Camilla Horn: cast.
Er zijn 26 films gevonden.

Schloss Königswald

1988 | Drama

Duitsland 1988. Drama van Peter Schamoni. Met o.a. Camilla Horn, Marianne Hoppe, Carola Höhn, Fee von Reichlin en Rose Renée Roth.

Kort voor het einde van WO II ontmoeten acht oude, adellijke dames elkaar op een kasteel in Bohemen. Wachtend op de overwinnaars brengen zij de tijd door met praten over de 'goede oude tijd'. Een deels onthullend portret over een uitstervende generatie, overtuigend en indrukwekkend gespeeld door een groep beroemde actrices van vroeger.

Der Unsichtbare

1987 | Komedie, Sciencefiction

Duitsland 1987. Komedie van Ulf Miehe. Met o.a. Klaus Wennemann, Barbara Rudnik, Nena, Benedict Freitag en Camilla Horn.

Benjamin, van beroep tv-presentator, heeft een onzichtbaar makende mantel geërfd. Daarmee merkt hij dat zijn vrouw hem ontrouw is, wat zijn leven flink in de war brengt. Een wervelende, heel originele komedie.

Rebus

1979 | Komedie

Duitsland​/​​Italië​/​​Spanje 1979. Komedie van Nino Zanchin. Met o.a. Laurence Harvey, Ann-Margret, Yvan Desny, Camilla Horn en Alberto de Mendoza.

Een groep valsspelende casinogangers laat de banken van een reeks internationale casino's springen. Een ontslagen croupier weet hen met behulp van de politie in de val te lokken. Hoewel het scenario door zeven auteurs werd geschreven, ontbreekt in deze oplichtersfilm iedere verrassing of spanning. Het verhaal speelt zich af in de blasé kringen van de jet set, maar de acteurs - onder wie de ster van de stomme film Horn - gedragen zich wel heel uitdrukkelijk verveeld.

Vati macht Dummheiten

1953 | Familiefilm

Duitsland 1953. Familiefilm van Johannes Häußler. Met o.a. Otto Gebühr, Camilla Horn, Herbert Hübner, Claus Geißler en Florentine von Castell.

Een door de tand des tijds aangeknaagde povere film over het onwaarschijnlijke sprookje van twee koene buurtjes, een vaderloze, straatarme jongen en een moederloos, rijk meisje, die voorkomen dat een stelletje oplichters haar gefortuneerde pa beroven en ervoor zorgen, dat de vader met de moeder trouwt. Scenario van Walter F. Fichelscher.

Königin der Arena

1952 | Muziek, Drama

Duitsland 1952. Muziek van Rolf Meyer. Met o.a. Maria Litto, Hans Söhnker, Grethe Weiser, Paul Kemp en Jan Hendriks.

Een danseresje moet kiezen tussen twee mannen: haar collega- danser bij het circus, en een professor in de kunstgeschiedenis, die haar zekerheid en rijkdom kan bieden. Maar haar hart is bij het circus, ze kiest dus voor een reizend, onzeker bestaan. Een ongeloofwaardige revue-film, gebaseerd op de novelle Wanda van Gerhart Hauptman.

Die gestörte Hochzeitsnacht

1950 | Komedie

Duitsland 1950. Komedie van Johannes Riemann. Met o.a. Louis Gravuere, Camilla Horn, Theo Lingen, Adele Sandrock en Ilse Werner.

Een goed gespeelde niet al te originele dijenkletser over een ex-vrouw, die de huwelijksnacht komt verpesten van haar hertrouwde ex-echtgenoot. Eind goed al goed: ze troost zich met een vriend van haar voormalige man. Ook bekend als GUTE NACHT, MARY.

Gesucht wird Majora

1949 | Misdaad

Duitsland 1949. Misdaad van Hermann Pfeiffer. Met o.a. Lotte Koch, Hermann Speelmans, Camilla Horn, Harald Paulsen en Rudolf Therkatz.

De eerste na-oorlogse Duitse speelfilm is een krimi, waarin jacht gemaakt wordt op de geheime formule van een kunstvezel 'Majora'. De film speelt zich af in de louche milieus van de café- en barwereld, die indertijd door de filmkeuring als ongeschikt werd bevonden voor jongere kijkers. De film doet nu oudbakken aan, maar heeft curiositeitswaarde omdat hij heel lang verdwenen was totdat er in 1986 een 16mm-kopie gevonden werd.

Intimitäten

1944 | Komedie

Duitsland 1944. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Viktor de Kowa, Greti Schörg, Ernst Waldow, Harald Paulsen en Camilla Horn.

De Kowa is een jonge toneelspeler, die `verloofd` is met modinette Sch[KA3]org. Ze ontvangt sedert kort elke dag een bloemenhulde en dat blijkt afkomstig te zijn van de oudere, snoeperige graaf Paulsen, die in een naburig hotel logeert en haar uitnodigt te komen dineren. De verpauperde edelman wil zijn tijd aangenaam verpozen terwijl hij wacht op de komst van de rijke weduwe Horn met wie hij wil gaan trouwen. De Kowa die groen ziet van jaloezie zal het etentje eens grondig verzieken door telkens weer in andere gedaantes en vemommingen op te komen, een peuleschilletje voor een toneelspeler, die zijn vak verstaat. Als onderwijl de weduwe is gearriveerd, blijkt zij niet alleen steenrijk, ook nog een schoonheid (wat wil een man nog meer!) en raakt De Kowa tot over zijn oren verliefd op haar. Hij staat voor een dilemma. Een vrolijke komedie met effectieve verkleedpartijen van De Kowa, die nog niets van zijn kracht heeft ingeboet. De film viel de twijfelachtige eer ten deel om zich in 1948 als de eerste te onderwerpen aan de vrijwillige zelfcensuur (FSK, Freiwillgen Selbstkontrolle der Filmwirtschaft).

Vertigine

1941 | Drama

Italië 1941. Drama van Guido Brignone. Met o.a. Camilla Horn en Beniamino Gigli.

Middelmatig, maar toch een zeer onderhoudend, romantisch verhaal over een schuinsmarcheerder die besluit zijn zedeloze levensstijl in te ruilen voor liefde. Door een misverstand verlaat het meisje hem dat zijn hart heeft gestolen. Hij stelt echter alles in het werk om haar weer terug te krijgen.

Friedemann Bach

1941 | Biografie, Muziek

Duitsland 1941. Biografie van Traugott Müller en Traugott Mèller. Met o.a. Gustaf Gründgens, Eugen Klöpfer, Wolfgang Liebeneiner, Leny Marenbach en Lina Lossen.

Het korte geluk en de tragische ondergang van Friedemann Bach, een begenadigd musicus en componist, waarvan men een even groot en devoot spel verwacht als van zijn vader Johann Sebastian. Of Friedemann Bach goed is belicht is de vraag; Gustaf Gründgens, die de rol speelt in ieder geval wèl! Zelden heeft hij als acteur zo'n luxe behandeling gekregen. Hij was dan ook zelf de producent, en een van zijn naaste medewerkers in het theater regisseerde de film. Scenario van Helmut Brandis en Eckart von Naso. Camerawerk van Walter Pindter.

Polterabend

1940 | Komedie

Duitsland 1940. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Rudi Godden, Maria Andergast, Grethe Weiser, Ralph Arthur Roberts en Camilla Horn.

Omdat haar bruidegom Rudolf (Godden) per se geen vrijgezellenavond wil organiseren verzint Hilde (Andergast) een list. Op de bewuste avond duiken er allerlei merkwaardige figuren op, die zich o.a. als oplichter en als rechercheur voordoen. Rudolf krijgt steeds meer het gevoel verstrikt te raken in duistere zaken. Doch eind goed, al goed, want aan het eind verschijnt zijn bruid Hilde, die hem vertelt dat het allemaal maar een grap was. De vreemde lieden blijken allen vrienden en familieleden van Hilde te zijn en zo wordt dan alsnog gezamelijk de vrijgezellenavond gevierd. Ondanks goede spelers, is het nauwelijks grappig en dat ligt aan het zwakke scenario.

Herz ohne Heimat

1940 | Drama

Duitsland 1940. Drama van Otto Linnekogel. Met o.a. Anneliese Uhlig, Albrecht Schoenhals, Camilla Horn, Gustav Diessl en Sabine Peters.

De jonge Verena (Uhlig) is verliefd op de lichtzinnige Alexander (Die[KL29]l). Deze houdt zich bezig met duistere zaken, ondanks de waarschuwingen van zijn half-broer Clemens (Schoenhals). Wanneer hij in grote problemen komt, verlaat hij plotseling het land in gezelschap van de grillige Dina (Horn). Verena, die een kind van hem verwacht, blijft zwaar teleurgesteld achter. Clemens bekommert zich om haar, maar zij wil niets van hem weten. Pas als Alexander na lange tijd terugkeert, keert zij hem de rug toe en gaat ze naar Clemens. Een zakdoekendrama dat niet boeit, waaraan de onbeholpen regie debet is.

Die Letzte Runde

1940 | Drama

Duitsland 1940. Drama van Werner Klingler. Met o.a. Attila Hörbiger, Camilla Horn, Charlott Daudert en Ludwig Schmitz.

Een bokser, door schade en schande wijs geworden, zorgt ervoor dat zijn pupil niet in dezelfde fouten vervalt. Een spannende schets van een boksersleven met prima typeringen en een levensechte sfeer.

Zentrale Rio

1939 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1939. Avonturenfilm van Erich Engels. Met o.a. Leny Marenbach, Camilla Horn, Ita Rina, Werner Fuetterer en Ivan Petrovitch.

Maria, een jonge vrouw (Marenbach), reist naar Rio om haar man te zoeken, die verdwenen is. Tijdens de overtocht leert ze een jongeman, Wenk (Fuetterer), kennen. Beiden raken in Rio verwikkeld in een reeks geheimzinnige avonturen rond een bende smokkelaars van verdovende middelen. Natuurlijk is er tenslotte een happy end. Een verward draaiboek en een erbarmelijke montagetechniek hebben deze film de das omgedaan. Het verhaal is te onwaarschijnlijk om spannend te zijn.

Rote Orchideen

1938 | Misdaad

Duitsland 1938. Misdaad van Nunzio Malasomma en Walter Janssen. Met o.a. Olga Tschechowa, Albrecht Schoenhals, Camilla Horn, Hans Nielsen en Herbert Hübner.

Twee ingenieurs (Schoenhals en D[KA3]oderlein) worden verdacht van bedrijfsspionage. Schoenhals weet naar het buitenland te vluchten en van daaruit bewijst hij, na vele avonturen, zijn onschuld en die van zijn collega. Hij verovert ook nog het hart van zangeres Maria (Tschechowa), die aan het begin van de film een duistere rol speelde. Een misdaadfilm waarvoor je niet op het puntje van je stoel gaat zitten. Noch de spelers, noch het onwaarschijnlijke verhaal weten te boeien, al maakt de muziek van Franz Grothes wel wat goed. Een film die je snel vergeet.

Fahrendes Volk

1938 | Drama

Duitsland​/​​Frankrijk 1938. Drama van Jacques Feyder. Met o.a. Hans Albers, Françoise Rosay, Camilla Horn, Herbert Hübner en Irene von Meyendorff.

Hans Albers in een kleurige rol als gevluchte gevangene die, verstoten door zijn vrouw, in een circus staljongen wordt en zijn zoon van het slechte pad probeert te houden waarna de paardrijdster met wie de jongen naar Parijs ging, de man uiteindelijk bij de politie aangeeft, wat een schitterende achtervolgingsscène over de Parijse daken oplevert. Er werd tegelijk een Franse versie gedraaid: LES GENS DU VOYAGE.

Gauner im Frack

1937 | Misdaad

Duitsland 1937. Misdaad van Johannes Riemann. Met o.a. Camilla Horn, Paul Klinger, Karl Martell, Carl Günther en Charlott Daudert.

Conny, een Duitse jongeman (Klinger), komt in Monte Carlo nietsvermoedend in contact met een bedriegers-echtpaar, dat zich Baroff (G[KA3]unther) en Vera (Horn) noemt. Hij verliest van hen tijdens een spelletje kaarten, en raakt daarbij al zijn contanten kwijt. Bij de achtervolging van het paar krijgt Conny een ongeluk. Deze gebeurtenis brengt Vera tot inkeer en ze scheidt van Baroff. In Parijs leert zij Fred (Martell) kennen en gaat van hem houden. Ze weet niet, dat hij Conny's broer is. Wanneer Conny, nadat hij genezen is, Vera ontmoet, verzwijgt hij, na een innerlijke tweestrijd, het verleden van Vera voor zijn broer, omdat hij ziet dat hun liefde serieus is. Een zeer melodramatische en sensationele misdaadfilm, waarvan de zwakke regie onmiskenbaar is. Ondanks de goede acteurs slechts van doorsneekwaliteit. Ook bekend als KONFLIKT.

Weiße Sklaven

1936 | Avonturenfilm

Duitsland 1936. Avonturenfilm van Karl Anton. Met o.a. Camilla Horn, Werner Hinz, Agnes Straub, Karl John en Theodor Loos.

Sebastopol, 1917. De stad wordt opgeschrikt door de revolutie. De bolsjewieken trekken er al rovend en moordend doorheen. Boris (Hinz), gisteren nog bediende in het huis van de gouverneur (Loos), wordt tot commissaris van de communisten benoemd. Het lukt Manja, de dochter van de gouverneur (Horn), met haar familie, waaronder haar zwaargewonde vader, een kroeg in te vluchten, waar zij door de waardin (Straub) verborgen gehouden worden. Maar Boris spoort haar op. Hij is verliefd geworden op Manja, hetgeen hem noodlottig wordt. Zij houdt hem aan het lijntje en beschermt zo tevens haar familie. Tot de tsaristische officieren de stad bevrijden en de gouverneursfamilie per schip kan vluchten. Een propagandafilm, waarin de communisten als beesten worden afgeschilderd. Hij is echter zo spannend gemaakt, dat dat op de tweede plaats komt. Zo is ook te verklaren, dat de vrijwillige zelfcontrole (FSK) hem, ondanks het verbod van de geallieerden, vrijgaf. Wereldberoemd werd het lied 'Wenn die Sonne hinter den Dächern versinkt' van Peter Kreuder, dat ook nu nog tot het repertoire van alle grote chansonniers behoort. Ook bekend als PANZERKREUZER SEBASTOPOL.

Ich sehne mich nach dir

1934 | Komedie, Muziek

Duitsland 1934. Komedie van Johannes Riemann. Met o.a. Louis Graveure, Camilla Horn, Theo Lingen, Adele Sandrock en Marja Tamara.

Een flinterdun verhaaltje waarin Graveure na een mislukte carrière als sportleraar, zanger tegen-wil-en-dank wordt en groot succes heeft als tenor. Uiteraard een excuus om een film te maken rond de toentertijd populaire operettester.

Ein Walzer für dich

1934 | Muziek, Komedie

Duitsland 1934. Muziek van Georg Zoch en Georg Zoch. Met o.a. Louis Graveure, Camilla Horn, Heinz Rühmann, Adele Sandrock en Theo Lingen.

Een verdwenen troonopvolger blijkt carrière gemaakt te hebben als zanger en voelt er niets voor de troon te bestijgen. Een nogal uitgesponnen filmoperette op muziek van Meisel, met de tenor Graveure in de hoofdrol en een goede rol van Rühmann als componist. Het scenario is van Hans H. Zerlett en de regisseur. Het camerawerk is van Willy Winterstein. Ook bekend als ICH HEIßE BENJAMIN.

Die Grosse Chance

1934 | Komedie

Duitsland 1934. Komedie van Viktor Janson. Met o.a. Hans Söhnker, Camilla Horn en Hansi Niese.

Een arme, geniale uitvinder krijgt na veel strubbelingen toestemming met de dochter van de directeur van een groot concern te trouwen, terwijl hem tevens een compagnonschap wordt aangeboden. In deze verfilming van het gelijknamige blijspel, die in de toneelsfeer blijft hangen, speelt Söhnker dezelfde rol als op de planken.

Der Frechdachs

1932 | Komedie

Duitsland 1932. Komedie van Carl Boese en Heinz Hille. Met o.a. Willy Fritsch, Camilla Horn, Ralph Arthur Roberts en Else Elster.

De jonge vrouw van een onverbeterlijke oude charmeur zoekt troost bij een jongeman, die zich voorgenomen heeft te trouwen met het eerste het beste meisje dat hij tegenkomt. Luchtige kost met een goede rol van Willy Fritsch.

Eternal Love

1929 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1929. Romantiek van Ernst Lubitsch. Met o.a. John Barrymore, Camilla Horn, Mona Rico, Victor Varconi en Hobart Bosworth.

Gedateerde en vergeten romance met Barrymore; uitgebracht door United Artists.

Die Königsloge

1929 | Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1929. Drama van Bryan Foy. Met o.a. Alexander Moissi, Camilla Horn, Elsa Ersi, Lew Heran en Sig Ruman.

Verfilmde bewerking van Charles Coghlan's toneelstuk The Royal Box over de prins van Wales die met een beroemde toneelspeler dingt naar de hand van een getrouwde dame. De allereerste Duitse geluidsfilm, in New York opgenomen in studio's van Warner Bros, die ook een Engelstalige geluidsband bij de Duitse beelden synchroniseerden en uitbrachten als THE ROYAL BOX.

Tempest

1928 | Historische film

Verenigde Staten 1928. Historische film van Sam Taylor. Met o.a. John Barrymore, Camilla Horn, Louis Wolheim, George Fawcett en Ullrich Haupt.

Een luxe produktie over de Russische Revolutie met Barrymore als boer die sergeant wordt en het lot van een prinses (Horn) die hem in het verleden vernederde, in handen houdt.

Faust

1926 | Drama, Historische film, Zwijgende film, Fantasy, Experimenteel

Duitsland 1926. Drama van F.W. Murnau. Met o.a. Yvette Guilpert, Eric Barclay, Hanna Ralph, Werner Fuetterer en Hans Brausewetter.

Een voor die tijd uiterst verzorgde produktie van de UFA. Nog steeds interessant. Het bekende [KL]Faust[KLE]-verhaal van Goethe is meermalen verfilmd. Deze (stomme) versie is een van de beste. Expressionistische film met goede rollen (vooral van Jannings). De regie van Murnau is wat theatraal, maar het blijft een 'must' voor de filmliefhebbers. Het camerawerk is van Carl Hoffmann. De film is in 1995 gerestaureerd door Luciano Berriatua en in 1999 is er nieuwe muziek gecomponeerd door Bern Schultheis, uitgevoerd door het Berlijnse Rundfunk-symfonieorchester gedirigeerd door Frank Strobel.