adélaïde Leroux, Henri Cretel en Jean-Marie Bruveart.

Demester is landarbeider op het Noord-Franse platteland. Zo af en toe heeft hij vreugdeloze seks met Barbe (Leroux). Op een dag moet hij als soldaat naar de oorlog in een Irak-achtig land. Daar beleeft hij de meest verschrikkelijke dingen. Als hij terugkomt hoort hij dat Barbe inmiddels een abortus heeft ondergaan en een tijdje in een inrichting heeft gezeten. Met Flandres zoekt Dumont wederom de confrontatie met zijn publiek. Hij levert indringende beelden zonder verder aan moraliteiten of uitleg te doen. Wie zich eraan overgeeft, komt terecht in een fascinerend universum waarin instincten de toon bepalen.