Nicolas Repac: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Vincent

2016 | Komedie, Drama

België​/​​Frankrijk 2016. Komedie van Christophe van Rompaey. Met o.a. Spencer Bogaert, Barbara Sarafian, Alexandra Lamy en Geert Van Rampelberg.

Na zijn derde mislukte zelfmoordpoging krijgt de zeventienjarige Vlaamse 'milieuactivist en revolutionair' Vincent toevallig bezoek van zijn irritant joviale Franse tante Nikki, die hem tegen de zin van zijn verbitterde moeder een lift geeft naar Parijs. Je moet er even inkomen, in dit zwabberende zwart-komische familieportret vol onhebbelijke personages, dat ook stilistisch nogal een rommeltje is. Maar met een paar goed getimede harde grappen komt 'de redding van de wereld' halverwege toch op stoom. Een hobbelige doch overwegend plezante rit.

Vingt et une nuits avec Pattie

2015 | Komedie

Frankrijk 2015. Komedie van Arnaud Larrieu en Jean-Marie Larrieu. Met o.a. Isabelle Carré, Karin Viard, André Dussollier, Sergi López en Denis Lavant.

Timide Caroline arriveert bij het Languedoc-heuvelhuis waar haar moeder Isabelle, van wie ze was vervreemd, plotseling is heengegaan. Amper heeft ze kennisgemaakt met ultralibertijnse huisoppasser Pattie en de couleur locale, daar verdwijnt maman spoorloos. Fantastisch gefabuleerd louteringssprookje laveert ludiek tussen memento mori en carpe diem. Onnavolgbaar: de scènes met Viard en Carré. Pattie debiteert sexscapades per handvol, Carolines gelaatsuitdrukkingen volgen in stomme verbazing. Al overspelen de Larrieus uiteindelijk hun hand, onder de cinestreep blijft een heerlijke omhelzing van het leven. Dussolliers raadselbijrol is vertellersgoud.

Inséparables

1999 | Drama, Komedie

Frankrijk​/​​Canada 1999. Drama van Michel Couvelard en Normand Bergeron. Met o.a. Catherine Frot, Jean-Pierre Darroussin, Fabienne Babe, Sami Bouajila en Hervé Pierre.

Timide Caroline arriveert bij het Languedoc-heuvelhuis waar haar moeder Isabelle, van wie ze was vervreemd, plotseling is heengegaan. Amper heeft ze kennisgemaakt met ultralibertijnse huisoppasser Pattie en de couleur locale, daar verdwijnt maman spoorloos. Fantastisch gefabuleerd louteringssprookje laveert ludiek tussen memento mori en carpe diem. Onnavolgbaar: de scènes met Viard en Carré. Pattie debiteert sexscapades per handvol, Carolines gelaatsuitdrukkingen volgen in stomme verbazing. Al overspelen de Larrieus uiteindelijk hun hand, onder de cinestreep blijft een heerlijke omhelzing van het leven. Dussolliers raadselbijrol is vertellersgoud.