Jean-Claude Roy: regie en cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Education anglaise

1982 | Komedie

Frankrijk 1982. Komedie van Jean-Claude Roy. Met o.a. Jean Antolinos, Véronique Catanzaro, Jean-Claude Dreyfus, Véronique Goullard en Caroline Laurence.

De titel van de film komt niet overeen met de inhoud; er is namelijk weinig Engels aan de strubbelingen in een Duitsachtig meisjesinternaat in de dertiger jaren. Lijfstraffen en sadomasochisme zijn troef. Het gaat hier echter niet om een pornofilm maar om een goed geleide erotisch-libertijnse fabel, een moderne versie van JEUNES FILLES EN UNIFORME van Léontine Sagan hoewel er nog een grote kloof tussen deze film en het genie van Sagan bestaat. Antisemitisme en facisme komen ook ter sprake; de verre herinneringen die dat oproept laten de kijker zeker niet onberoerd.

Les enfilées

1980 | Erotiek

Frankrijk 1980. Erotiek van Jean-Claude Roy. Met o.a. Laban Ceray, Dominique Aveline, Morgane, Rocky en Melodie Bird.

Gebaseerd op het gebruikelijk scenario (of de gebruikelijke afwezigheid daarvan) over een echtpaar dat de echtelijke liefkozingen beu is en besluit wat volk op de been te brengen met kleine advertenties in de krant. Dit leidt tot een reeks onsamenhangende sc[KA2]enes met seksueel gezien min of meer excentrieke personages. Thema is in feite het obsessieve, soms aan bezetenheid grenzende voyeurisme. Dit geeft nog (enige) betekenis aan deze pornofilm. De actrices zijn even mooi als ervaren (ze zijn van de oude garde) en de regie is tamelijk verzorgd. Achter componist Philippe Bregeand gaat Gary Sandeur schuil en achter regisseur Jean-Claude Roy, Patrick Aubin.

Confidences très intimes

1979 | Erotiek

Frankrijk 1979. Erotiek van Jean-Claude Roy.

Een del vertelt haar minnaar hoe ze haar seksualiteit heeft ontdekt en verrijkt via sleutelgaten: op kostschool, in de trein, in een chalet en bij een nogal perverse neef. Gelukkig blijft ons de wc-deur bespaard, maar dat maakt het geheel nog niet smakelijker. Banaler kan het niet! Heeft niets te maken met de film LES CONFIDENCES TRES INTIMES DE SANDRA. Het pseudoniem van Jean-Claude Roy is Patrick Aubin.

Perversités suédoises

1977 | Erotiek

Frankrijk 1977. Erotiek van Jean-Claude Roy. Met o.a. Carole Gire, Martine Semo (Barbara Moose), Alain Raybaud (Alban Ceray), Roger Trapp en Jean-Louis Vattier.

Twee ongeremde Zweedse meisjes erven een keurig pension in de Provence. Uiteraard maken ze er een bordeel van onder het toeziend oog van een gendarme die niets in de gaten heeft. Hij voegt vettige humor toe aan deze pornofilm.

La rage du sexe

1977 | Erotiek

Frankrijk 1977. Erotiek van Jean-Claude Roy en Patrick Aubin. Met o.a. François Sallier, Francette Maillol, France Lamay, Danièle Azzalini en Danièle David.

Een werkneemster die zich met geweld tegen de aanvallen van haar baas heeft verzet, denkt dat ze hem gedood heeft. Ze duikt onder in een afgelegen hotel dat door een jongeman wordt gerund, van wie weinig hoogte te krijgen is. Ze wordt verliefd op hem. Vrienden komen haar vertellen dat ze haar baas niet gedood heeft. Zeer intiem feestje volgt. Denk niet dat er een of andere verwantschap met PSYCHO bestaat want dat zou te ver gaan. Een film zonder enige samenhang. Ook bekend als CHALEURS SEXUELLES.

Corps à corps

1977 | Erotiek

Frankrijk 1977. Erotiek van Patrick Aubin en Jean-Claude Roy. Met o.a. Françoise Dève, Alain Raybaud, Alban Ceray, Laurence Thibault en Chantal Virapin.

Een provinciaaltje van twintig jaar, absoluut niet het type van het domme gansje, gaat naar Parijs. Daar wordt zij naaktmodel voor een fotograaf. Verder een reeks orgiën. Waardeloos.

A pleine bouche

1977 | Erotiek

Frankrijk 1977. Erotiek van Patrick Aubin. Met o.a. Jean-Claude Roy, Erika, Martine Grimaud, Jean-Claude Vattier en Jack Gatteau.

De gebruikelijke seksuele spelletjes en standjes, in praktijk gebracht door tweetallen dan wel gezamenlijk en dit alles binnen een kleine gemeenschap. Zoals altijd een waardeloos scenario. Een onbeduiende film, kortom, met een paar goede ideeën die ten onder gaan in de rest.

Les cuisses en chaleur

1976 | Erotiek

Frankrijk 1976. Erotiek van Patrick Aubin en Jean-Claude Roy. Met o.a. Bernard Musson, Samuel Zacharias, Ellen Earl, Corinne Daurisse en Chantal Fourquet.

Intriges, persoonsverwisselingen en neukpartijen in een kasteel. Het scenario is uiterst ingewikkeld en verward en behelst niet meer dan een reeks sketches die op goed geluk aan elkaar zijn geplakt. De film is bovendien totaal onbegrijpelijk geworden door de vernietigende ingrepen van de censor. Ook bekend als VOUS L'AVEZ DANS LE DOS.

Langue de velours

1976 | Erotiek

Frankrijk 1976. Erotiek van Patrick Aubin. Met o.a. Jean-Claude Roy, Robert Darmel, Jean-Louis Tristan en Jean Oury.

Een toneelregisseur zoekt een ster voor zijn harde porno- spektakel. Uiteindelijk neemt hij zijn toevlucht tot de huishoudelijke hulp, omdat zij hiervoor een waar talent blijkt te hebben tot zo ver de uiterse dunne verkaallijn van deze in elkaar geflanste flutfilm.

L' Insolent

1972 | Misdaad

Frankrijk 1972. Misdaad van Jean-Claude Roy. Met o.a. Henry Silva, André Pousse, Georges Géret, Philippe Clay en Sabine Glaser.

Een uit de gevangenis ontsnapte gangster beraamt een overval op een geldtransport, met organisatorische steun van een nachtclubeigenaar. Het lukt, maar beider pogingen om elkaar op te lichten worden hun noodlottig. Het cliché-scenario in krakkemikkige regie onderscheidt zich alleen door nodeloos aangedikte geweldscènes. Naast Hollywoods heavy Silva ook Franse B-acteurs in grotere rollen dan gewoonlijk, maar zonder enige kans om zich te onderscheiden.

Les Petites filles modèles

1971 | Erotiek

Frankrijk 1971. Erotiek van Jean-Claude Roy. Met o.a. Michèle Girardon, Bella Darvi, Béatrice Arnac, Marie-Georges Pascal en Jessica Dorn.

De weduwe gravin Fleurville en haar dochters vervelen zich op hun kasteel en beginnen te experimenteren met liefdeselixers. Zonder mannen wordt het echter niets en de dochters beijveren zich om geschikte exemplaren in huis te halen. De film wordt bijeengeacteerd door een cast die voor ruim 98% uit erogene zones bestaat.

La Maffia du plaisir

1970 | Documentaire, Erotiek

Frankrijk 1970. Documentaire van Jean-Claude Roy.

Een hitserige pseudo-documentaire over de verondersteld decadente levensstijl van een bepaald type toeristen aan de Franse Côte d'Azur. De onschuldige sightseeing van Cannes, Saint-Tropez, Nice en dergelijke wordt afgewisseld met voyeuristische shots van naakte zonnebaders en gestoei in nachtclubs. Uitermate doorzichtig en toch ook wel een beetje zielig.

Dossier: prostitution

1969 | Erotiek, Documentaire

Frankrijk 1969. Erotiek van Jean-Claude Roy.

De semi-documentaire beoogt een historisch overzicht te geven van de prostitutie in Frankrijk tussen 1946 en heden (1968), maar strandt in uitgebreide en geanimeerde verhandelingen over blanke slavinnen, massage-instituten, callgirls en homofiele prostitutie, waarin onmiskenbaar de sensatielust doorbreekt.

Comment les séduire

1967 | Erotiek

Frankrijk 1967. Erotiek van Jean-Claude Roy. Met o.a. Jacques Bernard, Silvie Coste en Viviane Landford.

Een vijftal luchthartige, niet onaardige sketches, met hier en daar wat bloot, over versieren.

Les Combinards

1965 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië​/​​Spanje 1965. Komedie van Jean-Claude Roy. Met o.a. Darry Cowl, Jacques Bernard, Michel Serrault, Peppino De Filippo en Agnès Spaak.

Een berooid vriendenpaar probeert via contactadvertenties goedgelovige vrouwen geld afhandig te maken. Dit gaat goed tot [KA1]e[KA1]en van hen wordt gehouden aan zijn trouwbelofte, gedaan aan een meisje dat zelf de dochter van een huwelijkszwendelaar blijkt te zijn. Eens te meer worden de komische talenten van de acteurs onvoldoende benut door een slordig uitgewerkt scenario en ondermaatse regie (Roy zou na 1970 de maker van pornofilms worden)

Les Strip-teaseuses

1963 | Erotiek, Documentaire

Frankrijk 1963. Erotiek van Jean-Claude Roy. Met o.a. Sabine Sun, Bernard Charlan, Bernard Ortis, Jean Renant en Sophia Laure.

Een striptease-danseres moet opboksen tegen het vooroordeel dat ze priv[KA1]e ook wel van losse zeden zal zijn. Ze rechtvaardigt zich tegenover een interviewer die vervolgens de loopbaan van enkele van haar collega`s onderzoekt. Deze quasi-documentaire wil de stelling ondersteunen dat strippen een beroep als alle andere is, waar veel voor te zeggen valt, maar de film is krakkemikkig gemaakt en hypocriet in de presentatie van de danseressen thuis, die voornamelijk tijdens het omkleden en in de badtobbe worden getoond. (De film was destijds toetssteen voor de Nederlandse filmkeuring, waarbij werd aangevoerd dat de koper van een bioscoopkaartje moest kunnen zien waar de welgestelde nachtclubbezoeker zonder betutteling kennis van kon nemen).