Mickael Dumontier: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Coupez!

2022 | Komedie, Horror

Frankrijk 2022. Komedie van Michel Hazanavicius. Met o.a. Romain Duris, Bérénice Béjo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield en Matilda Anna Ingrid Lutz.

Even verrassende als indrukwekkende filmervaring, geregisseerd door Michel ‘The Artist’ Hazanavicius. Het eerste half uur van Coupez! (oftewel: Cut!) kijk je namelijk naar een afgrijslijk slechte zombiefilm, maar daarna wordt langzaam duidelijk waarom die film zo slecht is en wordt dat eerste half uur met terugwerkende kracht hilarisch. Remake van de Japanse cultfilm One Cut of the Dead van Shin’ichirô Ueda en openingsfilm van Cannes 2022. Waar de oorspronkelijke titel Z – met het oog op de oorlog in Oekraïne – op het laatste moment werd vervangen door Coupez! Wat goed uitkwam, want tijdens de galapremière sprak de Oekraïense president Zelenski via het filmdoek het aanwezige publiek nog even toe.

Adieu Monsieur Haffmann

2021 | Drama

Frankrijk 2021. Drama van Fred Cavayé. Met o.a. Gilles Lellouche, Sara Giraudeau, Nikolai Kinski en Mathilde Bisson.

Adieu Monsieur Haffmann vertelt het verhaal van een Joodse juwelier die zijn winkel noodgedwongen door de oorlog aan zijn medewerker moet overdragen. De relatie met zijn medewerker en diens vrouw verandert op dramatische wijze als de juwelier zich door de Duitse bezetting onverhoopt in de kelder van zijn eigen winkel moet verschuilen.

Le jeu

2018 | Komedie, Drama

Frankrijk​/​​België 2018. Komedie van Fred Cavayé. Met o.a. Bérénice Béjo, Suzanne Clément, Stéphane De Groodt, Vincent Elbaz en Grégory Gadebois.

Een stel vrienden claimt tijdens een diner geen geheimen voor elkaar te hebben. Alle smartphones gaan op tafel om alle inkomende berichten gezamenlijk te beluisteren en bekijken. Met alle gevolgen van dien. Nogal overbodige Franse remake van het Italiaanse Perfetti sconosciuti (Perfect Strangers) uit 2016. Duidelijk is dat de mobiele telefoon sinds de Italiaanse versie nog dieper in het sociale leven is doorgedrongen. De egocentrische personages in de Franse remake zijn inmiddels drukker met het maken van een selfie dan met de op handen zijnde maansverduistering.