Jacky Pang Yee Wah: productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Balloon

2019 | Drama

China 2019. Drama van Pema Tseden. Met o.a. Sonam Wangmo, Jinpa en Yangshik Tso.

Het is begin jaren negentig en het Tibetaanse schaapherdersgezin van Dargye en Drolkar worstelt met de eenkindpolitiek die is opgelegd door China. Ze hebben namelijk al drie kinderen en willen per se geen vierde, want dat zou een fikse boete betekenen. De ballon uit de titel is dan ook geen gewone ballon, maar een condoom, opgeblazen door hun zoontjes, die de condooms onder het hoofdkussen van hun ouders hadden aangetroffen. Fraai familiedrama van regisseur Tseden (Tharla, Jinpa) over de spanning tussen Tibets traditionele geloof en meer moderne opvattingen.

Touch of the Light

2012 | Drama, Muziek

Taiwan 2012. Drama van Chang Rong-ji. Met o.a. Huang Yu-Siang, Sandrine Pinna en Amy Sisson.

Fijne feelgood-film uit Taiwan, onder meer bekroond met de publieksprijs op het prestigieuze festival van Busan, waarin de blinde pianist Huang Yu-Siang zijn jongere zelf speelt. In zoete kleuren verhaalt de film over zijn moeizame eerste jaar op de universiteit, en zijn vriendschap met een jonge danseres. Dat daarbij wel heel braaf elk stijlfiguur uit het genre wordt ingezet om maar te ontroeren is enigszins jammer, maar de wijze waarop de liefde voor de schone kunsten voelbaar wordt gemaakt is bijzonder knap.

The Grandmaster

2013 | Actiefilm, Biografie, Drama

Hongkong SAR van China​/​​China​/​​Frankrijk 2013. Actiefilm van Wong Kar-Wai. Met o.a. Zhang Ziyi, Tony Leung Chiu Wai, Cung Le, Chang Chen en Yuen Woo-Ping.

Glorieuze terugkeer van Wong Kar-Wai (In the Mood for Love), de Hongkongse grootmeester van melancholie en onvervulde verlangens, zes jaar na zijn mislukte Hollywood-uitstap My Blueberry Nights. In zijn vaste huisstijl schetst hij een semibiografisch portret van Ip Man, kungfu-icoon en mentor van Bruce Lee, dat via talloze terzijdes steeds meer een algemene lofzang op de vechtkunst wordt. Onevenwichtig en verwarrend in plot en structuur, maar de gracieus gechoreografeerde kungfu-balletten zijn van zo'n grootse schoonheid dat je alle gebreken voor lief neemt.

My Blueberry Nights

2007 | Romantisch drama

China​/​​Hongkong SAR van China​/​​Frankrijk 2007. Romantisch drama van Wong Kar-Wai. Met o.a. Norah Jones, Jude Law, David Strathairn en Natalie Portman.

De zwijgzame Elizabeth (popzangeres Jones, die debuteert als actrice) kampt met liefdesverdriet en vindt een luisterend oor bij een begripvolle barman (Law). Hoewel de twee duidelijk iets voor elkaar voelen, neemt zij de benen en begint aan een zwerftocht door de Verenigde Staten. Zoals bij iedere grote filmmaker hebben de films van Wong Kar Wai eigenlijk allemaal hetzelfde thema: ook deze eerste Engelstalige productie van de Chinese regisseur handelt over smachten en dromen. Toch blijft de magie ditmaal achterwege: Wong strooit zo lustig met clichés dat zijn verhaal alle zeggingskracht verliest.

Eros

2004 | Erotiek, Drama

Verenigde Staten​/​​Italië​/​​Hongkong SAR van China​/​​China​/​​Frankrijk​/​​Luxemburg​/​​Verenigd Koninkrijk 2004. Erotiek van Wong Kar-Wai, Steven Soderbergh en Michelangelo Antonioni. Met o.a. Gong Li, Chang Chen, Robert Downey jr, Alan Arkin en Christopher Buchholz.

Drieluik over erotiek van drie grote regisseurs. Antonioni verfilmt een ménage à trois van een echtpaar met huwelijksproblemen en een jonge vrouw, Soderbergh laat een drukke zakenman en zijn psychiater onderzoeken waarom de eerste een terugkerende erotische droom heeft en Wong verfilmt de onmogelijke liefde van een courtisane en haar kleermaker. Bedoeld als eerbetoon aan de oude meester Antonioni, maar helaas valt juist zijn bijdrage tegen, Antonioni maakte een gekunstelde imitatie van zijn eigen eerdere werk. Ook Soderbergh herhaalt zichzelf, alleen bij Wong heeft het woord Eros betekenis. Hij filmt erotiek, maar kan vooral opmerkelijk erotisch filmen.

Ashes of Time Redux

1994 | Drama, Actiefilm

Hongkong SAR van China​/​​China​/​​Taiwan 1994. Drama van Wong Kar-Wai. Met o.a. Brigitte Lin, Leslie Cheung, Maggie Cheung, Tony Leung Chiu Wai en Jacky Cheung.

Drieluik over erotiek van drie grote regisseurs. Antonioni verfilmt een ménage à trois van een echtpaar met huwelijksproblemen en een jonge vrouw, Soderbergh laat een drukke zakenman en zijn psychiater onderzoeken waarom de eerste een terugkerende erotische droom heeft en Wong verfilmt de onmogelijke liefde van een courtisane en haar kleermaker. Bedoeld als eerbetoon aan de oude meester Antonioni, maar helaas valt juist zijn bijdrage tegen, Antonioni maakte een gekunstelde imitatie van zijn eigen eerdere werk. Ook Soderbergh herhaalt zichzelf, alleen bij Wong heeft het woord Eros betekenis. Hij filmt erotiek, maar kan vooral opmerkelijk erotisch filmen.