Byron Minns: cast en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Black Dynamite

2009 | Komedie

Verenigde Staten 2009. Komedie van Scott Sanders. Met o.a. Michael Jai White, Tommy Davidson, Salli Richardson-Whitfield, Byron Minns en Kevin Chapman.

Liefdevolle parodie op de Blaxploitationfilms. Als de broer van Black Dynamite wordt vermoord, gaat de koele vechtjas en vrouwenverslinder op onderzoek uit. In Black Dynamite werden ook alle slordigheidsfoutjes van de slechtere blaxploitationfilms overgenomen: een microfoon bungelt zichtbaar in beeld en als iemand te hard wordt geslagen is hij – net onhandig gemonteerd – in het volgende shot vervangen door een ‘body double’.

Witness Protection

1999 | Drama, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1999. Drama van Richard Pearce. Met o.a. Tom Sizemore, Mary Elizabeth Mastrantonio, Forest Whitaker, Shawn Hatosy en Skye McCole Bartusiak.

Liefdevolle parodie op de Blaxploitationfilms. Als de broer van Black Dynamite wordt vermoord, gaat de koele vechtjas en vrouwenverslinder op onderzoek uit. In Black Dynamite werden ook alle slordigheidsfoutjes van de slechtere blaxploitationfilms overgenomen: een microfoon bungelt zichtbaar in beeld en als iemand te hard wordt geslagen is hij – net onhandig gemonteerd – in het volgende shot vervangen door een ‘body double’.

Above The Rim

1994 | Sportfilm, Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1994. Sportfilm van Jeff Pollack. Met o.a. Duane Martin, Leon, Tupac Shakur, David Bailey en Tonya Pinkins.

Kyle-Lee (Martin) is een veelbelovend basketbaltalent, die hoopt op een studiebeurs, maar zijn goede vooruitzichten raken verpest door zijn connecties met Birdie (Shakur), een drugsdealer en zijn gebrek aan zelfdiscipline. Onderwijl heeft zijn moeder innige banden aangeknoopt met Leon (Shep) een voormalige basketbalster, die door de dood van een vriend een inzinking kreeg en daar maar niet bovenuit kan komen. Bij de organisatie van een buurtevenement loopt heel veel mis. Het scenario van regisseur Pollack en Barry Michael Cooper naar een idee van regisseur Pollack en medeproducent Benny Medina zit vol clich[KA1]es, waardoor alles veel te voorspelbaar en weinig boeiend geworden is. De film wordt gedragen door de drie hoofdrollen, die ondanks het gebrekkige dialoog er nog heel wat van maken, maar dat bekoort v.n.l. de fans. De goed bedoelde sociale kritiek (de problemen in de zwarte wijk Harlem in New York City) komt ook hierdoor zeer in het gedrang. Niet om naar huis over te schrijven camerawerk van Tom Priestley, Jr. Dolby en Deluxe color.