Nicole Debonne: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Les cousines

1969 | Erotiek

Frankrijk 1969. Erotiek van Louis Soulanes. Met o.a. Nicole Debonne, Daniele Argence, Solange Pradel, Jean Gemin en Alain Doutey.

Ouderwetse seksfilm, die eerder een stuk curiosa is dan een verdienstelijke artistieke prestatie. Drie meisje, waarvan een met een complex, leven zich uit met elkaar en hun vriendjes. Naar het boek The Perverse Women's Night van Fletcher D. Benson - ook al geen werk van literaire waarde.

Les Liaisons particulières

1969 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1969. Drama van Max Pécas. Met o.a. Astrid Frank, Yves Vincent en Nicole Debonne.

Een Zweeds meisje gaat in Parijs een lesbische verhouding aan, maar ziet later haar dwaling in. Zij redt een jonge schilder van een homofiele relatie - en samen worden zij gelukkig. Deze film staat op het standpunt dat homofilie ruggegraatsverweking en enge zweren veroorzaakt. Voor 1969 (en élk ander jaar) is het een waardeloze film.

Un soir... un train

1968 | Drama

Frankrijk​/​​België 1968. Drama van André Delvaux. Met o.a. Adriana Bogdan, François Beukelaers, Hector Camerlynck, Anouk Aimée en Nicole Debonne.

Een bewerking van de roman De trein der traagheid van de Vlaamse schrijver Johan Daisne. Montand speelt een hoogleraar in de linguïstiek en Aimée is zijn geliefde. Ze heeft alles voor hem opgegeven en is van Frankrijk naar de Vlaamse provincie verhuisd. Anderzijds heeft Montand ervoor gezorgd dat ze werk vond als kostuumontwerpster voor een toneelgezelschap. Het sfeertje in Vlaanderen ligt haar niet (de taalstrijd o.a.) en de twee raken van elkaar verwijderd. Als Montand een gastcollege gaat geven op een universiteit elders in België, moet hij een treinreis ondernemen. Het stel houdt een diepgaande bespiegeling over hun relatie. De ongewone, ondoorgrondelijke, vreemde en sombere sfeer, die vooral veroorzaakt wordt door de beelden van Ghislain Cloquet, spelen in feite de hoofdrol. Deze niet onbelangrijke film voegt echter geen nieuwe dimensie toe aan de roman, die overigens beter in elkaar zit. Ook verloopt in de film de overgang naar fictie niet soepel. Scenario van regisseur Delvaux.