Faliero Rosati: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Cronaca nera

1992 | Mysterie, Thriller

Italië 1992. Mysterie van Faliero Rosati. Met o.a. Gioia Maria Scola, Clayton Norcross, Renato Scarpa, Anna Nogara en Duilio Del Prete.

De film speelt in 1986 in de Italiaanse provincie Emilia- Romagna. Lori, verkoopster in een provinciestadje, wordt door een onbetrouwbare dame ge[KA3]introduceerd in de betere kringen. Vijf jaar later is Lori de respectabele, doch onbegrepen echtgenote van de rijke Dr. Pozzi (Scarpa). Op een feestje ontmoet ze Roberto Sacchi (Norcross), een flitsend advocaat, waar ze algauw een verhouding mee krijgt. Op een dag wordt Pozzi vermoord en gezien haar achtergrond wordt Lori meteen gezien als hoofdverdachte. Maar Sacchi verdedigt haar. Realistische video- film, naar een waar gebeurde geschiedenis.

Qualcuno in ascolto

1988 | Familiefilm, Thriller, Actiefilm

Italië 1988. Familiefilm van Faliero Rosati. Met o.a. Vincent Spano, Oliver Benny, Anne Canovas, Isabelle Pasco en David Brandon.

Een man die een satelliet-relaisstation op de Mont Blanc bewaakt en als tijdverdrijf contact onderhoudt met een Amerikaanse joch van elf die zendamateur is, ziet op een van de monitoren dat er een moord wordt gepleegd. Hij probeert samen met het jongetje de vrouw te redden die het volgende slachtoffer dreigt te worden. Een in het Engels opgenomen, weinig opwindende, complexe thriller met banale dialogen en een weinig enerverend slot. Verteerbaar voor genre-liefhebbers. Scenario van regisseur Rosati, Franco Ferrini en Vincenzo Cerami. Camerawerk van Pasqualino de Santis.

Il Momento dell'avventura

1983 | Drama, Avonturenfilm

Italië 1983. Drama van Faliero Rosati. Met o.a. Peter Chatel, Laura Morante, William Berger, Gausto di Bella en Isa Barzizza.

Een restaurateur die stiekem beeldhouwwerken vervalst en de originelen verkoopt aan een Amerikaanse kunsthandelaar, vindt in een antieke mummie een kaart die een archeologisch beeldhouwatelier aanwijst, maar bij zijn zoeken naar de kunstschatten wordt hij bedrogen door de Amerikaan. Het werd niet de avonturenfilm die de titel en de intrige doen verwachten, maar een psychologisch verhaal gefilmd in opmerkelijk gecomponeerde beelden en een traag tempo. De hoofdrol van Chatel als kunstenaar/oplichter past bij de introspectieve benadering.