Amanda Walker: cast en productie.
Er zijn 10 films gevonden.

Mortal Engines

2018 | Fantasy, Avonturenfilm, Actie, Sciencefiction

Nieuw-Zeeland​/​​Verenigde Staten 2018. Fantasy van Christian Rivers. Met o.a. Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan en Stephen Lang.

Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson schreef en produceerde deze verfilming van de sf-roman van Philip Reeve, en liet de regie over aan zijn vaste effectenman Christian Rivers. Het gegeven: in een post-apocalyptische toekomst woedt een oorlog tussen gigantische rijdende steden. Een groepje jongeren uit rivaliserende steden moet samenwerken om een massavernietigingswapen uit te schakelen. Het verhaal is vermakelijk genoeg, zij het wat knullig uitgewerkt, met veel futloze uitlegdialogen. De steampunk-setting is echter prachtig ontworpen, met invloeden van Mad Max, Terry Gilliam en Hayao Miyazaki.

The Railway Children

2000 | Drama, Historische film, Familiefilm

Verenigd Koninkrijk 2000. Drama van Catherine Morshead. Met o.a. Jenny Agutter, Michael Kitchen, Jemima Rooper, Jack Blumeneau en Clare Thomas.

Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson schreef en produceerde deze verfilming van de sf-roman van Philip Reeve, en liet de regie over aan zijn vaste effectenman Christian Rivers. Het gegeven: in een post-apocalyptische toekomst woedt een oorlog tussen gigantische rijdende steden. Een groepje jongeren uit rivaliserende steden moet samenwerken om een massavernietigingswapen uit te schakelen. Het verhaal is vermakelijk genoeg, zij het wat knullig uitgewerkt, met veel futloze uitlegdialogen. De steampunk-setting is echter prachtig ontworpen, met invloeden van Mad Max, Terry Gilliam en Hayao Miyazaki.

Midsomer Murders: Tainted Fruit

2000 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 2000. Misdaad van Peter Smith. Met o.a. John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Ellie Haddington en Lucy Punch.

Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson schreef en produceerde deze verfilming van de sf-roman van Philip Reeve, en liet de regie over aan zijn vaste effectenman Christian Rivers. Het gegeven: in een post-apocalyptische toekomst woedt een oorlog tussen gigantische rijdende steden. Een groepje jongeren uit rivaliserende steden moet samenwerken om een massavernietigingswapen uit te schakelen. Het verhaal is vermakelijk genoeg, zij het wat knullig uitgewerkt, met veel futloze uitlegdialogen. De steampunk-setting is echter prachtig ontworpen, met invloeden van Mad Max, Terry Gilliam en Hayao Miyazaki.

Dalziel & Pascoe: Recalled to life

1999 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1999. Misdaad van Suri Krishnamma. Met o.a. Warren Clarke, Colin Buchanan, David Royle, Jo-Anne Stockham en Susannah Corbett.

Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson schreef en produceerde deze verfilming van de sf-roman van Philip Reeve, en liet de regie over aan zijn vaste effectenman Christian Rivers. Het gegeven: in een post-apocalyptische toekomst woedt een oorlog tussen gigantische rijdende steden. Een groepje jongeren uit rivaliserende steden moet samenwerken om een massavernietigingswapen uit te schakelen. Het verhaal is vermakelijk genoeg, zij het wat knullig uitgewerkt, met veel futloze uitlegdialogen. De steampunk-setting is echter prachtig ontworpen, met invloeden van Mad Max, Terry Gilliam en Hayao Miyazaki.

Dalziel & Pascoe: Recalled To Life

1999 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1999. Misdaad van Suri Krishnamma. Met o.a. Warren Clarke, Colin Buchanan, Susannah Corbet, David Royle en Shirley Anne Field.

Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson schreef en produceerde deze verfilming van de sf-roman van Philip Reeve, en liet de regie over aan zijn vaste effectenman Christian Rivers. Het gegeven: in een post-apocalyptische toekomst woedt een oorlog tussen gigantische rijdende steden. Een groepje jongeren uit rivaliserende steden moet samenwerken om een massavernietigingswapen uit te schakelen. Het verhaal is vermakelijk genoeg, zij het wat knullig uitgewerkt, met veel futloze uitlegdialogen. De steampunk-setting is echter prachtig ontworpen, met invloeden van Mad Max, Terry Gilliam en Hayao Miyazaki.

Midsomer Murders: Dead Man's Eleven

1997 | Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1997. Misdaad van Jeremy Silberston en Jeremy Silberston. Met o.a. John Nettles, Daniel Casey, Annabelle Apsion, Penelope Beaumont en Anthony Calf.

Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson schreef en produceerde deze verfilming van de sf-roman van Philip Reeve, en liet de regie over aan zijn vaste effectenman Christian Rivers. Het gegeven: in een post-apocalyptische toekomst woedt een oorlog tussen gigantische rijdende steden. Een groepje jongeren uit rivaliserende steden moet samenwerken om een massavernietigingswapen uit te schakelen. Het verhaal is vermakelijk genoeg, zij het wat knullig uitgewerkt, met veel futloze uitlegdialogen. De steampunk-setting is echter prachtig ontworpen, met invloeden van Mad Max, Terry Gilliam en Hayao Miyazaki.

A Dance to the Music of Time

1997 | Komedie, Historische film, Drama

Verenigd Koninkrijk 1997. Komedie van Alvin Rakoff en Christopher Morahan. Met o.a. Simon Russell Beale, James Purefoy, Paul Rhys, Jonathan Cake en Claire Skinner.

Lord of the Rings-regisseur Peter Jackson schreef en produceerde deze verfilming van de sf-roman van Philip Reeve, en liet de regie over aan zijn vaste effectenman Christian Rivers. Het gegeven: in een post-apocalyptische toekomst woedt een oorlog tussen gigantische rijdende steden. Een groepje jongeren uit rivaliserende steden moet samenwerken om een massavernietigingswapen uit te schakelen. Het verhaal is vermakelijk genoeg, zij het wat knullig uitgewerkt, met veel futloze uitlegdialogen. De steampunk-setting is echter prachtig ontworpen, met invloeden van Mad Max, Terry Gilliam en Hayao Miyazaki.

Charles and Diana: Unhappily Ever After

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van John Power. Met o.a. Catherine Oxenberg, Roger Rees, Jane How, Gladys Crosbie en David Quilter.

Nadat het sprookjeshuwelijk van de Britse kroonprins Charles met de veel jongere Diana Spencer in 1982 aan bod kwam in twee tvfilms THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en CHARLES AND DIANE: A ROYAL LOVE STORY, wordt een decennium later het kleine scherm gezegend met twee melodrama's die trachten in beeld te brengen waarom en hoe het misliep tussen Charles en Lady Di, in de tweedelige Britse miniserie DIANA, HER TRUE STORY en in deze Amerikaanse soapachtige film, geschreven door Nancy Sackett die vooral de verdienste had dat hij het snelst werd uitgebracht. Na hun huwelijksreis nemen Charles en Diana o.a. hun intrek in Buckingham Palace waar wij vooral Diana zien aerobic dansen, de keuken spontaan bezoeken en praatjes voeren met de hofhouding. Dat mag allemaal niet meer van Charles en de Queen Mother. Er moet nu vooral een troonopvolger komen, ze dient liefdadigheidsinstellingen te bezoeken en naar de opera te gaan, waar Diana een hekel aan heeft. Zij komt er ook achter dat Charles zijn ex-vriendin Camilla niet kan vergeten, het leeftijds- en belangstellingsverschil neemt te grote vormen aan en de ex-naïeve en schuchtere Diana krijgt een willetje. Tussendoor krijgt de kijker ook te zien hoe prins Andrew aan Sarah Ferguson wordt gekoppeld en hoe ook hun huwelijk strandt. Het lijkt allemaal déjà vu, maar dat ligt aan de boulevardpers die ons dit allemaal jarenlang heeft geïnformeerd. Oxenberg herhaalt haar rol van Diana uit THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en zij doet dit, tien jaar later, uitstekend met vergelijkbare manniërismen. Rees, als Charles, geeft maar zo af en toe een glimp van de zonderlinge instellingen van de prins. De aankleding en decors vormen echter een fraaie verpakking en Allan Dobermans camerawerk is professioneel. In Europa meestal met 30m bekort en uitgebracht onder de titel: CHARLES AND DIANA: A PALACE DIVIDED.

Charles & Diana: Unhappily Ever After

1992 |

1992. John Power. Met o.a. David Quilter, Tracy Brabin, Amanda Walker, Catherine Oxenberg en Roger Rees.

Nadat het sprookjeshuwelijk van de Britse kroonprins Charles met de veel jongere Diana Spencer in 1982 aan bod kwam in twee tvfilms THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en CHARLES AND DIANE: A ROYAL LOVE STORY, wordt een decennium later het kleine scherm gezegend met twee melodrama's die trachten in beeld te brengen waarom en hoe het misliep tussen Charles en Lady Di, in de tweedelige Britse miniserie DIANA, HER TRUE STORY en in deze Amerikaanse soapachtige film, geschreven door Nancy Sackett die vooral de verdienste had dat hij het snelst werd uitgebracht. Na hun huwelijksreis nemen Charles en Diana o.a. hun intrek in Buckingham Palace waar wij vooral Diana zien aerobic dansen, de keuken spontaan bezoeken en praatjes voeren met de hofhouding. Dat mag allemaal niet meer van Charles en de Queen Mother. Er moet nu vooral een troonopvolger komen, ze dient liefdadigheidsinstellingen te bezoeken en naar de opera te gaan, waar Diana een hekel aan heeft. Zij komt er ook achter dat Charles zijn ex-vriendin Camilla niet kan vergeten, het leeftijds- en belangstellingsverschil neemt te grote vormen aan en de ex-naïeve en schuchtere Diana krijgt een willetje. Tussendoor krijgt de kijker ook te zien hoe prins Andrew aan Sarah Ferguson wordt gekoppeld en hoe ook hun huwelijk strandt. Het lijkt allemaal déjà vu, maar dat ligt aan de boulevardpers die ons dit allemaal jarenlang heeft geïnformeerd. Oxenberg herhaalt haar rol van Diana uit THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en zij doet dit, tien jaar later, uitstekend met vergelijkbare manniërismen. Rees, als Charles, geeft maar zo af en toe een glimp van de zonderlinge instellingen van de prins. De aankleding en decors vormen echter een fraaie verpakking en Allan Dobermans camerawerk is professioneel. In Europa meestal met 30m bekort en uitgebracht onder de titel: CHARLES AND DIANA: A PALACE DIVIDED.

Blood and Roses

1986 |

Verenigd Koninkrijk 1986. John McGrath. Met o.a. Elizabeth MacLennan, James Grant, Gregor Fisher, Dawn Archibald en Louise Beattie.

Een Schotse vrouw kijkt terug op haar strijdbare leven na de dood van haar vader. Imposant, rechtdoorzee verhaal over een van nature opstandige vrouw die in de politiek verzeild raakt, eerst door haar huwelijk met een communistische vakbondsbondsleider, later door haar eigen ervaringen thuis en op haar werk. John McGrath heeft hier zijn eigen toneelstuk verfilmd, een eigenzinnige kijk op de Engelse geschiedenis van 1950-1990.