Sandy Ratcliff: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Men of The Month

1994 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1994. Drama van Rosa Munro. Met o.a. Douglas Hodge, Akim Mogaji, Clare Higging, Britta Smith en Ricci Harnett.

Aardige film, maar meer ook niet, over een tijdje uit de levens van een viertal jongens die op de middenplaat staan van een sexy damesblad met de ondeugende titel Bad & Beautiful. Een van hen is Hodge, een fietskoerier in de Londense City. Rona Munro tekende voor het scenario.

Doll's Eye

1982 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1982. Drama van Jan Worth. Met o.a. Sandy Ratcliff, Bernice Stegers, Lynne Worth, Paul Copley en Nick Ellsworth.

Psycho-sociaal drama over drie vrouwen die in de wereldstad Londen leven. Jane is een journaliste die bezig is aan een reportage over prostitutie, Maggie is een alleenstaande moeder die part-time als hoer werkt voor een agentschap en Jackie woont samen met haar vriend en babysit soms voor de twee andere vrouwen. De levensechte personages worden uitstekend vertolkt, hoewel regisseuse Worth de neiging heeft het interessante scenario al te vormelijk en afstandelijk te behandelen. Daardoor remt ze de actrices af.

Radio On

1979 | Drama, Muziek

Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland 1979. Drama van Christopher Petit. Met o.a. David Beames, Sandy Ratcliff, Lisa Kreuzer en Sting.

'Niemand, gibt uns eine Chance,' galmt David Bowie in Christopher Petits weergaloze regiedebuut. Het is 1979, en Petit volgt een jonge DJ die van Londen naar Bristol reist om de mysterieuze omstandigheden rond de dood van zijn broer te onderzoeken. In stemmig zwart-wit fabriceerden de makers een uniek tijdsbeeld van de Engelse jeugd, het Engelse landschap, het Engelse licht, en de opkomst van Thatchers sociaaleconomische kaalslag. Met muziek van onder andere Devo, Ian Dury, Robert Fripp, Kraftwerk, Lene Lovich en Wreckless Eric, plus een optreden van Sting. Wim Wenders fungeerde als coproducent.

Family Life

1971 | Drama, Experimenteel

Verenigd Koninkrijk 1971. Drama van Ken Loach. Met o.a. Michael Riddall, Hilary Martin, Malcolm Tierney, Grace Cave en Bill Dean.

Fascinerend hoe deze vroege speelfilm van Ken Loach al alle kenmerken bezit van zijn succesvolle latere werk: politiek engagement, sympathie voor de onderklasse, naturel acteerwerk, een sobere regiestijl. Centraal staat de negentienjarige, geestelijk labiele Janice, die ernstig wordt beknot door haar conservatieve ouders en in de psychiatrie belandt. Terwijl Loach het systeem bekritiseert, verliest hij de menselijkheid van zijn personages nooit uit het oog. Vooral sterk zijn de gesprekken die de hoofdpersonen voeren met een vrijgevochten psycholoog. Zo onbeholpen als de vader over zijn seksleven praat en de moeder in cirkels blijft redeneren: zeldzaam realistisch en aandoenlijk.