Joel Palmer: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

The Final Run

1999 | Actiefilm, Drama

Canada 1999. Actiefilm van Armand Mastroianni. Met o.a. Robert Urich, Patricia Kalember, John de Lancie, Ingrid Kavelaars en Scott Vickaryous.

Final run

1999 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Canada 1999. Thriller van Armand Mastroianni. Met o.a. John de Lancie, Patricia Kalember, Robert Urich, Joel Palmer en Scott Vickaryous.

Seduction In a Small Town

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Charles Wilkinson. Met o.a. Melissa Gilbert, Brian McNamara, Joel Palmer, Ashley Doty en Joely Fisher.

ABC Movie of the Week - de wekelijkse tv-graadmeter van Amerika's zielenroerselen - van zondag 9 februari 1997. Met als onderwerp, ouders die valselijk worden beschuldigd van kindermisbruik. Anders dan in MOW's van eerdere jaren worden nu de politie en de welzijnswerkers aangeklaagd die de privacy van de gezinnen schenden door klakkeloos in te grijpen na twijfelachtige aanwijzingen. Boodschap, de invloed van de staat moet stoppen bij de voordeur. Een Amerikaanse Film van de Week als antropologisch exportproduct met een door de verkiezingen opgeklopte actualiteitswaarde. (VM/VPRO Gids)

Far from Home: The Adventures of Yellow Dog

1995 | Avonturenfilm, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1995. Avonturenfilm van Phillip Borsos. Met o.a. Jesse Bradford, Mimi Rogers, Bruce Davison, Tom Bower en Joel Palmer.

Frisse, recht voor de raapse familiefilm over de moed en de vindingrijkheid van veertienjarige Angus McCormick (Bradford) die tijdens een storm met zijn trouwe Labrador overboord valt en op een eiland voor de Canadese kust belandt. Terwijl zijn ouders Katherine en John McCormick (Rogers en Davison), geholpen door de Canadese kustwacht hen dagenlang opsporen, slagen de jongen en zijn hond erin te overleven door het eten van muizen en insecten en zich kranig te gedragen. Knappe vertolkingen, vooral van de hond. Een vertrouwd thema, jawel, maar de stormscène werd angstwekkend realistisch in beeld gebracht door cameraman James Gardner, die dankbaar gebruik maakte van de fotogenieke wilde natuur van Brits Columbia. Toe te juichen valt het weglaten van sentimentaliteit in film en script van regisseur Borsos. Aanbevolen voor een jeugdig publiek (vanaf een jaar of tien) en volwassen hondenliefhebbers.

Someone Else's Child

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van John Power. Met o.a. Lisa Hartman Black, Bruce Davison, Louise Fletcher, Jonathan Hoog en Joel Palmer.

Acht jaar geleden stuurde het ziekenhuis Cory Maddox (Black), een vrouw uit South Carolina, met de verkeerde baby naar huis, hetgeen nu pas aan het licht komt. Racisme speelt een rol, omdat het kind een kleurling is. Ze gaat van haar overspelige echtgenoot (McNeill) scheiden, en vecht voor het recht om haar echte zoon te zien. Met de hulp van haar wijze moeder (Fletcher) en een meelevende advocaat (Davison), ontdekt ze dat haar natuurlijke kind Nelson (Palmer) op het punt staat te worden geadopteerd. Na veel juridische touwtrekkerij besluit ze toch Christopher (Hoog), het kind dat ze heeft opgevoed, te adopteren. Na een ontmoeting met Nelsons adoptieouders wil ze haar biologische kind ook. Het scenario van Cindy Myers is zwak, met veel tendentieus gepreek over alleenstaande ouders, gezinswaarden, kindermishandeling en het ontoereikende juridische systeem. Regisseur Power is met zijn plichtmatige regie niet in staat enige dramatische spanning in het verhaal te brengen. Het zijn vooral de bijrollen die goed bezet zijn.

Heart of a Child

1994 | Drama

Canada​/​​Verenigde Staten 1994. Drama van Sandor Stern. Met o.a. Ann Jillian, Terry O'Quinn, Michele Greene, Bruce Greenwood en Rip Torn.

Een op ware feiten gebaseerd verhaal. Twee a.s. moeders Alice Holc (Jillian) en Karen Schouten (Greene) krijgen te horen dat ze babies ter wereld zullen brengen met ernstige geboorteafwijkingen. De een heeft een hartgebrek en de ander een hersenstoornis. Hun levenskansen na de geboorte zijn uiterst gering. Er wordt besloten dat de ene baby het hart van de ander krijgt. Een beslissing die uitsluitend tussen betrokkenen, hun naaste familie en de doktoren genomen wordt. Ze hebben daarbij doelbewust alle juridische, ethische en godsdienstige aspecten buiten beschouwing gelaten. Het spel van de hoofdrollen is sterk, maar vooral het scenario van Susan Nanus (die uitvoerend producente was) zal een gevoelige snaar bij de kijker raken. Hier en daar zijn bepaalde punten onzorgvuldig uitgewerkt, maar dat zij vergeven in deze boeiende tv-film. Strakke en vaardige regie van Stern. Mark Snow's muziek had beter gekund.

Morning Glory

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Steven Hilliard Stern. Met o.a. Christopher Reeve, Deborah Raffin, Lloyd Bochner, Nina Foch en Helen Shaver.

Zojuist ontslagen uit de gevangenis, arriveert Reeve in een afgelegen stadje in het zuiden. Via een advertentie belandt hij bij weduwe Raffin, die sinds de dood van haar man de boerderij alleen runt. Ze heeft tevens de zorg over twee kleine kinderen en ze is zwanger van een derde. Sheriff Walsh staat bijzonder vijandig tegenover de vreemdeling en als in het stadje een meisje van lichte zeden wordt vermoord, is Reeve natuurlijk de eerste verdachte. Zwaar op de hand liggend drama met een hoofdpersoon die zich als een gekwelde kerel door de film sleurt. Uitstekende sfeeropbouw en sublieme tekening van de stadsbewoners. Het voorspelbare scenario van Charles Jarrott en Deborah Raffin, naar een roman van LaVyrle Spencer, is erop geschreven om de tranen te laten vloeien. Mooi gefotografeerd door Laszlo George.

Moment of Truth: A Child Too Many

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Jorge Montesi. Met o.a. Michele Greene, Conor O'Farrell, Nancy Stafford, Stephen Macht en Joel Palmer.

Voor Patty en Aaron Nowakowski is niets dankbaarder dan het opvoeden van hun drie kinderen. Omdat zij hun gezinsgeluk ook anderen gunnen en denken dat Patty een ideael draagmoeder zou kunenn zijn schakelen zij een advocaat in die gespecialiseerd is in draagmoederschap. Hierdoor komen zij in contact met Bill en Sharon Davis; die dolblij zijn dat Patty voor hen een kind wil baren. Er ontstaat een probleem als blijkt dat Patty zwanger is van een tweeling; want Bill en Sharon willen alleen de dochter adopteren. Het scheiden van de tweeling levert veel problemen op. Dat is voor Patty de aanleiding om voor de voogdij van de tweeling te vechten en te strijden voor het illegaal verklaren van draagmoederschap.