Philip Boëffard: productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Délicieux

2021 | Drama

Frankrijk​/​​België 2021. Drama van Éric Besnard. Met o.a. Grégory Gadebois, Isabelle Carré, Guillaume de Tonquédec en Christian Bouillette.

In 1789, aan de vooravond van de Franse Revolutie, wordt een norse topkok (Gadebois) op staande voet ontslagen nadat hij de gasten van zijn adellijke baas een onorthodox hapje heeft voorgeschoteld. Verslagen besluit hij dan maar een bescheiden herberg te gaan beheren op het platteland. Tot een mysterieuze dame (Carré) hem inspireert om het ambitieuzer aan te pakken. Deze culinaire feelgoodfilm heeft een eenvoudig verhaal, maar zit vol schilderachtige plaatjes en personages met wie je makkelijk meeleeft. En niet onbelangrijk in dit genre: de opgevoerde delicatessen wekken de eetlust prima op.

Au nom de la terre

2019 | Drama

Frankrijk​/​​België 2019. Drama van Edouard Bergeon. Met o.a. Guillaume Canet, Veerle Baetens, Anthony Bajon, Rufus en Samir Guesmi.

Drama over de invloed van de globalisering en commercialisering van landbouw op een Franse boer en zijn gezin. We zien zowel de pracht en het geluk van het plattelandsbestaan als de onderlinge competitie, het dorpse geroddel en de tol die leningen, plofkippen en dumpprijzen eisen ‘omdat de mensen goedkoop willen.’ Een tot debat uitnodigende, bitterzoete ode aan het moderne boerenbestaan. Geregisseerd door een boerenzoon, gebaseerd op het verhaal van zijn vader. Over hoe de opkomst van de boer als ondernemer leidde tot het faillissement van de boer als mens.

Dans les forêts de Sibérie

2016 | Drama

Frankrijk 2016. Drama van Safy Nebbou. Met o.a. Evgeniy Sidikhin en Raphaël Personnaz.

In 2010 leefde avonturier-globetrotter Sylvain Tesson een half jaar solo in een blokhut aan het Baikalmeer. Het literaire verslag daarvan, Dans les forêts de Sibérie, werd bekroond met de Prix Médicis. Voor het filmscenario raadde Tesson regisseur Nebbou aan om zich niet aan het introspectieve man-in-een-hutje-verhaal te houden. En zo duikt er, voor de cinedramatiek, een Russische voortvluchtige op in de verfilming. Daarin heeft de imposante Siberische natuur de hoofdrol. Onder de bijrolspelers zijn mensen die Tesson tijdens zijn retraite ontmoette. Helaas is Ibrahim Maaloufs muziek stoorzender in de stiltecoulisse.

La loi du marché

2015 | Drama

Frankrijk 2015. Drama van Stéphane Brizé. Met o.a. Vincent Lindon, Karine de Mirbeck, Matthieu Schaller, Yves Ory en Xavier Mathieu.

Hoe ver gaat de 51-jarige Thierry (Lindon) om met zijn vrouw en gehandicapte zoon te overleven in een recessie? Op die 500 euro per maand die hij als werkloze krijgt, gaat dat niet lukken. Dus draait hij noodgedwongen mee in de mallemolen van arbeidsbureaus, bijscholingscursussen en budgethulpverlening, waar hij met een strak gezicht de dagelijkse vernederingen slikt. Het is verre van een sexy onderwerp, maar Brizé laat overtuigend zien dat er misschien best tegen windmolens te vechten valt. Veelvuldig bekroond, Lindon kreeg voor zijn spel een Palm en een César, Brizé werd voor beide prijzen genomineerd.

Le combat ordinaire

2015 | Drama

Frankrijk 2015. Drama van Laurent Tuel. Met o.a. Nicolas Duvauchelle, Maud Wyler, Ludovic Berthillot, André Wilms en Olivier Perrier.

Ingetogen drama, een haar voorbij de grens van de realiteit, rond vroegoude oorlogsfotograaf Marco (Duvauchelle) in de Dordogne, de streek van zijn jeugdherinneringen. Dikwijls overmand door depressie en trauma zoekt hij naar zingeving in eenvoud, met zijn kat, dierenartsvriendin, en een fotografieproject waarbij hij de dokwerkers van een naburige haven portretteert (Port de Lorient). Le combat ordinaire is een stripboekverfilming van de gelijknamige vierdelige serie (2003-2008) van gevierd stripauteur Manu Larcenet, waarbij filmmaker Laurent Tuel heel knap de onbestemde aard van de hoofdpersoon intact liet, ten gunste van de vrije beleving - het leidmotief - van de toeschouwer.

Maintenant ou jamais

2014 | Misdaad, Drama

Frankrijk 2014. Misdaad van Serge Frydman. Met o.a. Leïla Bekhti, Nicolas Duvauchelle, Arthur Dupont en Léo Lorléac'h.

Wanneer de echtgenoot van Juliette werkloos wordt, dreigt het gelukkige gezin hun droomhuis kwijt te raken, en ze is de wanhoop nabij. De achternaam van de jonge vrouw, nu, luidt Lesage oftewel 'le sage'; de wijze of de brave. Dit krijgt een ironische bijklank wanneer Juliette de kleincrimineel Manuel, die eerder haar tas heeft gejat, in een misdaad betrekt die de geldzorgen moet wegtoveren. En dan vonkt er ook nog iets. Spannend nu-of-nooit-verhaal vraagt enige coulance inzake plausibiliteit. Maar regisseur Frydman weet: het is verdraaid moeilijk om je ogen van de beeldschone, zinnelijke Bekhti af te houden.