Steffen Gräbner: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Tatort - Rückspiel

2002 | Mysterie

Duitsland 2002. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Peter Sodann, Bernd Michael Lade en Tessa Mittelstaedt.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Auf eigene Gefahr - Nachwuchssorgen

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Dieter Berner. Met o.a. Thekla Carola Wied, Julie Richter, Walter Kreye, Jaecki Schwarz en Doris Kunstmann.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Tag der Abrechnung - Der Amokläufer von Euskirchen

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Peter Keglevic. Met o.a. Christoph Waltz, Oliver Stritzel, Cornelia Froboess, Christian Redl en Tamara Kafka.

Waltz speelt Erwin Mikolajczyk, een buschauffeur uit Keulen met een ongelukkige jeugd, een fetisjisme voor naakte vrouwen in rubberlaarzen en een ziekelijke belangstelling voor wapens. Hij slaat op een kwade dag zijn echtgenote Kafka die een stuk ouder dan hij zelf is, halfdood naar aanleiding van een onbeduidend incident. Kafka klaagt hem daarop aan wegens zware mishandeling en het eindigt ermee dat hij de rechtszaal in de lucht laat vliegen, waarbij zeven doden en zeven gewonden vallen. Smakeloze tendentieuze film naar een waargebeurd voorval en naar Amerikaans voorbeeld.

Kahlschlag

1993 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1993. Drama van Hanno Brühl. Met o.a. Björn Jung, Natascha Bonnermann, Willi Herren, Miriam Rosenstiel en Roman Rien.

Baardeloze melkmuil-met-grote bek Jung ruziet constant met zijn moeder en op school maakt deze zestien-jarige met schouderlang haar niets klaar. Onschuldig slachtoffer van een aframmeling door jonge Turken, wil hij zijn imago opvijzelen en sluit zich aan bij skinheads. Door een wraakactie, waarbij een gewonde valt, wil hij uit walging breken met de fascho's, maar zit dan behoorlijk in de val: hij wordt het mikpunt van zijn voormalige kameraden. Een vrijwel geheel en al met amateurs gedraaide film over een beangstigend randverschijnsel in de Duitse maatschappij. De aanslagen op buitenlanders vinden hun oorsprong in de ex-DDR, die nog altijd de trieste recordhouder is van deze fasticoïde xenofobie. Vierde film van de regisseur, debuut van scenarioschrijver Dieter Bongarz en gedegen fotografie van WDR-cameraman Reinhard Gossmann. Een belangwekkende film, prima instructiemateriaal voor het onderwijs; ook buiten Duitsland. Gedraaid in de agglomeratie van Keulen.