Jet Homoet: regie, camera, geluid, art direction en montage.
Er zijn 9 films gevonden.

Housewitz

2021 | Documentaire

Nederland​/​​Israël 2021. Documentaire van Oeke Hoogendijk.

Documentairemaker Oeke Hoogendijk (Het nieuwe Rijksmuseum, Mijn Rembrandt) filmt haar hoogbejaarde moeder Lous, die als kind Westerbork overleefde en daar hevige angsten aan overhield. De vrouw verschanst zich nu al tientallen jaren in haar huis, waar ze reisprogramma’s bekijkt, met de kat praat, naar Bach en DJ Tiësto luistert en vreselijke nachtmerries heeft. De homevideo-achtige stijl van het geheel levert geen heel enerverende cinema op, maar wel een intiem, beklemmend, tragikomisch portret van een bijzondere, ernstig beschadigde vrouw.

Daughters of Malakeh

2011 | Documentaire

Nederland​/​​Iran 2011. Documentaire van Sharog Heshmat Manesh en Jet Homoet.

Documentaire van Sharog Heshmat Manesh en Jet Homoet over drie generaties vrouwen in hedendaags Iran.

Tara

2002 | Documentaire

Nederland 2002. Documentaire van Jet Homoet.

Tara begint als een intiem, filmisch portret van een gedreven Tweede Kamerlid, een vrouw die haar leven in dienst stelt van allochtone vrouwen, vluchtelingen en haar partij. Maar wat begint als een eerbetoon, wordt het verslag van haar ondergang.
In mei 2001 kondigt Tweede Kamerlid Tara Singh Varma aan dat ze stopt met de politiek. Als reden geeft ze aan dat ze ernstig ziek is. In een emotionele bijeenkomst met tientallen intimi en prominenten uit de politiek, neemt ze afscheid. Korte tijd later nemen de gebeurtenissen een dramatische wending. Het gerucht dat Tara helemaal niet ziek is en dat ze torenhoge schulden heeft, doet de ronde. Tara zou iedereen, vrienden en familie incluis, bedrogen hebben. De conclusie is duidelijk: Singh Varma is een bedriegster. Twijfel en verbijstering groeien. Filmmaakster Jet Homoet blijft filmen. Waar de officiële media geweerd worden krijgt zij de gelegenheid om de gebeurtenissen van binnenuit te volgen. We zien hoe Tara zich steeds meer terugtrekt in haar huis en hoe de kring van vertrouwelingen kleiner wordt. Heeft Tara haar omgeving bewust misleid of is ze een eenzame vrouw die de druk van een leven in de schijnwerpers niet aankon? Is ze psychisch ziek of groeiden de financiële problemen haar zozeer boven het hoofd dat zij in haar eigen leugens verstrikt raakte? De film TARA geeft geen kant en klare antwoorden. Hij registreert slechts het drama van deze vrouw, voor wie het net zich langzaam sluit.

Van mannen en merries

1998 |

Nederland 1998. Metje Postma.

Tara begint als een intiem, filmisch portret van een gedreven Tweede Kamerlid, een vrouw die haar leven in dienst stelt van allochtone vrouwen, vluchtelingen en haar partij. Maar wat begint als een eerbetoon, wordt het verslag van haar ondergang.
In mei 2001 kondigt Tweede Kamerlid Tara Singh Varma aan dat ze stopt met de politiek. Als reden geeft ze aan dat ze ernstig ziek is. In een emotionele bijeenkomst met tientallen intimi en prominenten uit de politiek, neemt ze afscheid. Korte tijd later nemen de gebeurtenissen een dramatische wending. Het gerucht dat Tara helemaal niet ziek is en dat ze torenhoge schulden heeft, doet de ronde. Tara zou iedereen, vrienden en familie incluis, bedrogen hebben. De conclusie is duidelijk: Singh Varma is een bedriegster. Twijfel en verbijstering groeien. Filmmaakster Jet Homoet blijft filmen. Waar de officiële media geweerd worden krijgt zij de gelegenheid om de gebeurtenissen van binnenuit te volgen. We zien hoe Tara zich steeds meer terugtrekt in haar huis en hoe de kring van vertrouwelingen kleiner wordt. Heeft Tara haar omgeving bewust misleid of is ze een eenzame vrouw die de druk van een leven in de schijnwerpers niet aankon? Is ze psychisch ziek of groeiden de financiële problemen haar zozeer boven het hoofd dat zij in haar eigen leugens verstrikt raakte? De film TARA geeft geen kant en klare antwoorden. Hij registreert slechts het drama van deze vrouw, voor wie het net zich langzaam sluit.

Mijn familie - Oma Keller

1997 | Documentaire

Nederland 1997. Documentaire van Grietje Keller.

Tara begint als een intiem, filmisch portret van een gedreven Tweede Kamerlid, een vrouw die haar leven in dienst stelt van allochtone vrouwen, vluchtelingen en haar partij. Maar wat begint als een eerbetoon, wordt het verslag van haar ondergang.
In mei 2001 kondigt Tweede Kamerlid Tara Singh Varma aan dat ze stopt met de politiek. Als reden geeft ze aan dat ze ernstig ziek is. In een emotionele bijeenkomst met tientallen intimi en prominenten uit de politiek, neemt ze afscheid. Korte tijd later nemen de gebeurtenissen een dramatische wending. Het gerucht dat Tara helemaal niet ziek is en dat ze torenhoge schulden heeft, doet de ronde. Tara zou iedereen, vrienden en familie incluis, bedrogen hebben. De conclusie is duidelijk: Singh Varma is een bedriegster. Twijfel en verbijstering groeien. Filmmaakster Jet Homoet blijft filmen. Waar de officiële media geweerd worden krijgt zij de gelegenheid om de gebeurtenissen van binnenuit te volgen. We zien hoe Tara zich steeds meer terugtrekt in haar huis en hoe de kring van vertrouwelingen kleiner wordt. Heeft Tara haar omgeving bewust misleid of is ze een eenzame vrouw die de druk van een leven in de schijnwerpers niet aankon? Is ze psychisch ziek of groeiden de financiële problemen haar zozeer boven het hoofd dat zij in haar eigen leugens verstrikt raakte? De film TARA geeft geen kant en klare antwoorden. Hij registreert slechts het drama van deze vrouw, voor wie het net zich langzaam sluit.

Plastic Tulips

1996 |

Nederland 1996. Janine Prins.

Tara begint als een intiem, filmisch portret van een gedreven Tweede Kamerlid, een vrouw die haar leven in dienst stelt van allochtone vrouwen, vluchtelingen en haar partij. Maar wat begint als een eerbetoon, wordt het verslag van haar ondergang.
In mei 2001 kondigt Tweede Kamerlid Tara Singh Varma aan dat ze stopt met de politiek. Als reden geeft ze aan dat ze ernstig ziek is. In een emotionele bijeenkomst met tientallen intimi en prominenten uit de politiek, neemt ze afscheid. Korte tijd later nemen de gebeurtenissen een dramatische wending. Het gerucht dat Tara helemaal niet ziek is en dat ze torenhoge schulden heeft, doet de ronde. Tara zou iedereen, vrienden en familie incluis, bedrogen hebben. De conclusie is duidelijk: Singh Varma is een bedriegster. Twijfel en verbijstering groeien. Filmmaakster Jet Homoet blijft filmen. Waar de officiële media geweerd worden krijgt zij de gelegenheid om de gebeurtenissen van binnenuit te volgen. We zien hoe Tara zich steeds meer terugtrekt in haar huis en hoe de kring van vertrouwelingen kleiner wordt. Heeft Tara haar omgeving bewust misleid of is ze een eenzame vrouw die de druk van een leven in de schijnwerpers niet aankon? Is ze psychisch ziek of groeiden de financiële problemen haar zozeer boven het hoofd dat zij in haar eigen leugens verstrikt raakte? De film TARA geeft geen kant en klare antwoorden. Hij registreert slechts het drama van deze vrouw, voor wie het net zich langzaam sluit.

The Grass is Greener

1995 |

1995. Janine Prins.

Tara begint als een intiem, filmisch portret van een gedreven Tweede Kamerlid, een vrouw die haar leven in dienst stelt van allochtone vrouwen, vluchtelingen en haar partij. Maar wat begint als een eerbetoon, wordt het verslag van haar ondergang.
In mei 2001 kondigt Tweede Kamerlid Tara Singh Varma aan dat ze stopt met de politiek. Als reden geeft ze aan dat ze ernstig ziek is. In een emotionele bijeenkomst met tientallen intimi en prominenten uit de politiek, neemt ze afscheid. Korte tijd later nemen de gebeurtenissen een dramatische wending. Het gerucht dat Tara helemaal niet ziek is en dat ze torenhoge schulden heeft, doet de ronde. Tara zou iedereen, vrienden en familie incluis, bedrogen hebben. De conclusie is duidelijk: Singh Varma is een bedriegster. Twijfel en verbijstering groeien. Filmmaakster Jet Homoet blijft filmen. Waar de officiële media geweerd worden krijgt zij de gelegenheid om de gebeurtenissen van binnenuit te volgen. We zien hoe Tara zich steeds meer terugtrekt in haar huis en hoe de kring van vertrouwelingen kleiner wordt. Heeft Tara haar omgeving bewust misleid of is ze een eenzame vrouw die de druk van een leven in de schijnwerpers niet aankon? Is ze psychisch ziek of groeiden de financiële problemen haar zozeer boven het hoofd dat zij in haar eigen leugens verstrikt raakte? De film TARA geeft geen kant en klare antwoorden. Hij registreert slechts het drama van deze vrouw, voor wie het net zich langzaam sluit.

Meerzicht

1995 | Documentaire

Nederland 1995. Documentaire van Jet Homoet en Janine Prins.

Tara begint als een intiem, filmisch portret van een gedreven Tweede Kamerlid, een vrouw die haar leven in dienst stelt van allochtone vrouwen, vluchtelingen en haar partij. Maar wat begint als een eerbetoon, wordt het verslag van haar ondergang.
In mei 2001 kondigt Tweede Kamerlid Tara Singh Varma aan dat ze stopt met de politiek. Als reden geeft ze aan dat ze ernstig ziek is. In een emotionele bijeenkomst met tientallen intimi en prominenten uit de politiek, neemt ze afscheid. Korte tijd later nemen de gebeurtenissen een dramatische wending. Het gerucht dat Tara helemaal niet ziek is en dat ze torenhoge schulden heeft, doet de ronde. Tara zou iedereen, vrienden en familie incluis, bedrogen hebben. De conclusie is duidelijk: Singh Varma is een bedriegster. Twijfel en verbijstering groeien. Filmmaakster Jet Homoet blijft filmen. Waar de officiële media geweerd worden krijgt zij de gelegenheid om de gebeurtenissen van binnenuit te volgen. We zien hoe Tara zich steeds meer terugtrekt in haar huis en hoe de kring van vertrouwelingen kleiner wordt. Heeft Tara haar omgeving bewust misleid of is ze een eenzame vrouw die de druk van een leven in de schijnwerpers niet aankon? Is ze psychisch ziek of groeiden de financiële problemen haar zozeer boven het hoofd dat zij in haar eigen leugens verstrikt raakte? De film TARA geeft geen kant en klare antwoorden. Hij registreert slechts het drama van deze vrouw, voor wie het net zich langzaam sluit.

That fire within

1993 | Documentaire

Verenigd Koninkrijk 1993. Documentaire van Jet Homoet en Simon Wilkie.

Tara begint als een intiem, filmisch portret van een gedreven Tweede Kamerlid, een vrouw die haar leven in dienst stelt van allochtone vrouwen, vluchtelingen en haar partij. Maar wat begint als een eerbetoon, wordt het verslag van haar ondergang.
In mei 2001 kondigt Tweede Kamerlid Tara Singh Varma aan dat ze stopt met de politiek. Als reden geeft ze aan dat ze ernstig ziek is. In een emotionele bijeenkomst met tientallen intimi en prominenten uit de politiek, neemt ze afscheid. Korte tijd later nemen de gebeurtenissen een dramatische wending. Het gerucht dat Tara helemaal niet ziek is en dat ze torenhoge schulden heeft, doet de ronde. Tara zou iedereen, vrienden en familie incluis, bedrogen hebben. De conclusie is duidelijk: Singh Varma is een bedriegster. Twijfel en verbijstering groeien. Filmmaakster Jet Homoet blijft filmen. Waar de officiële media geweerd worden krijgt zij de gelegenheid om de gebeurtenissen van binnenuit te volgen. We zien hoe Tara zich steeds meer terugtrekt in haar huis en hoe de kring van vertrouwelingen kleiner wordt. Heeft Tara haar omgeving bewust misleid of is ze een eenzame vrouw die de druk van een leven in de schijnwerpers niet aankon? Is ze psychisch ziek of groeiden de financiële problemen haar zozeer boven het hoofd dat zij in haar eigen leugens verstrikt raakte? De film TARA geeft geen kant en klare antwoorden. Hij registreert slechts het drama van deze vrouw, voor wie het net zich langzaam sluit.